Ga naar inhoud

opstartprobleem!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, na een herstart blijft het display staan op Vu+duo en het beeld blijft zwart.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen?

VU+DUO pas van zaterdag nieuw aangekocht.

Alvast bedankt,

Grts. Bert

Geplaatst:

Geef eens iets meer info.

Heb je de box net geflashed? En zoja op welke manier en welke image?

Softcam geïnstalleerd? Zenderlijst geïnstalleerd of aangepast?

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

Geplaatst:

Geen paniek, maak opnieuw een USB-stick van je gekozen firmware/image (fullUSB).

Contoleer je USB-stick, dus enkel en mapje "vuplus" met daarin 3 files.

Stop hem in de voorkant en reboot vanuit een uitgeschakelde Vu+Duo, dus uitzetten en inschakelen achterop.

Succes

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:
Origineel bericht van: BERT13
allen een usbstick geinstaleerd!!!

Maar met welk doel heb je de USB-stick geïnstalleerd?
Stond hierop een image om te flashen of was het bedoeld als een opslagmedium voor b.v. picons?
Wat staat er op de stick?

Ik denk dat er iets op de stick staat waardoor de VU+ zich verslikt of lang staat te proberen iets te doen.

Verwijder de stick eens en start opnieuw op en breng het geduld even op gewoon 5 minuten af te wachten wat er gebeurt.
Geplaatst:

Half uur gewacht maar nog altijd zelfde probleem,

was de bedoeling om foto!s en muziek te laten afspelen en ook om de Henksat setting te installeren.

Ik heb geprobeerd de Henksat te installeren via de VU maar kreeg het volgende bericht: download error, maybe you need to instal "ipkg update" enz.

Voor mij is dit nog allemaal beginnerstaal!!

Grts. Bert

Geplaatst:

Je hebt een image geflashed via de usb modus, heb je de stick wel verwijderd nadat je een melding op je display zag? Of staan de foto's etc op diezelfde usbstick?

Misschien toch iets fout met de flash gegaan? Download eens een nieuwe usbflash image en zet alleen die eens op een usb stick en laat deze dan goed het proces doorlopen.

Daarna als hij klaar is spanning van de box af en stick verwijderen. Spanning erop en ff wachten maar.

Als je trouwens openpli installeerd kan je de henksat gewoon via het menu downloaden.

suc6

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

Geplaatst:

gisteren nog vanalles geprobeerd , display blijft op VU+DUO hangen en het beeld op tv blijft zwart!!

Openpli was reeds geinstalleerd (door de satboer tijdens de aankoop zaterdag jl.), de henksat via het menu proberen te downloaden maar kreeg toen een foutmelding, zie bericht hogerop.

iemand enig idee of maar terug naar de satboer ermee?

Grts. Bert

Geplaatst:

Probeer eerst de VU+ DUo maar te flashen via een usb stick, die je er voor in steekt wanneer de VU+ stroomloos is. Zet daarna de spanning er weer op.

Pas wanneer het flashen gereed is, USB stick er uit trekken en de VU+ herstarten.

Flashen via USB : ( link naar Pli images site )

http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=VuplusFlash

Download link open pli: http://www.pli-images.org/modules/file_downloads/file_downloads.php?fd_id=1&dir=/vuduo

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Ik snap niet goed wat het probleem nu precies is.

Start de VU+ nu helemaal niet op en heb je geen beeld of start de VU+ niet op met een USB stick erin.

Je zegt dat je de Henksat lijst geprobeerd hebt te downloaden en een foutmelding kreeg, dus lijkt het mij dat de VU+ gewoon doorstart.

Wat zie je wel en wat zie je niet, doen de TV zenders het wel?

Geplaatst:

De VU+ start helemaal niet meer op. (geen beeld en geen zenders)

De Henksat lijst had ik geprobeerd te downloaden toen ik nog geen probleem had met de USB stick.

Display: ....starting ....VU+DUO

Grts.

Geplaatst:

Sorry, bericht te laat gepost.

Zaterdag de VU+DUO pas gekocht en toen had ik die problemen nog niet.

Grts.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Probeer de VU+ opnieuw te flashen zoals Paardengek beschreven heeft. Mocht het niet lukken probeer dan eens een andere USB-stick of desnoods b.v. een SDHC kaartje in een USB-reader.

Wat er ook is, flashen lukt in 99,9% van de gevallen. Als het niet lukt is er meestal iets met de VU+, maar dat is zelden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen