Ga naar inhoud


[M3602] Openbox S9 Hd


Tiemen

Aanbevolen berichten

ik zou de zenderlijst, cccam.cfg, replace.list en wat je verder nog hebt aangepast naar de usb exporteren want anders ben je dat inderdaad kwijt.

 

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb de firmware van dit topic geplukt geplaatst op 7-11. Deze heb ik geinstalleerd, de cccam.cfg opnieuw erop geplaatst. Opnieuw laten zoeken. Opnieuw opgestart en nog geen HD zenders!?

 

Wat is trouwens het verschil tussen een "blind" scan en een preset scan? Bij preset heb je de keus tussen network scan ja of nee en wat houd dat weer in?

 

Groetjes Jeru

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke heb een nieuwe scan gedaan en ik merk dat het probleem bij de Astra 23,5 ligt, op de 19,2 heb ik vrijwel op alle zenders beeld, op de 23,5 geeft ie steeds aan scrambled.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeru
Oke heb een nieuwe scan gedaan en ik merk dat het probleem bij de Astra 23,5 ligt, op de 19,2 heb ik vrijwel op alle zenders beeld, op de 23,5 geeft ie steeds aan scrambled.


Het kan ook nog aan je antenne of veel waarschijnlijker je server liggen.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm antenne zou kunnen, ik zal de box boven eens gaan proberen te installeren, kijken of die dezelfde problemen geeft. Daar zou ik het aan moeten kunnen merken toch, want die heeft een "eigen" antenne kabel.

 

Server lijkt me stug, omdat sommige hd zenders het wel doen. Maar goed ik sluit het niet uit, het zou ook kunnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jeru;

Je zegt dat je een leek bent. Dat merken we ook gezien je vragen etc.

 

Maar hoe heb je dan je eigen officiele CD kaart werkend gekregen als server of op een server?

 

Ik vermoed hier een lijntje die je via iemand gekregen of gehuurd of gekocht hebt en dat mag je hier niet bespreken.

 

Wat doet de openbox dan als je je eigen kaart erin steekt om de HD zenders te bekijken? Heb je wel het abonnement erop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanochtend voor mijn vader een Openbox S9 HD gekocht en ben deze aan het configureren. Heb de CCcam.cfg van mijn Relook gepakt en die via USB geladen. Maar beeld krijgen (op Ned1/2/3etc), ho maar. Ik weet ook even niet wat ik als frequentie bij het CI-slot moet opgeven. 6,zoveel of 3,zoveel.

Zoek me verder suf naar cccam.cfg-toestanden maar het wordt nu toch wat abracadabra. De cccam.cfg van mijn Relook heeft alles ook uitgehekt staan.

 

Heeft iemand een werkende CCcam.cfg voor mij? Bij mijn vader komt ie verder toch niet aan een netwerk en zal ie standalone staan, maar hij moet wel kunnen kijken en het is niet naast de deur.

Alvast bedankt.

Mvg, Dick

 

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt niet toevallig de Relook op dat moment ook aanstaan, dan kon er nog wel eens een conflict zijn met de verwijzing van client en friend.

 

Maar als die toch niet aan de LAN komt, heb je de config ook niet nodig.

Ikzelf heb de frequentie op 6 mHz staan en de kaart moet met de chip naar beneden gericht.

Je hebt wel beeld op vrije zenders, bijv. BVN of duitse zenders? Zoniet dan is er wat anders aan de hand.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Relook staat wel aan, en is aangesloten op het netwerk. De Openbox niet dus daar zou geen conflict mogen zijn. Ik zal eens kijken of de chip naar beneden is. De seca-kaart zat met de chip naar boven. Had hem ook al eens naar onder en dat werkte niet dus toen maar naar boven en kreeg wel de melding 'smartcard inserted' dus dacht dat dat goed was. Weer eens omgedraaid, maar nog geen beeld. Met 6x op 7 drukken in het informatiescherm herkent ie wel de seca-kaart, maar hij blijft zeggen scrambled. BVN geeft beeld.

Mvg, Dick

 

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...