Poetsdoekje Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Mede doordat ik problemen had met Thunderbird Thunderbird topic En cd\dvd rom problemen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een schone installatie (PCRestore Dell) gedaan, nadat ik een uitgebreide windows backup had gemaakt. Die backup duurde erg lang, maar een backup van ruim 200 Gb, gaat natuurlijk niet erg snel. Backup staat op een externe HD De her-installatie duurde best wel lang omdat ik de Dell eerst terug moest zetten met de bijgeleverde Vista en nadien een update met Windows7, maar dat is gelukt. En nu komt mijn probleem, als ik de gemaakte backup terug wil zetten, kan de computer de backup niet vinden. Dat is erg vreemd, terwijl als ik de exteren HD met de Verkenner bekijk zie ik wel een Backup op die HD staan. Wie heeft goede raad? En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Psychosammie Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Backup gemaakt met? Is het geen optie om de software gewoon opnieuw te installeren? Met het terugzetten van de backup krijg je naar mijn idee ook weer alle ellende terug. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
winwiz Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Kan het zijn dat je externe HD een andere driveletter heeft gekregen? Verder ben ik het er wel mee eens om applicaties weer nieuw te installeren. Kost iets meer tijd maar je houdt wel een schone installatie over. Dit is ook mijn strategie. Ik backup alleen de data en de users/naam/.... map. De rest installeer ik weer nieuw. Van mijn standaard installatie heb ik een image. (Win7 + office + een aantal tooltjes) Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Poetsdoekje Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2010 Origineel bericht van: Psychosammie Backup gemaakt met? Is het geen optie om de software gewoon opnieuw te installeren? Met het terugzetten van de backup krijg je naar mijn idee ook weer alle ellende terug. Windows7 Ja maar de programma's wil ik niet terugzetten maar de bestanden wel, en het ergste de documenten en foto's staan ook in die backup En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Poetsdoekje Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2010 Citaat: Kan het zijn dat je externe HD een andere driveletter heeft gekregen? Ja dat klopt inderdaad, hoe zet ik die om naar de oude driveletter? En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Psychosammie Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Dat kan volgens mij met schijfbeheer. Daarin kan je een nieuwe driveletter kiezen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
winwiz Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Dat kan idd met schijfbeheer. start -> Computer -> rechtermuisknop beheren -> schijfbeheer kiezen -> juiste schijf kiezen en dan via rechtermuisknop kun je de schijfletter aanpassen. Het kan zijn dat de gewenste letter al in gebruik is, dan moet je de boosdoener (meestal DVD ofzo eerst even "verplaatsen") Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Poetsdoekje Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2010 Origineel bericht van: winwiz Dat kan idd met schijfbeheer. start -> Computer -> rechtermuisknop beheren -> schijfbeheer kiezen -> juiste schijf kiezen en dan via rechtermuisknop kun je de schijfletter aanpassen. Het kan zijn dat de gewenste letter al in gebruik is, dan moet je de boosdoener (meestal DVD ofzo eerst even "verplaatsen") Citaat: start -> Computer -> rechtermuisknop beheren -> schijfbeheer kiezen -> juiste schijf kiezen en dan via rechtermuisknop kun je de schijfletter aanpassen Ik krijg wel een window maar kan alleen de naam van het volume aanpassen, niet de schijfletter ?? Oeps, via een andere weg heb ik de schijfletter wel kunnen aanpassen, ga het nu effe proberen En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
winwiz Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 O? ik heb nu geen Win7 bij de hand (zit op mijn werk) maar je zit in het rechter gedeelte waar ook de huidige driveletter staat? Is alweer achterhaald dus.... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Poetsdoekje Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2010 Origineel bericht van: winwiz O? ik heb nu geen Win7 bij de hand (zit op mijn werk) maar je zit in het rechter gedeelte waar ook de huidige driveletter staat? Is alweer achterhaald dus.... Citaat: Dit is ook mijn strategie. Ik backup alleen de data en de users/naam/.... map. De mijne ook, programma's kan ik zo weer installeren Helaas, sta voor hetzelfde probleem, heb de driveletter aangepast, is als zodanig ook zichtbaar in verkenner, maar niet zichtbaar als je naar backup -> bestanden terugzetten gaat, dan vindt het programma helemaal niets....... zucht........... En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
winwiz Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Welk backup programma gebruik je eigenlijk? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Ik denk dat Win-7 backup nog ergens vastlegt welke backup jij voorheen gemaakt hebt. Hij kijkt dus niet alleen in de directory. Misschien dat je de boel voor de gek kan houden door nogmaals een backup te maken en dan de aangemaakte backup file te vervangen door de file die je wilt restoren. Maar dit lijkt me gelijk ook niet helemaal de bedoeling. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Psychosammie Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Heb je al eens dubbel klikken op de backup file geprobeerd? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Poetsdoekje Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2010 Origineel bericht van: winwiz Welk backup programma gebruik je eigenlijk? W7, eigen backup prog. En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Poetsdoekje Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2010 Origineel bericht van: Psychosammie Heb je al eens dubbel klikken op de backup file geprobeerd? Ja natuurlijk, werkt ook niet En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen