fenzo Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Ik gebruik de harddisk van de DM8000 ook als centrale netwerkschijf voor bv foto's. Nu is het standaard zo dat iedereen met toegang tot mijn netwerk automatisch toegang heeft tot de HDU van de DM8000, en dat is eigenlijk niet gewenst. Vandaar mijn vraag of het mogelijk is de HDU voor netwerkgebruikers te beveiligen met een password. Ik maak gebruik van OpenPli alvast bedankt Fenzo.
bigtwin Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Ik neem aan dat je de HD met samba deelt. In de /etc/smb/samb.conf kun je aangeven of je guest access toestaat. Daar kun je ook opgeven dat je een bepaalde folder aanbiedt zonder wachtwoord, en de rest niet. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
fenzo Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2010 Bedankt voor snelle antwoord. denk wel dat het met samba is, staat standaard aan bij PLI. de configfilke aanpassen lukt me wel, maar kun je misschien een beetje uitleggen bv door voorbeelden hoe ik het moet aanpassen? alvast bedankt.
fenzo Geplaatst: 27 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2010 is er niemand die mij aan wat voorbeelden kan helpen? of een link naar een site waar eea uitgelegd wordt? alvast bedankt. Fenzo.
vGnp Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Als je met Google zoekt naar smb.conf share password dan vind je al vrij veel. Maar hierbij ook maar even een linkje vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen