Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik doe het zo ; maar dat is el nogal radicaal ; box open maken , HDD opnieuw aansluiten , dan vraagt die automatisch voor opnieuw te formateren

maar dan ben je wel alles kwijt wat er op stond

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Losnemen en weer aansluiten hielp niet, HDD werd niet gezien door de dreambox. Een andere HDD erin werd wel herkend maar hoe formatteer ik die?

Als ik wil opnemen zegt ie dat er teweinig ruimte is en dat kan. Er staan ook 2 partities op zegt ie maar hoe formatteer ik de HDDin de dreambox?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Formatteren kan via het menu. Let wel, na formatteren moet je misschien nog ff de lokatie voor opnames aanmaken. Dat kan via telnet. mkdir /hdd/movie

Geplaatst:

menu,dan instellingen, dan systeem, dan harde schijf, dan

initallseren,(bij open PLi)

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Geplaatst:

OK bedankt maar ik mis dus in System de HD en kan dus niet initialiseren. Kan de oorzaak zijn dat de HDD niet zichtbaar was met het software installeren en dus later een goede HDD erin is gezet?

Geplaatst:

Wat meestal helpt is even van de Dream website een originele image downloaden, de schijf formatteren en daarna een ander image plaatsen.

De schijf wordt dan gewoon herkend.

vGmp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Lijkt er dan meer op dat hij helemaal niet gezien wordt, anders had hij in het harddisk menu moeten staan.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: pgeersen
OK bedankt maar ik mis dus in System de HD en kan dus niet initialiseren. Kan de oorzaak zijn dat de HDD niet zichtbaar was met het software installeren en dus later een goede HDD erin is gezet?

Nee, maakt niet uit. Probeer die harde schijf eens in een ander apparaat als dat kan. Misschien issie stuk?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen