Boksie Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Hallo, ik heb een nieuwe LNB aangesloten maar krijg nu geen beeld op min DB7025+ heb tuner op 19.2 staan. Hoe krijg ik hem weer aan de praat en hoe kan ik de 23,5 ook gana gebruiken???
satencom Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 heb je er een nieuwe lnb bij gezet of vervangen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 ... dus heb je ook een DiSecq switch gemonteerd... ... dus moet je je Sat instellingen ook wijzigen... Neem aan dat je dat allemaal al weet? Kun je misschien iets meer vertellen over je opstelling? Bovenstaande zijn aannames, veel handiger is het om feiten te kennen.
satencom Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 als je meer dan 2 lnb's hebt moet je ook een Diseqc Switch gebruiken om tussen de lnb's te schakelen ,en ook je ontvanger zo instellen dat je ze beide kunt ontvangen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Boksie Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2010 Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Ik heb een quad LNB (voor astra 1 en astra 3). Wat ik ook probeer ik zie bij het scannen helemaal geen canaldigtaal terug... :-( hoop dat iemand me kan helpen , dit kids worden vervelend
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Ah... Okay... Dan heb je de LNB misschien niet juist in de houder geplaatst? (ik ken die LNBs niet) Als je naar de schotel kijkt, moet ie rechts vastzitten, daar waar de 19.2 LNB zat. En misschien moet je de skew nog iets aanpassen (links iets lager volgens mij). Feit blijft dat je je instellingen op je box moet wijzigen naar Disecq 2/1 met op A 19.2 en op B 23.5. Let wel!!! Dit zijn tips om je in de goede richting te sturen, ik heb een dergelijke LNB zelf niet en werk ook niet met een standaard schotel. Dingen kunnen net zo goed andersom zijn, dus maar even proberen dan.
guppje29 Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 een dup lnb neem ik aan. heb je de diseq instellingen goed ingestelt poort A astra 1 en poort B astra 3 of andersom? DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Gerard 76 Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Toen ik de single LNB verving door een duo, moest ik de schotel ietsjes naar rechts tikken. anders had ik ook geen goede ontvangst. (als je ervoor staat,dus in de richting van de astra 3)
satencom Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 dus het is een, duo-lnb quad van cd hoe heb je de lnb op de schotel gezet als je de lnb met de rechter hoorn in de klem zet moet je direct weer beeld hebben als je voor de schotel staat ,en hoe groot is je schotel Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 ... had ik toch gelijk dat ie theoretisch rechts vast moet zitten :-) Dan nog even de skew inregelen en de DiSecq instellingen en je zit geramd.
Boksie Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2010 Hoi, de verkoper had me al verteld dat ie aan de 19.2 bevestigd moet worden. En hij moet idd gedraaid worden. zit een voorbeeld bij met een lijn die waterpas moet staan. Ik zie helemaal geen canaaldigitaal als ik scan... dus ga nu eens kijken naar disec instellingen
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Dat voorbeeld is wel handig, echter... Op elke plek in NL is het weer anders, tenzij je bij je buren kunt afkijken. DiSecq instellingen goed zetten is de eerste stap, kun je vervolgens signaal meten en fine-tuning doen.
Boksie Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2010 hij zit idd op de 19.2 aangesloten. en de schotel is een 64 cm van triad. heb hem dus uit moeten richten en de SNR staat op 70% maar kan geen CD vinden....
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 DiSecq al goed gezet? Zet dan de tuner eens op Ned1 (ofzo) en kijk wat voor signaal je dan hebt. Het is een veel voorkomende fout, alleen kijken naar SNR. Het kan namelijk zo zijn dat op een andere satelliet ook gebruik gemaakt wordt van eenzelfde frequentie. Ander goed idee is een zenderlijst (HenkSat ofzo) laden en kijken wat er gebeurt. Wie weet helpt je dat een stapje verder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen