Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn hele huiskamer door elkaar.<BR>Ik ben vanaf een uur of acht bezig om nieuwe software in mijn humax 5400 te laden.Nou was het niet makkelijk om de kabel van de humax naar mijn computer te krijgen,eerst met een verlengsnoer zodat alles mooi op zijn plaats kon blijven staan(niets werkte),toen de humax los gekoppeld en zo ver mogelijk richting mijn computer verplaatst.Ook nu weer geprobeerd(zonder verlengsnoer).Krijg aldoor bericht dat hij contact probeert te meken met de humax,maar helaas.Dit alles probeer ik met het programma wdn4oak.Heb ongeveer tachtig keer gecheckt of de kabel goed is aangesloten(alle 80x goed).Wat doe ik fout?Ik hoop dat ik iets simpels over het hoofd zie.<P>Help<P>Marcel confused.gif" border="0confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Geplaatst:

het meest simpele lijkt me de kabel zelf;<P>gebruik je een 0-modem kabel tussen pc en humax ? het mag nl. geen seriele kabel zijn.

Geplaatst:

en zo ja (0-modem kabel);<P>start PC op (humax staat uit, kabel aangesloten)<P>open na opstart pc windoak4 en open file die je wil downloaden naar humax<P>druk in windoak op download (waiting for connection verschijnt op je pc)<P>zet nu pas je humax aan, downloading start (op tv scherm te zien)<P>na downloading verschijnt op je tv scherm dat je de "stand by" toets op je humax moet indrukken (dus niet via afstandbediening, gewoon op de kast zelf)<P>humax reboot nu vanzelf, klaar.<P>greetz.!

Geplaatst:

Ik heb het gekocht als een 0 modem kabel(2 vrouwtjes)

Geplaatst:

Ben vergeten er bij te vertellen dat ik de humax nu niet heb aangesloten op de tv.Gewoonweg omdat ik anders de humax niet dichtgenoeg bij de computer kreeg

Geplaatst:

het feit dat het 2 vrouwtjes zijn moeft nix met 0-modem te maken te hebben.<P>0-modem heeft 2 draadjes in de connector omgedraaid zitten t.o.v. een normale seriele kabel, maar goed als je zegt dat je een )-modem kabel gekregen hebt moeten we dit maar aannemen.<P>Dat je TV niet aanstaat hoeft niet uit te maken.<P>Bij download vanaf je PC kun je het proces ook volgen vanaf je monitor, als hij klaar is gewoon de standby op Humax indrukken.<P>Je moet dus op je pc scherm zien dat hij begint met downloaden naar je humax (progress balkje gaat lopen en metertje)<P>good luck!

Geplaatst:

Uiteraard heb je netjes de compoort enzo aangegeven? ook staat je compoort in de bios enzowel in windows gewoon aan?<P>Sahib confused.gif" border="0

Geplaatst:

Als we aannemen dat de kabel wel goed is, dan is de werkwijze als volgt:<P>WDN4OAK+ starten. Kijk even naar de COM poort instellingen e.d.)<BR>Klik op het folderikoontje.<BR>Kies het bestand wat je wenst te laden.<P>Zet de Humax UIT!<P>Druk op Download<P>Zet de Humax weer aan..<BR>Als alles goed gaat zie je in het Display d-xx en P-xx 'lopen'<BR>Als er 'End' staat druk je op standby..

Geplaatst:

Controleer even of jouw gekochte o-modemkabel wel degelijk een o-modemkabel is! Maak (als je kan) de 2 stekkers open: in feite heb je maar 3 aangesloten draadjes nodig en die moeten verbonden zijn als volgt:<P>3 draadjes van stekker1 naar stekker2 :<P>2 naar 3 <BR>3 naar 2<BR>5 naar 5<P>Is hij zó, dan moet je tenminste van die kabel niet wakker blijven liggen maar het probleem elders zoeken

Gerdy

Geplaatst:

@Mrenses<P>Laat je nog weten hoe het afloopt ? of afgelopen is ?<P>greetz.

Geplaatst:

viewer<P>Ik heb het nog niet opgelost,maar ga vanmiddag met de humax onder de arm naar iemand toe die gaat testen waar het aan ligt.<BR>Ik hoop dat de nulmodemkabel niet de juiste is.Ik zal vanavond laten weten of het gelukt is.<P>groeten Marcel<P>ps leuk dat je zo meeleeft tongue.gif" border="0

Geplaatst:

Ik ken het euvel een beetje ....<P>niet slapen voordat het werkt ...

Geplaatst:

Het lag aan de kabel.<BR>Ben destijds naar een sat winkel bij mij in de woonplaats gegaan en gevraagd naar een 0-modemkabel.Hebben ze dus 1 meegegeven die in ieder geval niet op de humax past.Heb nu een nieuwe gekocht bij een computerzaak,en hoop dat die het wel doet.<P>Bedankt voor jullie snelle reacties tongue.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.