charliemadrid Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 Hallo mensen,.... Graag advies voor mijn "sateliet" situatie",... Ik woon in Madrid, ben al jaren een canaal digitaal kijker,.heb sinds 2 weken nieuwe DUO LNB + triax schotel+ philips dsr 7141+ top HD van CD gekregen/genomen. De ontvanger geeft alleen maar problemen, met de horizontale frequenties van de Astra 23,. ( schakel probleem 13/18 volt voor de interne diseqc van de duo lnb, ) en zegt geen signaal te krijgen,..die ik wel perfect krijg met mijn vorige ontvanger de showbox pvr 500,.die wel de horizonatle frequenties (SD) weer geeft. Daar ik echt voor de HD ga,..en het hier in spanje niet makkelijk is om een voor de nederlandse Canaal Digitaal geschikte ontvanger te vinden,.( hier is alles met nagravision en andere),...ben ik na veel surfen en pluizen op internet op de AZbox uit gekomen,...de Elite versie. Na veel posts hier gelezen te hebben begrijp ik als leek dat dit een soort " van hobby en knutsel" ontvanger is,..wat mij mij wel afschrikt. Maar heb gelezen hier en in verschillende onafhankelijke test-reports dat het beeld zeer mooi is wat overigens bevestigd word door de winkel die mij deze aan bied,.en mij deze ontvanger zelfs zonder verplichtingen 7 dagen bij mij thuis wil instaleren om hem zo "uit te proberen" en te beoordelen. Mijn concrete vragen aan jullie hier zijn de volgende en vrij simpel ( hoop ik,): Is deze azbox elite geschikt voor mij voor de volgende "gebruikers- wensen",..: 1- Wil alleen maar canaal digitaal (topHD pakket)kijken met de smartkaart seca 3 oficieel van CD en alleen op de astra 19 + 23. ( heb begrepen dat ik daarvoor het multicas firmware moet downloaden en erop zetten,..hoop dat ik daar uit kom) 2- zou graag af een toe een programa willen kunnen opnemen met een externe HDD schijf. ( voetbal wedstrijdje als ik naar een etentje moet bijvoorbeeld, ) 3- doet de maandelijkse aktualisatie van CD voor je abonnement het op deze ontvanger,.?? 4- kan ik mijn laptop aansluiten op deze ontvanger en zo op tv zien wat ik op mijn laptop zie,..?? 5- Verder heb ik niet de technische kennis en ook niet de behoefte ( tot nu toe,.misschien word ik ook een hobbiest,.beetje bij beetje,. ) al dat gedoe over Enigma2, en andere soft en firmware waarvan ik allemaal (tot nu toe ),.niets weet en begrijp en waar het allemaal voor is, dus vraag ik ,...met boven staande,.kan ik het dan zonder al deze uitgebreide technische hobbie praktijken doen,.?? Begrijp op voor hand dat deze vragen misschien niet helemaal in de hogere technische sfeer passen van dit azbox forum, maar de rapporten over vooral de beeld kwaliteiten spreken mij zo aan,.dat ik echt voor deze ontvanger wil gaan,..( nogmaals, hier in Madrid weinig andere keuzes) Zou erg dankbaar zijn als iemand de moeite zou wilen nemen om mij als leek, 1 en ander te bevestigen of te orienteren, of dit voor mij een geschikte ontvanger is,.. ( nogmaals sluit niet uit dat ik beetje bij beetje toch ook de lol en plezier ga inzien van op kleine schaal mee te doen met de firmwares en download updates die de mogelijkheden van deze ontvanger uitbreiden,.maar op dit moment (nog ) niet) Wil op dit moment (na zoveel ellende en gepruts en verspeelde geld uitgaven gewoon simpel tv kijken. Bij voorbaat dank voor iedere suggestie of opmerking. Met vriendelijke groet uit Madrid Charlie Woon in Madrid, 2 schotels,voor de Astra 19+ 23, Deco = BWARE COMBO Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chrisch Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 Origineel bericht van: charliemadrid heb sinds 2 weken nieuwe DUO LNB + triax schotel+ philips dsr 7141+ top HD van CD gekregen/genomen. De duo-lnb is gemaakt voor 60cm schotels. In Madrid zou ik voor astra 3 kanalen tenminste een 80cm schotel adviseren, liefst 100cm. Maar dan heb je eigenlijk twee aparte LNB's nodig, vanwege het feit dat de duo-lnb primair voor 60cm schotels is ontworpen! Origineel bericht van: charliemadrid ben ik na veel surfen en pluizen op internet op de AZbox uit gekomen,...de Elite versie. Na veel posts hier gelezen te hebben begrijp ik als leek dat dit een soort " van hobby en knutsel" ontvanger is,..wat mij mij wel afschrikt. Kan me voorstellen. Maar voor "standaard gebruik", dus TV kijken, werkt het allemaal prima. Origineel bericht van: charliemadrid en mij deze ontvanger zelfs zonder verplichtingen 7 dagen bij mij thuis wil instaleren om hem zo "uit te proberen" en te beoordelen. Prachtig toch! Gewoon proberen! Origineel bericht van: charliemadrid - Wil alleen maar canaal digitaal (topHD pakket)kijken met de smartkaart seca 3 oficieel van CD en alleen op de astra 19 + 23. ( heb begrepen dat ik daarvoor het multicas firmware moet downloaden en erop zetten,..hoop dat ik daar uit kom) Geen probleem. MultiCAS installeren is een eitje. Origineel bericht van: charliemadrid - zou graag af een toe een programa willen kunnen opnemen met een externe HDD schijf. ( voetbal wedstrijdje als ik naar een etentje moet bijvoorbeeld, ) Met een externe schijf moet dat prima lukken. Er zijn echter mensen die wat problemen hebben met de opname via de EPG. Ik zou zeggen: gebruik de 7 dagen testperiode om dat te proberen! Origineel bericht van: charliemadrid - doet de maandelijkse aktualisatie van CD voor je abonnement het op deze ontvanger,.?? Ja. Origineel bericht van: charliemadrid - kan ik mijn laptop aansluiten op deze ontvanger en zo op tv zien wat ik op mijn laptop zie,..?? Je kan, als je een netwerk gebruikt, de AZBox gebruiken om bestanden van je laptop af te spelen zoals films en mp3's. Origineel bericht van: charliemadrid - Verder heb ik niet de technische kennis en ook niet de behoefte ( tot nu toe,.misschien word ik ook een hobbiest,.beetje bij beetje,. ) al dat gedoe over Enigma2, en andere soft en firmware waarvan ik allemaal (tot nu toe ),.niets weet en begrijp en waar het allemaal voor is, dus vraag ik ,...met boven staande,.kan ik het dan zonder al deze uitgebreide technische hobbie praktijken doen,.?? Ja. Eén keer goed (laten) installeren en daarna nauwelijks omkijken naar. Origineel bericht van: charliemadrid Wil op dit moment (na zoveel ellende en gepruts en verspeelde geld uitgaven gewoon simpel tv kijken. Test 'm gewoon. Je kan alsnog een andere ontvanger proberen als je er niet uitkomt. mvg, Chris Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
charliemadrid Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 Beste Chris,.... Hartelijk dank voor je snelle en meer dan attente en uitgebreide antwoord. Ben er erg blij,...sterker nog,..ik heb de AZBOX ELITE HD net gekocht,..!!!!.. de vriendelijke mensen van de winkel instaleren voor mij de "multicas" firmware en het hele canaal digitaal gebeuren van de astra 19 + 23. Wat betreft de schotel,.... ik zal het vanavond zien. Samengevat is het probleem dat de (gratis) door CD verstrekte philips DSR 7141 niet de horizontale frequenties van de astra 23 pakt en zegt dat ie geen signaal krijgt. Heb mijn vorige ontvanger nog (showbox-500 PVR) en die ontvangt wel de zenders die de 7141 als "geen signaal" neer zet. Heb hiervoor als referentie 2 kanalen genomen die door de astra 23 worden uitgezonden in SD, "NGC Wild" 11798 Hor. + "History" 11914 Hor. Deze 2 kanalen als voorbeeld, worden WEL ontvangen op mijn oude ontvanger de " show-box" en op de nieuwe philips 7141 van CD NIET. Signaal sterkte is goed ( 97 %),.en heb echt met profesioneele monteur en geld ( verspeeld),..alle mogelijke andere oorzaken oorzaken uit gesloten. We denken dat de 22 KHZ puls en het switch voltage van 13-18 volt van de 7141 te zwak is voor de interne diseqC schakelaar van de DUO LNB om de "hogere horizontale frequenties te openen". Ik weet dat idd zo als jij zegt Chris, dat de DUO LNB voor de schotel is die jij noemt,....en heb dan ook speciaal uit Denia de oficieele TRIAX 64 schotel laten komen,...en zoals gezegd hij doet het met de show-box ontvanger,.... Er zijn veel nederlanders vooral in de buurt van Altea/ Benidorm/Denia,.die geen problemen hebben,( andere weer wel,.hele discussie dus).maar goed,hoop ook dat de hoogte van Madrid ( rond de 650 meter) in mijn voordeel is. Ik zal het vanavond zien,...zoniet zal ik idd een grotere schotel moeten nemen,.met 2 lnb´s, iets wat deze winkel ook heeft aan geduid,.mocht het uiteindelijk niet lukken,.... Maar wil wel de Azbox,..want die geeft mij mogelijkheden die ik in de verste verte niet heb en nooit zou kunnen krijgen met de "simpele" 7141. Mijn hoop is gevestigd op het WEL beeld van de horizontale zenders bij mijn vorige ontvanger, zodat de hooglopende "kosten stroom" nu wel echt ophoudt, wat deze naar HD over stap met zich mee heeft gebracht. Nogmaals Chris,.dank voor je uitgebreide antwoord en zal laten weten hoe ik straks verder " zeil",... Vriendelijke groeten van uit Madrid,.. Charlie Woon in Madrid, 2 schotels,voor de Astra 19+ 23, Deco = BWARE COMBO Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chrisch Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 Hoi Charlie, ik ben benieuwd naar je resultaat! Echter, als ik naar de footprint van Astra 3B kijk (de satelliet waarop History zich bevindt, alsmede de regionale omroepen), dan valt Madrid helemaal niet in de footprint. Nou ben ik op zich wel erg te spreken over de gevoeligheid van de AZBox, maar ik verwacht geen wonderen! Duidelijk is wel dat je het waarschijnlijk met een 60cm schotel niet gaat halen! mvg, Chris Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen