cor nelis Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 heb een visiosat schotel met 4 koppen eerst had ik een 5500 pvr geen probleem met de instellingen nu een nieuwe 7700 maar ik krijg maar een sateliet te pakken astra 2 astra op 1 /4 astra2 op 2/4 astra 3 op 3/4 hotbird op 4/4 krijg nu alleen nog astra 2 op een andere instelling 3/4 voor de rest krijg ik geen rode balk (Voor kwaliteit) wat kan het probleem zijn of is het niet mogelijk met deze tuner te schakelen tussen de lnb topfield pvr 5000 rebox 9000 250gb & visiosat g4 , cam aston 1.07. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 waar je even naar moet kijken is de volgorde van de lnb aansluitingen op de Diseqc Switch als je hem zo aansluit moet het werken hotbird...........1 van de 4 astra 19,2......2 van de 4 astra 23,5......3 van de 4 astra 28,2......4 van de 4 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
cor nelis Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 Het zit zo presies aangesloten krijg 99 procent niveau maar geen signaalsterkte topfield pvr 5000 rebox 9000 250gb & visiosat g4 , cam aston 1.07. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 dan even de Diseqc Switch er tussen weg halen , en dan de lnb's 1voor1 opnieuw uit richten je kunt ook elke lnb apart even door verbinden naar de hooft kabel en kijken of beeld hebt Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HDfanaat Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 Satencom, ik heb ook deze opstelling van de Visiosat i.c.m. de TF7710HDPVR en zou het toch wel interessant vinden om eens een vergelijking signaalsterkte / kwaliteit te kunnen maken met vergelijkbare installaties. Dan heb ik waarschijnlijk toch wel een redelijke indicatie of mijn installatie wel optimaal afgeregeld is. Hier enkele van mijn sterkte / kwal. waarden : Hotbird : RAI3 = 98/96 Astra 1 : BVN = 93/99, ANIXE HD = 99/99, Servus HD = 90/99 Astra 3 : Ned 1 HD = 94/92, Hist. HD = 83/88, RTL5 HD = 86/95 Astra 2 : BBC HD = 99/87, Luxury Life TV HD = 74/70 Ik denk niet dat ik voor deze waarden het dak op moet, maar als het nog beter zou kunnen......misschien toch maar ?? Er zit overigens een klein verschil in sterkte tussen tuner 1 en 2 maar dat zul je denk ik altijd wel hebben. Gr. Albert Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
cor nelis Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 kan toch niet zijn dat er een instelling fout staat in deze nieuwe topfield 7700 topfield pvr 5000 rebox 9000 250gb & visiosat g4 , cam aston 1.07. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 HDfanaat je mag mij gerust een vraag stellen, maar je kunt niet zomaar bij iemand inbreken met een andere vraag,als wij dat allemaal doen dan is er geen over zicht meer maar je ontvangst is prima niet meer aan komen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HDfanaat Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 kan toch niet zijn dat er een instelling fout staat in deze nieuwe topfield 7700 Als je de LNB volgorde precies zo hebt als het schema van "Satencom" ( en ook dezelfde aansluitingen op de switch hebt ) en je weet zeker dat de schotel goed afgesteld is, kan er in principe niet veel mis gaan. Dus via het menu - installatie - LNB setting bijv. eerst Astra 1 kiezen en bij de diseqc instelling optie 2 van 4 kiezen ( wel diseqc 1.1 op disable zetten ). Laat svp even weten of e.e.a. inmiddels gelukt is ( of niet ! ). Succes ! Gr. Albert Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 hoe heb je dit ingestelt en de andere satellieten Satellietnaam:......... astra 19,2 Zoek Modus:........... Handmatig Frequentie:............. ??? Symbol rate:.......... ???? Polarisatie:..............Horizontaal Netwerk zoeken........ Uit FTA/Gecodeerd:........ FTA + CAS Selecteer tuner:...... Tuner 1 LNB instellingen:..... 9750/10600 Selecteer nu Zoeken starten en druk op OK LNB Instellingen: Satteliet: ASTRA 19,2 LNB Frequentie: 9750/10650 LNB Spanning: AAN DiSEqC 1.1: UIT DiSEqC 1.0: 1van 4 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HDfanaat Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 HDfanaat je mag mij gerust een vraag stellen, maar je kunt niet zomaar bij iemand inbreken met een andere vraag,als wij dat allemaal doen dan is er geen over zicht meer maar je ontvangst is prima niet meer aan komen Toch bedankt voor het antwoord, maar behalve dat ik "inbreek" probeer ik ook zo af en toe mede-forumleden te helpen, voor zover mijn kennis reikt ! Sorry, zal volgende keer dan maar een nieuw onderwerp starten, je hebt gelijk ! Gr. Albert Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HDfanaat Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 Satencom, bij deze opstelling moet Astra 1 op de diseqc toch ingesteld zijn op 2 van 4 of heb ik het mis ? Gr. Albert Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 ja daar heb je gelijk in, het was als voor beeld bedoelt het was bedoelt om de instellingen er even bij zetten, hoe hij ze nu in de ontvanger heeft staan Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
cor nelis Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 denk dat mn transponder instellingen niet goed staan wie weet de waarden van de transponder instellingen van astra ,hotbird ,astra 3 en astra 2 topfield pvr 5000 rebox 9000 250gb & visiosat g4 , cam aston 1.07. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HDfanaat Geplaatst: 26 oktober 2010 Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 denk dat mn transponder instellingen niet goed staan wie weet de waarden van de transponder instellingen van astra ,hotbird ,astra 3 en astra 2 Als je even kijkt bij " King of Sat " kun je alle mogelijke informatie vinden. Ik wil overigens nog even terugkomen op de postings van gisteren : op het moment dat je bijv. Astra 1 gekozen hebt + de diseqc instelling op 2 van 4 staat en je hebt op dat moment ook nog eens een redelijk hoog sterkte / kwal. signaal, dan zit je waarschijnlijk goed. Je zou dan eens kunnen proberen om automatisch te laten scannen ( met netwerk uit ). Voor de overige 3 satellieten kun je dan dezelfde procedure volgen, wel vooraf steeds de juiste diseqc instellingen bij de betreffende satelliet kiezen. Mochten er nog bepaalde kanalen ontbreken dan kun je die later altijd nog handmatig toevoegen. Hoor graag of het allemaal wil lukken ! Gr. Albert Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 26 oktober 2010 Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 probeer het maar even Satellietnaam:........... astra 19,2=astra 1 Zoek Modus:........... Handmatig Frequentie:...............12515 Symbol rate:.............22000 Polarisatie:................Horizontaal Netwerk zoeken.......Uit FTA/Gecodeerd:...... FTA + CAS Selecteer tuner:.........Tuner 1 LNB instellingen:..... 9750/10600 Selecteer nu Zoeken starten en druk op OK LNB Instellingen: Satteliet: ASTRA 19,2 LNB Frequentie: 9750/10650 LNB Spanning: AAN DiSEqC 1.1: UIT DiSEqC 1.0: 2 van 4 ------------------------------------------------------------------------------------------ Satellietnaam:........... astra 23,5=astra 3 Zoek Modus:........... Handmatig Frequentie:...............11914 Symbol rate:.............27500 Polarisatie:................Horizontaal Netwerk zoeken.......Uit FTA/Gecodeerd:...... FTA + CAS Selecteer tuner:...... ..Tuner 1 LNB instellingen:..... 9750/10600 Selecteer nu Zoeken starten en druk op OK LNB Instellingen: Satteliet: ASTRA 23,5 LNB Frequentie: 9750/10650 LNB Spanning: AAN DiSEqC 1.1: UIT DiSEqC 1.0: 3 van 4 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen