Ga naar inhoud


[Elektra] Uitval versterker Eltron AM711


Lexy

Aanbevolen berichten

Ik kreeg onlangs een complete muziekinstallatie van een overleden vriend. 4 grote boxen en een versterker, (Eltron AM711). In die laatste zit een probleempje. Toen ik hem aansloot bleek dat de stroomzekering van 3 amp. doorgesmolten was. Na deze vervangen te hebben heb ik de elco's 3550 mF 64v losgelegt en het toestel werkte met, natuurlijk, een geweldige brom. Eén voor één de elco's terug aangesloten en na een tijdje, niet onmiddellijk, valt de verliesstroomzekering van het huis uit.Kan dit een oorzaak in de elco's hebben of moet ik elders zoeken???

 

Alvast bedankt voor de info

 

heeft er soms iemand een schema van dit toestel?

 

Groetjes, Lexy

 

 

Mocht ik perfect zijn... wat deed ik hier dan ?

 

SAB Explorer Pvr - Sab Ultimate HD - Triax 80 - TVV-module - X-cam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hy Lexy,kijk het of in het evt aanwezige Netfilter de condensatoren niet rot zijn ,Sluiting tussen fase en of Nul en Aarde.Dus nameten,daar heb je geen schema voor nodig allen een beetje inzicht.meet ook even zonder dat de rand aarde is aangesloten, tussen Aarde van stopcontakt en massa van de versterker,hier mag geen spanning lopen als het goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Na deze vervangen te hebben heb ik de elco's 3550 mF 64v losgelegt en het toestel werkte met, natuurlijk, een geweldige brom.

Goeiedag, dat die versterker en luidsprekers dat hebben overleefd.
Dat had je nooit moeten doen, zonder afvlakking draaien, dat is niet bepaald bevordelijk voor de speakers en rest van de schakeling.
Dat de aardlek eruit vliegt komt door een lekstroom naar de randaarde.
Is deze versterker via randaarde aangesloten?
Zonder schema kan ik niet zeggen of die elko´s daar de oorzaak van zijn. Je kunt ze ook losleggen en doormeten. Dat is zinvoller dan ze los te leggen en de versterker dan aan te zetten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lexie, iedereen wordt op dit board geholpen.

Maar bij jouw vragen twijfel ik of dat zin heeft want aan je vragen te zien heb je nul-komma-nul verstand van elektronika.

Mijn advies is nu alleen nog maar om een deskundige erbij te halen en/of het toestel te laten repareren.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dr ijzerbout, ondertussen is het probleem door mij opgelost. Ik ben al jaaaaaaren uit het electronica circuit en was er echt niet helemaal met mijn hoofd bij. Ik vind het wel spijtig van uw commentaar. U boorde iemand die een vraag stelde gewoon de grond in. "Nul komma nul !!!", dat u iemand doorverwijst naar een kenner daar kan ik mee leven maar op deze manier??? Ik twijfel er niet aan dat u goed op de hoogte bent van diverse zaken maar vind wel dat er toch een beetje respect mag zijn bij het geven van antwoorden.Sorry ik wou dit even kwijt. Van opleiding ben ik speelautomaten technieker.De fout zat hem in een powerswitch waar een kortsluiting in zat. Heb het verholpen en alles werkt. Alvast bedankt voor de info vrienden.

 

Mod hier mag een slotje op

Mocht ik perfect zijn... wat deed ik hier dan ?

 

SAB Explorer Pvr - Sab Ultimate HD - Triax 80 - TVV-module - X-cam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lexie, ik begrijp je reaktie, wilde je gevoelens niet zeer doen.

Misschien heb ik het wat hard uitgedrukt met nul-komma-nul. Mijn excuses daarvoor.

Ik schreef ook dat iedereen op dit board hulp krijgt.

Maar als je vraagt hoe je capaciteit meet komt dat bij mij overeen met: hoe meet je de luchtdruk in een fietsband.

Capaciteit meet je met een capaciteits meter.

 

Mijn excuses voor mijn misschien wat knullige formulering.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...