Ga naar inhoud

[Elite HD] opname problemen

ggmaster

Aanbevolen berichten

Er zijn met de door jou genoemde firmware versies geen problemen bekend betreffende opnames op harddisk.

Alleen als je dat via de EPG programmeert zijn er wel wat mensen die daar problemen hebben.

Daar zou ik het probleem dus niet zoeken.

Beschrijf je hardware eens aub.

En beschrijf ook eens hoe je nu een opname maakt.

En wanneer hangt hij vast, tijdens de opname of bij het afspelen van de opname ?

Gebruik je sharing of heb je zelf een kaart ?

Heb je ook vasthangers als je opneemt van vrije zenders ?

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan inmiddels opnemen maar het bestand niet afspelen.

Via menu-opnamen overzicht geeft die aan dat die leeg is.

Als ik na bestandsbeheer ga, zie ik wel het opgenomen bestand maar kan niet worden afgespeeld, dit is een .tmp bestand.

Externe harde schijf heb ik net hiervoor geformatteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb exact hetzelfde probleem. Betreft Ziggo met Alphacrypt CAM. FTA en SAT moet ik nog testen. Gebruik een door de box geformateerde/gevoede 250GB 2.5" Toshiba-schijf (geen aparte netvoeding). Zal het nog met een andere 160GB schijf (Samsung) proberen.

AZbox Elite HD DVB-S (13, 19.2, 28.2) + DVB-C (Ziggo). Geen HDD aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: josjev
Gebruik een door de box geformateerde/gevoede 250GB 2.5" Toshiba-schijf (geen aparte netvoeding)

Dat gaat zeker niet goed, en idd ff laatste multicas installeren en dan de kaart rechtstreeks in de kaartlezer

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank, dat is belangrijke info en gaan we mee aan de slag. Ik heb ook nog een gesplitste USB-kabel waardoor de power over beide USB-poorten wordt verdeeld, kijken of dat misschien nog soelaas biedt. Weet iemand of timeshift/opnemen naar flash op grotere USB-sticks goed werkt?

Of multicas/kaartlezer ipv Alphacrypt CAM betere opnamen oplevert zal ik ook checken maar het probleem wat ik dan heb (ziggo kaart rechtstreeks in kaartlezer) is dat de Ziggo HD-kanalen vastlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds een maand een 1TB disk aan de Azbox hangen (met externe voeding), geformatteerd met de box zelf.

Opnemen, SD en HD van de standaard kanalen(Basis pakket) gaat goed, ook via EPG.

Nu wilde mijn zoon graag Ben10 van Cartoon network zien. Alles geprobeerd maar opnemen van Cartoon network lukt niet.

Kortom, opnemen lukt wel, maar er zijn ook problemen.

Azbox Elite, SAB explorer PVR SC

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik kan melden dat een oude 10GB Toshiba 2.5" drive met dubbele USB-aansluiting (1 alleen voor stroomvoorziening) het prima doet voorzover het SD kanalen betreft (zowel kabel als sat). timeshift en opnamen werken perfect.

Zelfs EPG-opnamen (inclusief automatische wake-up/sleep) verlopen vlekkeloos.

Ook gaat de drive samen met de box in sleep mode: ideaal. Alleen is 10GB op den duur te weinig natuurlijk.

HD is echter een drama. timeshift/opname werkt niet tot het punt dat de box vastloopt, maar dit heeft vermoedelijk niets met opname-medium te maken. Op Duitse fora wordt gemeld dat de laatste firmware die goed met HD (kabel) kan omgaan v4890 is.

Nu schijnt er nog KDG firmware te zijn; is dat de moeite waard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: josjev
Ik kan melden dat een oude 10GB Toshiba 2.5" drive met dubbele USB-aansluiting (1 alleen voor stroomvoorziening) het prima doet voorzover het SD kanalen betreft (zowel kabel als sat). timeshift en opnamen werken perfect.

Zelfs EPG-opnamen (inclusief automatische wake-up/sleep) verlopen vlekkeloos.

Ook gaat de drive samen met de box in sleep mode: ideaal. Alleen is 10GB op den duur te weinig natuurlijk.

HD is echter een drama. timeshift/opname werkt niet tot het punt dat de box vastloopt, maar dit heeft vermoedelijk niets met opname-medium te maken. Op Duitse fora wordt gemeld dat de laatste firmware die goed met HD (kabel) kan omgaan v4890 is.

Nu schijnt er nog KDG firmware te zijn; is dat de moeite waard?

Hallo,

SD werkt wel HD niet ik denk dat dit aan de USB HDD ligt. Kortom ik denk dat de USB HDD niet de snelheden van de HD kanalen aan kan. Via interne HDD zal het wel werken maar dan heb je minimaal een Premium nodig.

Greetz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen