Ga naar inhoud


[M3602] Openbox S9 Hd


Tiemen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast StefanFlan

Bij mijn ouders staat nu nog een dreambox 500s, maar ze willen eigenlijk wel HD kanalen ontvangen. Nu lijkt me dit wel een goeie kandidaat vanwege de ccam functionaliteit. Nu vraag ik me aleen af of het ook mogelijk is om NFS-shares toe te voegen en te gebruiken om op te nemen? Dat is namelijk wel een vereiste...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: StefanFlan
Bij mijn ouders staat nu nog een dreambox 500s, maar ze willen eigenlijk wel HD kanalen ontvangen. Nu lijkt me dit wel een goeie kandidaat vanwege de ccam functionaliteit. Nu vraag ik me aleen af of het ook mogelijk is om NFS-shares toe te voegen en te gebruiken om op te nemen? Dat is namelijk wel een vereiste...


Nee, dat is niet mogelijk. Opnemen kan alleen via usb en dan pakt de box niet alle type externe harde schijven (zoals een 2.5 externe WD Elements of Freecom worden niet herkend).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik Daarmee een bestand aanmaak en wil inlezen in de box dan krijg ik een foutmelding.

 

Heb je misschien een manier waarop dat correct gaat? Ik zal het waarschijnlijk toch ergens fout doen waardoor die dat bestand niet slikt.

 

Ik bewerkt het en zet hem dan op een usb stick als UDF of als ABS maar dan krijg ik filemismatch of incorrect file

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

seteditHD100 werkt inderdaad fraai, het leuke is dat je ook favorieten lijsten van je dreambox met seteditdream kunt exporteren em daarna weer importeren met seteditHD100.

 

ook de benamingen van de favorietenlijsten bleken te veranderen, maar om een of andere onduidelijke reden staan ze nu weer op fav group 1 t/m 8.

 

Je moet een complete dump maken maken, die bewerken, en dan weer in z'n geheel terug zetten.

Download wel de laatste seteditHD100 versie, de maker heeft ten aanzien van de fav lijsten recentelijk (paar weken geleden) nog wat veranderd voor dit toestel.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satq
seteditHD100 werkt inderdaad fraai, het leuke is dat je ook favorieten lijsten van je dreambox met seteditdream kunt exporteren em daarna weer importeren met seteditHD100.

ook de benamingen van de favorietenlijsten bleken te veranderen, maar om een of andere onduidelijke reden staan ze nu weer op fav group 1 t/m 8.

Je moet een complete dump maken maken, die bewerken, en dan weer in z'n geheel terug zetten.
Download wel de laatste seteditHD100 versie, de maker heeft ten aanzien van de fav lijsten recentelijk (paar weken geleden) nog wat veranderd voor dit toestel.

Edwin


De dump voer je uit op je usb vanaf het dump menu toch? En daarna rename je de file niet of dergelijke?

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik met deze box ook een schijf van mijn andere dm800 koppelen via het netwerk (CIFS) zodat ik de opnames van die box kan bekijken op de S9? Zo niet, wat zou een ander alternatief zijn voor de te dure DM800/DM500HD?

 

 

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hernoemen van bestanden is niet nodig.

 

 

Even een uitleg over setedit zoals ik dat gebruik.

Ik had eerder ook niet in de gaten dat SeteditHD100 gebruikt kon worden todat ik op een ander forum SetEditHD100_registered_version.zip besproken zag worden.

Eerder had ik een of andere ali editor gebuikt, maar dat was minder handig.

Ook met seteditHD100 had ik nog wat vreemde dingen.

Na wat vragen aan de maker is er een aanpassing gekomen aan de favorietenlijst.

 

http://www.setedit.de/SetEdit.php?spr=1&Editor=105

Download dus deze laatste versie en installeer deze.

 

Nu hebben we eerst een complete dump nodig van de ontvanger.

Plaas een USB stick

Druk op de afstandsbediening MENU en kies:

Tools,

Dump by usb

Image file (*.abs)

kies nu alle mogelijke opties.

en maak de dump

op de usb stick komt de file HDS2_DUMP.abs te staan.

 

Het kan handig zijn om van alle opties even een dump maken, mocht je in de volledige dump je CCcam een keer missen, dsn kun je die makkelijk terugzetten.

Bij terugzettenvan cccam niet vergeten te activeren, met exit menu verlaten op om te slaan en daarna te rebooten.

 

Start seteditHD100 en laad deze file.

Setedit herkent abs files dus hernoemen is niet nodig.

 

Na het bewerken kun je de file weer opslaan (opslaan als).

Kies nu wel (*.abs) anders krijg je wel een andere extensie.(*.udf of zo, die wil je niet hebben).

Het is aan te bevelen het oude bestand te bewaren voor het geval het nieuwe niet goed werkt, dua altijd opslaan als, of al voor de bewerking een kopie maken..

 

Plaats nu de usb stick (met het nieuwe bestand) weer terug in de ontvanger.

Druk op de afstandsbediening MENU en kies:

Tools,

Upgrade by usb

Image file (*.abs)

Kies daar onder het door jou opgeslagen en aangepaste bestand.

Kiest start (OK)

en nogmaals OK voor are you sure to burn flash.

 

na reboot controleer network setup in menu.

DHCP staat standaard op of wil je die aan hebben, klik dan op DHCP en daarna op apply.

Mogelijk is nog één reboot nodig om het netwerk te activeren.

 

Nu moet alles weer functioneren.

 

Edwin

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrienden,

 

Sorry, ik ben hier totaal nieuw en ben echt een leek op sattelietonvangers vlak ;-(

 

Maar toch wil een vraagje wagen

 

Mijn zus heeft vorige week een Openbox S9 HD PVR gekocht...alles werkt wel prima (denken we toch) maar er was gezegd geweest dat ze ook Belgische zenders zou ontvangen onder " TV Vlaanderen" maar deze zenders kan ze momenteel niet ontvangen.Moet zij iets speciaals instellen ofzo?

 

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cherifo
Beste vrienden,

Sorry, ik ben hier totaal nieuw en ben echt een leek op sattelietonvangers vlak ;-(

Maar toch wil een vraagje wagen

Mijn zus heeft vorige week een Openbox S9 HD PVR gekocht...alles werkt wel prima (denken we toch) maar er was gezegd geweest dat ze ook Belgische zenders zou ontvangen onder " TV Vlaanderen" maar deze zenders kan ze momenteel niet ontvangen.Moet zij iets speciaals instellen ofzo?


Alvast bedankt voor jullie hulp.




heeft ze een kaart van TVvlaanderen?
anders moet het op een illegale manier die hier NIET mag worden besproken!

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cracktor

ik heb er ook een smile

 

Hoe zet je die kanalen lijsten er nou in?

ik dacht gewoon bestandje downloaden, op usb zetten, en in de openbox laden.. Maar werkt alemaal niet.

Kan iemand me ff wat meer uitleggen hoe en wat dat werkt?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...