Gast BBsat Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Heb sinds vrijdag een bigsat op mijn Vu+ staan Het valt me op dat als ik de VU+ zelf alle zenders laat scannen dat hij niet alle zenders vindt. Bijvoorbeeld Ned2 HD en SBS6 HD. Als ik een zenderlijst laadt waar deze zenders al in staan dan ontvang ik ze gewoon en met voldoende signaal. Waarom worden ze dan bij het zelf zoeken niet gevonden?
WIWA Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Geen idee, heb dit ook, als je handmatig de transponder scant dan vindt ie ze wel.
Alex1970 Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Als ik het goed heb wordt bij een automatische scan de frequenties (met bijbehorende parameters) afgelopen die in het bestand satellites.xml staan. Deze staat op een Dreambox in //etc/tuxbox, waarschijnlijk op een VU+ ook op die plek. Met ftp (bijv. met DCC) kan je het bestand vinden en (met DCC) bekijken of ev. bewerken (gebruik anders Notepad++ om te bewerken), maar met een update van je image zou ook de meest recente satellites.xml op je box gezet moeten worden. Waarschijnlijk staat de frequentie 11739V niet in satellites.xml of niet met de juiste parameters (DVB-S2/QPSK, 27500Mb/s, FEC 5/6). Heb je alle andere zenders van deze transponder wel? Dus Geschiedenis TV, Holland Doc, Consumenten TV, Humor TV, NostalgieNet, Fox Life, Boomerang, Discovery ScienceDiscovery Travel & Living, Vitaliteit, Body in Balance en E! Entertainment? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Tonskidutch Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 sommigen vergeten gewoonweg JA te kiezen voorafgaand aan het scannen BIJ netwerk zoeken en anders neem je van een der settingslijst makers uit dit subforum een lijst en pompt die in de VU+ met dreamboxedit. ciao Second Life Mungo Parker
stefan.wolfrum Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 wat is de functie van netwerk zoeken? Klinkt naar iets anders dan je bedoelt, vermoedelijk. neem niet aan dat ons thuisnetwerk bedoeld is? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Gast BBsat Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Ik heb ook niet per transponder gezocht. Dat zal ik de volgende keer wel doen. Maar ik snap de 'ja' bij netwerk zoeken ook niet helemaal. Ben dus ook benieuwd naar de functie.
winwiz Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 In het kort: Men heeft de mogelijkheid om in het transpondersignaal ook informatie te stoppen over andere transponder die gebruikt worden door het netwerk (lees CDS). Het grote voordeel is dus dat als een kanaal op een op een transponder zit die niet in je transponderlijst staat (en dus dan ook niet mee gescant kan worden) toch gevonden wordt. Hij wordt automatisch toegevoegd. In theorie zou je dus door maar 1 transponder te scannen, met netwerkscan aan, toch alle kanalen binnenkrijgen van bijvoorbeeld CDS Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast BBsat Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 kort maar duidelijk Die staat vanaf nu op AAN.
Satkieker Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Dit geld ook voor EUROSPORT HD en HISTORY HD die gooit de Vu Duo ook uit de zenderlijst alsje op automaties scannen doet en voor zoeken alle zender wissen? op JA doet dan komt er N/A testaan in de zenderlijst. Om deze zender weer tezien moetje per transponder (handmatig invullen) waar deze zenders opzitten weer scannen dan doen ze weer en staat de zendernaam ook weer goed. ~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)
stefan.wolfrum Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 of gewoon niet automatisch maar handmatig zoekjen, dat krijg je alles wat er op de satelliet/ transponder zit...compleet overzicht. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Satkieker Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Heb de VTI image erin eens gezet en die vindt ook de kanalen niet op automaties scannen. ~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)
stefan.wolfrum Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 klopt, en mijn sabje vond ze ook niet. ook daar moest ik handmatige acties ondernemen. lijkt me eerder iets raars van cds. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen