Ga naar inhoud

Schotel plaatsen in Zweden voor Astra en Thor

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan mij opweg helpen wat ik nodig heb en hoe ik het moet installeren ?

Ik heb nu een 60cm schotel daar staan met een duo LNB.

Ik wil de Astra en de Thor ontvangen.

Ik heb een goedkoop satfinder, misschien heb ik een andere nodig en dan hoor ik graag welke ik het beste kan aanschaffen.

Ik wil minimaal 2 ontvanger kunnen aansluiten maar 4 zou mooier zijn.

Ik ga een Dreambox DM800HD aansluiten en een Fortec Star.

Als ik 4 aansluitingen heb dan wil ik ook een pace en een Grundig daar op aansluiten, dat zijn goedgekeurde CD ontvangers

Locatie is midden Zweden ±20km boven en 60km oostelijk van Karlstad

Ik hoop dat dit genoeg info is om mij te adviseren.

Geplaatst:

Omgeving Karlstad, Zuid Zweden, is voor de Astra 19 gr oost geen probleem...

Hier de transponder waarop Das Erste zit:

astra_1H_HP_VP.jpg

en de transponder met o.m DAs Erste HD:

astra_1kr.jpg

Ik heb in Värmland al eens een schotel geplaatst voor de Astra a9 gr oost, en heb toen geopteerd voor 80 cm ivm sneeuwreserve... dat resultaat was goed... Een duo LNB voor Thor EN Astra 1 ??? Dat zou ik niet doen, in NL heb ik ook deze 2 satellieten met 2 verschillende 80 cm schotels, omdat ik deze beide satellieten met zo weinig mogelijk uitval wil kunnen ontvangen. Het is niet zo een grote investering om 2 afzonderlijke schotels te installeren...

De Thor is uiteraard geen enkel probleem...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Neem 'n draaibare opstelling, 85cm, indien goed geplaatst en afgesteld, probleemloze ontvangst van Astra 3 Astra 1 Hotbird en natuurlijk Thor. Zo heb ik het in Småland staan.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Ik vergeet helemaal dat je 4 aan sluitingen wilt realiseren, dan is draaibaar natuurlijk geen optie, of in elk geval een lastige met al die coax. Je kan daar ook DVB-T ontvangen, voor de publieke zenders en nog wat commercieëls, hoef je niet naar de Thor te kijken.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Bij nader bestudering van foto´s krijg ik het vermoeden dat de huidige schotel geen 60cm is maar een ovale van ±45 breed en dat is volgens je geplaatste foto´s de minimale maat om te kunnen ontvangen maar ook meer risico dat het beeld gaat storen bij wat slechter weer.

Dat lijkt me zo.

Nu kan ik dan 2 dingen doen :

Ik koop een komplete set en dan gelijk een grotere schotel en de benodigde LNB´s voor Astra 1 + Thor en eventueel ook voor de Astra 3 en Hotbird.

Of ik koop een schotel met duo LNB voor de Astra 1 en verdraai de bestaande schotel met duo LNB naar de Thor.

Maar dan moet ik de 2 schotels combineren zodat er maar 2 kabels naar binnen gaan voor beide ontvangers.

Of hebben jullie nog een betere oplossing ?

Morgen wil ik naar een lokale sat winkel gaan voor advies maar ik hoop dat iemand mij nog voor die tijd kan adviseren.

Aankoop komt dan later deze week.

Graag jullie advies

Geplaatst:

Is een 78cm Triax schotel hier goed voor ?

Welke twin LNB´s moet ik aanschaffen ? Alps of Phanton 0,1db of Inverto 0,2db ?

Hoe groot moet de beugel zijn waar de LNB´s op zitten dit ivm de hoek van ±30° ?

Uitgaande dat de Thor op 1° west zit en de Astra op 28° oost.

Welke diseqc moet ik hebben ?

Hebben jullie nog advies waar ik nog meer mee moet rekening houden ?

Ik wil dus een DM800HD en een Fortec Star gebruiken

Geplaatst:

Thor 0,8°W & Astra 4,8°E = Monoblock 6°

Thor 0,8°W & Astra 19,2°E = 00000000%

Thor 0,8°W & Astra 23,5°E = 00000000%

Thor 0,8°W & Astra 28,2°E = 00000000%

Draaibaar => diseqcmotot = OK smile

Origineel bericht van: gsm
Is een 78cm Triax schotel hier goed voor ?

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...riax_beugel.zip

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...met#Post1787024

Phanton 0,1dbdb ?
Sprookje wink

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:
Origineel bericht van: cookie monster
Thor 0,8°W & Astra 4,8°E = Monoblock 6°
Thor 0,8°W & Astra 19,2°E = 00000000%
Thor 0,8°W & Astra 23,5°E = 00000000%
Thor 0,8°W & Astra 28,2°E = 00000000%

Draaibaar => diseqcmotot = OK smile

Toch is het mogelijk want iemand in noord Värmland heeft één schotel staan van 80cm en heeft 2 LNB´s er op, één voor de Astra 19.2 en één voor de Thor
Beiden goed beeld

Origineel bericht van: cookie monster
Phanton 0,1dbdb ?Sprookje wink

Wat adviseer je dan wel /

Leuke foto´s maar dat is geschikt voor de Hotbird en Astra dus binnen de range van 16°
Astra en Thor liggen verder van elkaar dus moet ik een langere beugel hebben en daarom mijn vraag hoe lang ? Mag ook een type zijn.
Geplaatst:

Hoeverder LNB uit braéndpnt , des t "kleiner" schotel wordt frown

Oplossng: T55 of T90 smile

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...en_#Post1912397

Ofdraaibaar met dseqcmotor smile

turnablesatellitedishih4.gif

Ik heb nu een 60cm schotel daar staan met een duo LNB.

Ik wil de Astra en de Thor ontvangen.

60cm ok smile

78cm vast op thor ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Denk toch dat je je eigen vergist in mijn situatie, het geheel komt in Zweden te staan dus net als hier voor Astra 19E is een kleine schotel daar al voldoende voor de Thor op 1W en heb ik geen 78cm nodig voor de Thor

Draaibaar wil ik niet en kan ook niet met twin LNB´s

De T55 of T90 zijn mooie schotels maar de meningen hierover qua bereik is nog al verschillend.

Mede gezien de prijs van deze schotel ga ik toch voor een 78cm schotel met 3 twin LNB´s voor 1W - 19E en 23E

Totale bereik wordt dan 24° en dat moet volgens mij goed te doen zijn.

Eventueel kan ik een 4e twin LNB er bij plaatsen voor de Hotbird op 13E want die valt in het bereik.

Nu dus nog de vraag welke LNB moet ik nemen ? Alps of één van de andere ? Graag advies hier over.

En zit er verschil in de diseqc en welke wordt er door jullie aanbevolen ?

Geplaatst:

Niemand die mij kan adviseren in welke LNB het beste voor mijn doel aangeschaft kan worden ?

Dus een Alps of Phantom of Inverto ?

Geplaatst:

Ik heb er 4 gebruikt o.a. Alps, Philips, Edision, op m'n Zweedse lokatie, en nu zit er een Edision in, altijd perfekt beeld. Als ik 'm nu zou moeten vervangen, denk ik aan de Inverto Blackhole, ik ben niet in de gelegenheid om dat technisch te onderbouwen, maar laat mij leiden door ervaringen van anderen. Lees dus zoveel mogelijk wat er over wordt geschreven, en kies!

waterpas

Geplaatst:

voor de een Diseqc Switch emp of een spaun en de lnb's alps

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen