keessie100 Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Ik heb een machine op debian 5.04 werken maar deze wil geen dyndns auto updaten. Ik heb ddcleint geinstalleerd en ingesteld, zo ook het script van dyndns site en aangepast volgens de handleiding en ook vertels dat deze automatisch moet starten. Het automatisch starten en dat deze connectie wil maken met dyndns gaat goed en dan houd het op.Geen update. Dan gaat de counter weer lopen en na 600 sec bv probeert deze het weer maar hij doet het niet. wat gaat er fout? Moet er een extra poort open?? HELP.
polle58 Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 kan je deinhoud van: /etc/ddclient.conf eens posten? (zonder je echte username en pasword uiteraard)
keessie100 Geplaatst: 27 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2010 Welke rechten moet ddclient.conf eigenlijk hebben? staat nu op 600 namelijk.
keessie100 Geplaatst: 27 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2010 Hier mn bestandje # Configuration file for ddclient generated by debconf # # /etc/ddclient.conf daemon=600 syslog=yes pid=/var/run/ddclient.pid use=web, web=checkip.dyndns.com/, web-skip='IP Adress' login=*login* password=*password* *dyndnsadres* protocol=dyndns2 server=members.dyndns.org *dyndnsadres*
polle58 Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 zier goed uit volgens mij, misschien kun je eens proberen met UDP voor poort 67 and 68 open te zetten.
keessie100 Geplaatst: 27 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2010 ok done en delijk ddclient herstart daarna ingelogt op dybdbs en nog geen update. Ik heb ook inadyn geprobeert maar die spuugt gelijk een berg fouten uit dus werkt ook niet.
keessie100 Geplaatst: 27 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2010 # Configuratiebestand voor ddclient gegenereerd door debconf # # # /etc/ddclient.conf # / Etc / ddclient.conf zou dit scripje kunnen werken?? Ik word er helemaal gek van namelijk. ## # # ## OpenDNS.com account-configuration # # OpenDNS.com account-configuratie ## # # ssl=yes ssl = yes use=web, web=whatismyip.org gebruik = internet, web = whatismyip.org server=updates.opendns.com server = updates.opendns.com protocol=dyndns2 protocol = dyndns2 login=<BENUTZER> login = <user> password=<PASSWORT> password = <wachtwoord> <OPENDNS-NETZWERK> <OPENDNS-NETZWERK>
keessie100 Geplaatst: 27 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2010 Ik heb touwens een gigaset sx762 modem is dat het probleem niet toevallig? Als ik em daar insteld werkt et wel gelijk namelijk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen