Ga naar inhoud


[M3602] Openbox S9 Hd


Tiemen

Aanbevolen berichten

Hoi Skippy,

 

Ik heb met een 8GB usb stick een paar opnames gemaakt van NED3 en RTL4 op 19,2 Astra en van NED3HD en RTL4HD op 23,5 Astra.

De stick geformatteerd op FAT32 ging niet geheel vlekkeloos, maar geformatteerd als NFTS ging het opnemen goed. Van alle zenders heb ik opnames.

Dus ik denk dat je je USB stick of schijf op NFTS moet formatteren, dat kun je via je Openbox laten doen en dan zal het hopelijk ook goed voor je zijn.

Ik heb dus ook de laatste software van 04-2011 in de ontvanger zitten, dus daar kan het niet aan liggen.

Verder vind ik het een superbox, leuk voor de slaapkamer en caravan. Helaas is het maken van een zenderlijst zeer bewerkelijk, maar als die er één keer goed inzit dan heb je ook wat.

Voor weinig geld een heel leuke ontvanger.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast skippydvd

Helaas niet gelukt, ik heb de usb-stick geformateerd als ntfs en rtl4 1 minuut opnamen tijd en als ik daarna naar de manager gaat dan zijn er geen opnames ik heb de laatste versie erin zitten 4-2011.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast skippydvd

Helaas weer niet gelukt.

zet ze nog een keer op een rij.

BVN kan ik wel opnemen

Cartoon network kan ik ook opnemen

RTL4 kan ik niet opnemen

SBS6 kan ik ook niet opnemen.

 

openbox s9 HD firmware 04-2011

Verse kanalen lijst opgezocht via scan niet via blind (weet niet wat verschil is).

3 usb-sticks geprobeerd

1 via usb-stick met microsdkaart erin

draait normaal gesproken met cccam met een interne netwerk maar ook met direct de kaart (canal *****) erin ook geen succes

Ook andere firmware geprobeerd met 03-2011 en 2-2011

Maar helaas cry

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lvandermade

Hallo allemaal,

 

Misschien post ik wel helemaal verkeerd. Dit is namelijk mijn eerste post, en wist niet zo goed waar ik hiermee terecht moest.

 

Ik kijk al jaren via de satelliet, en mijn oog was ook gevallen op de Openbox S9 HD. Echter lees ik nu veel dingen over CCCam e.d., nou heb ik dat nog nooit gebruikt, maar het wekt wel mijn interesse. Kan iemand mij verder helpen over het werken / gebruiken e.d. van CCCam? Ik weet dat het officieel niet mag, en vandaar dat ik er waarschijnlijk ook niets over kan vinden......

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam is een emulator die het voor ontvangers mogelijk maakt om diverse coderingssystemen te verwerken. Zo kun je met CCcam ook de Canaldigitaalkaart in de interne kaartlezer gebruiken (zonder dat je dus een CI module nodig hebt). Maar wat CCcam ook interessant maakt is dat deze als client (partner) kan fungeren en verbinding kan maken met een server (hoofdkaart). Dit is cardsharing genaamd. Hierdoor kun je dus je eigen kaart delen met meerdere ontvangers. Zolang dit binnenshuis gebeurt via het LAN netwerk is het (grijs gebied) 'legaal', over sharing via het internet mag hier inderdaad niet gesproken worden !

De meeste chinese embedded firmware ontvangertjes zoals deze Openbox (of bijvoorbeeld ook de SAB Titan) kunnen enkel als client gebruikt worden en kunnen dus niet zelf serveren. Daarom wordt deze ontvanger vaak in combinatie gebruikt met een echte Linux ontvanger (bv. Dreambox) die dit wel kan.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lvandermade

Aha, oke. Bedankt.

Ik begrijp er nu wat meer van.

Maar als 'beginner' met CCcam, volstaat dan enkel een client? of moet ik dan een ontvanger met server-mogelijkheden aanschaffen?

 

Zoals ik het nu begrijp kan ik dan 2 apparaten wegzetten 1 op zolder, en 1 in de woonkamer, en de kaart van de ene 'delen' via het LAN naar de andere ontvanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel een server hebben en dat heeft de Openbox niet. Hiervoor gebruik je dus eentje die dat wel ondersteunt bijv. Dreambox of Vu Duo etc.

Je kunt natuurlijk altijd met een kaart kijken in de Openbox maar deze niet delen met je andere Openbox.

Dus wil je delen neem bijv. Dreambox hierin de kaart en dan kun je delen naar de Openbox.

Vu+ Uno DM 800 DM800SE

Sundtek-C HUMAX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallootjes,

 

Ik ben Jeru en ben nieuw hier, ik lees vaker de topics hier maar heb me eigenlijk nooit de moeite genomen om me aan te melden, want alle vragen die ik had, vond ik wel terug en werden beantwoord, tot nu wink

 

Even voor de duidelijkheid, ik ben echt een leek wat betreft dreamboxen, openboxen e.d. Ik kan ze gebruiken als ze geinstalleerd zijn, maar dan houd het ook ver op.

 

Ik heb sinds gisteren 2 openboxen ter vervanging van mijn DM500s. Volgens de winkel waar ik hem heb aangeschaft zat er CCcam en firmware op en was het een kwestie van C lijn erin en plug en play. Nouuuu als leek wat ik ben, was het wel wat meer als plug en play en heb ik aardig wat grijze haren erbij :D Maar 1 van de 2 draait nu. Maar nu valt me op dat de HD zenders niet werken? Ik heb ze wel even gezien, dat ze het deden maar ze springen snel weer op scrambled, ik dacht even dat het aan mijn utp kabel lag om de DM500 ook problemen gaf met een aantal zenders freezes e.d maar na de utp te hebben vervangen heb ik nog geen beeld op de hd zenders, waar kan dit aan liggen, weet iemand dit?

 

Alvast hartelijk dank!

 

Groetjes Jeru

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dankjewel.

 

Dus het kan zijn dat mijn firmware niet goed is? Hoe kan ik dan zien welke firmware ik heb, en hoe krijg ik nieuwe/goede firmware erop.

 

Groetjes Jeru

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeru
Oke dankjewel.

Dus het kan zijn dat mijn firmware niet goed is? Hoe kan ik dan zien welke firmware ik heb, en hoe krijg ik nieuwe/goede firmware erop.

Groetjes Jeru

lees dit topic eens door...
Kort samengevat:
-download een nieuwe firmware (staan in dit topic)
-zet firmware op usb stick
-usb stick in openbox steken
-menu>dan een paar keer naar beneden en dan zie je staan "upgrade by usb".

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hay,

 

Dankjewel voor je antwoord,

 

Iets wat me nu ook opvalt is dat de audio en beeld niet gelijk loopt.

 

Ik heb dit topic doorgelezen, al voor ik mijn vraag stelde. Maar zoals ik al zei, ik ben echt een grandioze leek. Dus het meeste is echt koeterwaals voor me

Daarom ook mijn vraag welke firmware moet ik hebben, welke is goed? Moet ik na de nieuwe firmware weer opnieuw zenders zoeken?

En moet ik dat bestandje van mijn c-lijn CCcam.cfg die ik na 4 uur stoeien eindelijk erop had, dan weer opnieuw erop zetten of blijft dat staan.

 

Het pluggen ging makkelijk het playen duurt wat langer wink

 

Groetjes Jeru

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...