Ga naar inhoud

HD-onvangst met Set-top-box-card mogelijk???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik bezit een Set-top- box-card van CanalDigitaal.

Deze heel oude abonnementsvorm wordt volgen mij niet meer door CanalDigitaal aangeboden. Ik kan in ieder geval niet meer op hun site vinden welke zenders ze met deze card ondersteunen.

Nu mijn Vraag.

Als ik een HD-ontvanger met bijbehotende Duo-LNB aanschaf kan ik dan Nederland 1,2 en 3 in HD kwaliteit ontvangen met mijn Set-top-box-card ?

Geplaatst:

Waarschijnlijk heb jij nog een oude Mediaguard-2 smartcard.

In dat geval gaat het niet lukken.

Je hebt namelijk een nieuwe (oranje) Mediaguard-3 smartcard nodig.

Die kan je bestellen via de site van CanalDigitaal. (/hdkaartwissel)

Dat gaat je dus wel geld kosten. (Ik dacht 39 Euro, maar dat weet ik niet zeker)

Let op dat je niet de verkeerde keuze's maakt, want voordat je het weet zit je aan een duurder abonnement vast en dat is dus niet nodig.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

Die kaart hoef je helemaal niet los te bestellen of zo... Bij de upgrade zou je die binnen 5 werkdagen toegestuurd krijgen,

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Voor zo'n "upgrade" probeer ik hem juist te waarschuwen.

Natuurlijk kan je zo'n kaart ook (en wel gratis) krijgen als je een duurder abonnement neemt, maar niet iedereen wil een duurder abonnement.

Als het de vraagsteller alleen gaat om de gratis zenders Nederland 1/2/3 HD heeft hij aan een kaartwissel genoeg.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

Ik geloof niet dat je nu nog kan overschakelen van een Seca2 naar een Seca3 kaart zonder je abonnement te upgraden, maar ik hoop voor de topicstarter dat ik ernaast zit.

Informeer er in ieder geval van tevoren goed naar voor je een kaart koopt waar je niets mee opschiet!

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

cd kaartwissel voor std of stbp pakketers van mg2 naar mg3 kost zonder upgrade of verlenging: 39 euro incl. btw.

bij upgrade zakt prijs naar 15 of nul afhankelijk van de stap die je maakt.

Geplaatst:

Ik heb ook een PM van Noordzee gekregen en het kan dus waarschijnlijk nog wel.

Je moet je echter hardop afvragen of het verstandig is. Een situatie als deze is al eerder voorgekomen. Even uit mijn hoofd:

Je had toen nog een gratis pakket inclusief commerciële zenders. Je kon kiezen om dit gratis pakket zonder service (vervanging smartcard bij diefstal etc) te behouden, of voor €40/jaar te upgraden naar een "volwaardig" STB-pakket.

Na twee jaar kwam de aap uit de mouw: toen moest je, om de commerciële zenders te behouden, €80 betalen om naar het volwaardige STB-pakket te mogen upgraden.

Het kan dat ik me de getallen niet goed herinner of de periodes, maar het kwam erop neer dat je precies hetzelfde bedrag hoe dan ook moest betalen, linksom of rechtsom.

En dat gaat hier volgens mij ook weer gebeuren. Je kan/mag best koppig zijn en met je Seca2 kaartje blijven kijken, maar uiteindelijk trapt CDS je er gewoon uit en moet je de hoofdprijs betalen voor een nieuwe smartcard. Op dat moment kom je erachter dat je net zoveel kwijt bent als dat je was geweest als je direct het upgradeaanbod had geaccepteerd..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Ik heb ook een PM van Noordzee gekregen en het kan dus waarschijnlijk nog wel.

Je moet je echter hardop afvragen of het verstandig is. Een situatie als deze is al eerder voorgekomen. Even uit mijn hoofd:

Je had toen nog een gratis pakket inclusief commerciële zenders. Je kon kiezen om dit gratis pakket zonder service (vervanging smartcard bij diefstal etc) te behouden, of voor €40/jaar te upgraden naar een "volwaardig" STB-pakket.

Na twee jaar kwam de aap uit de mouw: toen moest je, om de commerciële zenders te behouden, €80 betalen om naar het volwaardige STB-pakket te mogen upgraden.

Het kan dat ik me de getallen niet goed herinner of de periodes, maar het kwam erop neer dat je precies hetzelfde bedrag hoe dan ook moest betalen, linksom of rechtsom.

En dat gaat hier volgens mij ook weer gebeuren. Je kan/mag best koppig zijn en met je Seca2 kaartje blijven kijken, maar uiteindelijk trapt CDS je er gewoon uit en moet je de hoofdprijs betalen voor een nieuwe smartcard. Op dat moment kom je erachter dat je net zoveel kwijt bent als dat je was geweest als je direct het upgradeaanbod had geaccepteerd..

Je verhaal klopt wel zo ongeveer maar ik denk dat de situatie nu een beetje anders is. Canal Digitaal is naar mijn weten namelijk (net als Digitenne) verplicht de publieke zenders gratis door te geven. Als CD dan besluit de codering te veranderen, dan denk ik niet dat ze er zo makkelijk mee weg komen de kosten daarvan op de kijker te verhalen. Met de HD zenders ligt dat anders omdat die er later bij zijn gekomen.

Overigens zitten we met die 39 euro al niet zo gek ver van die "hoofdprijs" af.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen