JanR Geplaatst: 23 oktober 2010 Geplaatst: 23 oktober 2010 Hallo, Ik heb een EnViva HD Media Player. Deze kan op 3 manieren op de tv worden aangesloten: Hdmi kabel, rood/wit/ gele stekker Groen/blauw/rode stekker. Van de laatste wil ik gebruik maken. Dus heb ik een kabel gekocht met aan de ene kant een scartaansluiting en aan de andere kant rood/groen/blauwe plug. Maar ik krijg absoluut geen beeld met deze kabel. Wel als ik een rood/wit/gele stekker gebruik. Hoe kan dit. In het menu van de player heb ik van alles geprobeerd meer geen beeld. Wie helpt me Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3 FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV
winwiz Geplaatst: 23 oktober 2010 Geplaatst: 23 oktober 2010 Het is ook handig om te vertellen wat voor een tv je hebt. Je hebt een HD media player gekocht. Als je HD materiaal wil afspelen moet je of HDMI gebruiken of de component aansluiting gebruiken. Maar eerst is dus van belang: welke aansluiting(en) heeft je tv? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
JanR Geplaatst: 23 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2010 Mijn tv is een Samsung breedbeeld tv (Plano) en deze heeft de volgende aanslutingen: 2 x scart waaronder 1 x rgb 1 x super VHS 1 x rood/wit/ geel tulp Ik gebruik een soort switch waarmee ik mijn Tele2 bakje, Dvd speler, en HD satelliet receiver op 1 scartaansluiten gebruik. Dit werkt met knopjes aan de voorkant dus het stoort niet op elkaar. Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3 FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV
winwiz Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Nou, dan is het duidelijk. Je moet geel, rood, wit gebruiken. Je gaf aan dat je rood/groen/blauw wilde gebruiken. Dit is de componenten beeld uitgang. Jouw tv is al wat ouder en heeft geen ingang die met dat signaal overweg kan. (in europa werd deze aansluiting bijna niet gebruikt enkel op de duurdere modellen). Je had het al gemerkt, je had geen beeld. Kortom: *rood-groen-blauw valt af (dit is alleen beeld je zou ook rood-wit aangesloten moeten hebben voor het geluid.) *HDMI heeft je tv ook niet dus valt ook af *Blijft over geel-wit-rood. Deze kun je zowel op scart als op de geel-wit-rood ingang gebruiken. Jammer genoeg is dit wel de aansluiting die het slechtste kwaliteit aan beeld geeft. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Moderator ceesv Geplaatst: 24 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 24 oktober 2010 Eventueel zou hij de component uitgang via een convertor nog kunnen omzetten naar RGB, en dat via de scart aansluiting aan de tv kunnen aanbieden. Alleen de uitgangs resolutie zal laag ingesteld moeten blijven. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
JanR Geplaatst: 24 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2010 Dat hoopte ik met de nieuwe kabel te kunnen doen. Aan de ene kant een rood/groen/blauwe stekker en aan de andere kant een scart aansluiting. Ik kan wel de beeld resolutie in de media player veranderen naar: NTSC PAL 480p 576p 720p 50hz 720p 60hz 1080i 50hz 10801 60hz 1080p 50hz 1080p 60hz 1080p 24hz kan aan of uit. En wat het beeld betreft via de gele stekker. Dat valt weel mee het ziet er netjes uit.Alleen als het donker is in de film dat zie je op het moment als er geen ondertiteling is een soort van grijze ruis of waas. Maar als de ondertiteling weer terug komt dan is die ruis weer weg. En dat heb ik met een RBG aansluiting via de scart niet. Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3 FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV
grunnsat Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Scart ondersteunt alleen maar PAL resolutie (576i) en vaak NTSC resolutie (480i). Alle hogere resoluties worden normaal gesproken niet ondersteund.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen