Gast BBsat Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Ik heb tot nog toe mijn EPG niet echt lekker aan het werken. gebruik nu de standaard in de VTI image aanwezige plug-in EPG import. Daar heb ik bij sources een aantal van die Rytec lijsten aangevinkt. Maar toch krijg ik dan bij een aantal zenders geen of een niet volledige EPG. Ned2 HD geeft b.v. altijd alleen huidige en volgende programma. Soms staat er in de infobalk bij een zender wel de huidige en de volgende maar inhet EPG helemaal nix. Dat soort dingen. Zijn er plug-ins enz die beter werken met het EPG?
hemertje Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 gewoon op een NL zender zetten en je moet 5 dagen aan ingevulde EPG binnen krijgen via de satelliet DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Alex1970 Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Heb je wel de meest recente rytec.channels.xml en rytec.sources.xml? De laatste zijn van 22, resp. 20 oktober. Zie http://www.rytec.be Bij OpenPLi worden ze (nadat je de xmltvimport-plugin geïnstalleerd hebt) automatisch bijgewerkt als je een update van je image doet, misschien bij VTI ook. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Tonskidutch Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 ook bij VTI zit de rytec epg import erin maar standaard is die uitgeschakeld en doe je wat Hemertje schrijft wil je EPG import activeren moet je met VTI op de blauwe knop drukken applicaties drukken EPG import kiezen en instellen. ciao Second Life Mungo Parker
Gast BBsat Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 heren forumisten, bedankt weer voor jullie respons. Tonskidutch, dat is precies wat ik gedaan heb, de EPG import instellen. Heb dat zojuist, omdat ik vandaag lekker met de zenderlijst had zitten rommelen, nog even opnieuw gecheckt, en nog een extra Rytec lijst aangevinkt. Manueel laten zoeken, meer dan 125.000 items zijn toegevoegd of bijgewerkt. Box opnieuw opgestart. Ned 1,2,3, (alle HD) enz kijken nog steeds niet verder dan nu en het volgende programma. RTL8 en Veronica hebben volgens mijn EPG in het geheel nix te bieden Of misschien vindt t EPG het de moeite van het melden niet waard..... Bij Ned2 HD staat er in de zenderkeuze lijst overigens ook nooit wat er bezig is. Weeet niet of die z'n data uit dezelfde bron trekt?? Ook als ik een tijdje nederlandse TV kijk lijkt dat qua vulling geen invloed op het EPG te hebben. Film 1 was gisteren nog prima 5 dagen vooruit te zoeken inclusief de lange beschrijving. Nu na de update van 125.000 stuks data staat er bijna niets meer in. Alleen vandaag een paar en dan nog een plukje van komende donderdag. Ik vraag me dan af kloppen die rytec lijsten wel of worden ze door de EPG import niet correct weggeschren oid?
Kabeltje87 Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 De Rytec plug-in vult bv. de epg van ned2 HD aardig aan. Zie hier een gedeeltelijk vb. Wel met OpenPli image. Willy Mo. 25.10.2010 Ned 2 HD Aanpakkers 19:25 30 min. N/A 19:55 Files, zwerfvuil, dierenleed, eenzame ouderen, hangjongeren, allochtonen, het weer... als je de stem van het volk mag geloven wordt het in Nederland steeds onleefbaarder. Men moppert en klaagt, en bij de schuldvraag wijst men naar de buurman en voor een oplossing naar 'de Hoge Heren in Den Haag'. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen: mensen die niet zeuren, maar doen... aanpakkers! Zonder aarzeling en wars van cynisme steken zij de handen uit de mouwen. Op geheel... [Add Timer] [Add zap Timer] [Edit and add timer] [RSS-Feed for this Title] [search IMDb] Mo. 25.10.2010 Ned 2 HD That's the question 19:55 30 min. N/A 20:25 Quiz waarbij twee deelnemers zo snel mogelijk een vraag moeten raden. Aan de hand van het beantwoorden van vragen worden er letters van de vraag zichtbaar. Met het goed beantwoorden van de vragen verdient de kandidaat seconden waarmee hij/zij later de finale speelt. [Add Timer] [Add zap Timer] [Edit and add timer] [RSS-Feed for this Title] [search IMDb] Mo. 25.10.2010 Ned 2 HD Uitgesproken 20:25 30 min. N/A 20:55 Journalistiek programma met actuele onderwerpen, reportages en gasten, opmerkelijke opinies en uitgesproken meningen. [Add Timer] [Add zap Timer] [Edit and add timer] [RSS-Feed for this Title] [search IMDb] Mo. 25.10.2010 Ned 2 HD Tegenlicht: Poolse Paranoia 20:55 65 min. N/A 22:00 Documentaire Op 10 april 2010 stort een Pools regeringsvliegtuig neer vlakbij het Russische vliegveld van Smolensk. Niemand overleeft de ramp en Polen verliest letterlijk in één klap bijna zijn gehele politieke top. Het vliegtuig was onderweg naar de herdenking van één van de grootste trauma's uit de Poolse geschiedenis; de moordpartij bij het Russische dorpje Katyn. Daar werden in 1940 meer dan twintigduizend Polen vermoord door de Russische geheime dienst. Een meer... [Add Timer] [Add zap Timer] [Edit and add timer] [RSS-Feed for this Title] [search IMDb] Mo. 25.10.2010 Ned 2 HD Nieuwsuur 22:00 60 min. N/A 23:00 Nieuws, sport en achtergronden. [Add Timer] [Add zap Timer] [Edit and add timer] [RSS-Feed for this Title] [search IMDb] Mo. 25.10.2010 Ned 2 HD NCRV Dokument: Als de adem stokt 23:00 55 min. N/A 23:55 Een kind dat stottert loopt grote kans om gepest en buitengesloten te worden. Wat is dat eigenlijk stotteren, en hoe kom je er vanaf? Een groep jonge mensen gaat de strijd aan met hun handicap. [Add Timer] [Add zap Timer] [Edit and add timer] [RSS-Feed for this Title] [search IMDb] Mo. 25.10.2010 Ned 2 HD NTR Podium: Prijs Klassiek en Lucinda Childs 23:55 65 min. N/A 1:00 -Prijs Klassiek. Langzamerhand tekenen zich de contouren af rondom de spannende wedstrijd van de Nederlandse Klassieke Muziek: Prijs Klassiek. Wie staat er op 7 november naast pianist Ralph van Raat, dirigent Otto Tausk, harpiste Lavinia Meijer en blokfluitist Erik Bosgraaf als vijfde pleitbezorger in de finale? -Introdans: Lucinda Childs. Documentaire over de Amerikaanse postmoderne danseres en choreografe Lucinda Childs. Zij wordt gevolgd in New York, waar zij een... [Add Timer] [Add zap Timer] [Edit and add timer] [RSS-Feed for this Title] [search IMDb] ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast BBsat Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Willy bedankt voor je respons. Zoals gezegd heb ik momenteel de VTI image, de meest recente 2.1 als ik het goed heb. Heb gister een nieuwe zenderlijst geladen en daarna het epg nieuw ingesteld en handmatig geupdate. Ik had 125.00 nieuwe items echter daarna nog steeds weinig tot niets in het EPG. Dat liep pas in de loop van een paar uur langzaam weer vol wat de nederlandse (Canal Digitaal?) zenders betreft. Op Ned2HD, BVN en constumenten24 na, daar staat nog steeds nix in het epg. Engelse, duitse en franse zenders enz ook nog steeds nada Alleen nu en volgende programma in de infobalk bij de zender zelf. Omdat het EPG maar langzaam gevuld werd en niet direkt na het handnatig inlezen van de Rytec lijsten lijkt het het dat deze laatsten niet worden meegenomen of meegelezen in het EPG. Moet ik dat ergens instellen of is dat gewoon een VTI probleem?
Kabeltje87 Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Ken VTI niet, dus ik kan niet antwoorden op de vraag of dit een vti probleem is. Indien je echter 125 000 events importeerd moet m.i. de epg direct gevuld zijn. Het langzaam vollopen betkent dat je de EIT epg of MHW epg nog aanstaan hebt, en deze vult dan de epg (soms). Vermits je geen epg hebt na het importeren, maar er wel degelijk een import gebeurd (anders had geen 125 000 events) lijkt het erop dat VTI de import moet doen via de epg.dat methode. En om de epg in te lezen bij deze methode is een enigma herstart nodig na de import. Misschien kun je eens proberen na een import enigma manueel te herstarten (als dit niet automatisch gebeurd is). Er kunnen nog dingen fout gaan. Bv. VTI kan de nieuw gecreëerde epg.dat niet vinden. Bij Gemini kun je vergelijkbare problemen hebben. Kijk daarvoor eens op www.rytec.be onder het hoofdstuk Gemini. Zoals gezegd ken ik VTI niet, en kan misschien een VTI gebruiker helpen. Of ff zoeken naar een VTI forum. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast BBsat Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Willy bedankt voor je heldere uitleg. Mogelijk komt er nog een reactie hierop van een VTI kenner. Zoniet dan zal ik er het komende weekend eens wat tijd aan besteden en uitzoeken of ik kan vinden hoe dat met EIT en MHW zit. Tot nog toe zijn die termen nieuw voor me Ik heb by the way voor zover ik me dat herinner wel opnieuw gestart na de import.
Kabeltje87 Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Ik heb ff rondgezocht en het volgende gevonden Citaat: The original plugin installation (the Rytec's one) solves the problem by modyfing the file /usr/bin/enigma2.sh to run /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/xmltvimport/boot.py (which simply copies epg_new.dat to epg.dat). #!/bin/sh python /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/xmltvimport/boot.py /usr/bin/showiframe /boot/backdrop.mvi In the VTi installation the file modification is missing so epg_new.dat will never be copied (and loaded). Adding the missing line to /usr/bin/enigma2.sh does the trick. Boodschap: de /usr/bin/enigma2.sh file editten met bv. DCC en de lijn: python /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/xmltvimport/boot.py toevoegen net voor: /usr/bin/showiframe /boot/backdrop.mvi Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast BBsat Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Willy bedankt voor het opzoeken Heb het geprobeerd en opnieuw omdat ik die code wellicht toch niet goed had ingevoerd. Het werkte nog steeds niet en toen meende ik de plugin opnieuw te installeren waarbij de box geheel vastliep Vond dat een mooi moment om open PLI weer eens te proberen. En daar werken de Rytec lijsten nu prima
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen