Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sorry, ik bedoelde 3 receivers maar nu gebruik ik er 1tje maar straks ga ik er nog 2 aansluiten met minimaal 6 tot 8 posities.

Daarom wilde ik weten of er een Quad of een Quattro op moest.

En wat voor switch gaat daarvoor, en moet elke receiver een switch(8x1)hebben en bestaat er een 8x3 switch, ik ben nog een beginner.

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Populaire dagen

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

En nee ik weet niet waar een quattro voor dient maar ik heb ooit gehoord dat het voor meerdere gebruikers is, ik weet niet of dat iets met mij te maken heeft.

Voor mij is het makkelijk als je 4 satellieten heb en 3 receivers dan weet ik gewoon dat ik een quad heb en een switch 4x1 en dat is voor iedere receivers.

Omdat ik 6-8 satellietposities wil daarom wil ik het dus weten

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Je kunt met de volgende items bereiken wat jij wilt voor 3 ontvangers:

* 6-8 Quad LNB's

* 6x gewone 4/1 DiSecq switch

* 3x Spaun Uncommitted Switch 2/1 (SUR...)

of

* 6-8 Quad LNB's

* 3x 8/1 DiSecq switch

Om het geheel een beetje toonbaar te houden op je schotel kun je kiezen voor 4-in-1 coax, maar gewoon losse kabeltjes kan natuurlijk ook.

Geplaatst:

Een quattro LNB is een speciale LNB die aangesloten moet worden op een z.g. multiswitch.

Als jij 6-8 quattro LNBs wilt aansluiten dan heb je dus al twee multiswitches nodig.

Ik ken i.i.g. geen multiswitches zo uit mijn hoofd waar je meer dan 4 quattro LNBs op aan kunt sluiten.

En dan heb je ook nog een extra switch nodig om tussen die beide multiswitches te schakelen.

En die multiswitches kosten een paar honderd euro per stuk.

Je kunt dus beter quad LNBs kopen, die kun je rechtstreeks op een gewone switch of

direct op een ontvanger aansluiten. Met quattro LNBs gaat dat niet.

En daarna gewoon per ontvanger een 8/1 switch plaatsen, waar je de signalen van de quad LNBs op aansluit.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:
Origineel bericht van: blehur2
Ik heb even de configuratie getekent, is dit mogelijk?
51537591.png

Dat is dus precies zoals ik het laatste deel van mijn vorige antwoord bedoelde.

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Weet je het zeker?

Want dat gaat me veel geld kosten, en als ik het mis heb dan ben ik me geld kwijt aan niks.

Dus wat ik nodig heb volgens dat schema is:

6x Quad LNBs

3x 8/1 switch

Dus geen quattro LNBs

Moet ik extra opletten bij het kopen van de Quad LNBs?

Geplaatst:
Weet je het zeker?

Ja.

Moet ik extra opletten bij het kopen van de Quad LNBs?

Het enige waar je op moet letten is of ze wel naast elkaar passen, sommige quad LNBs hebben aansluitingen in de breedte, en dan komen ze soms hinderlijk tegen elkaar.
Maar vertel eerst eens welke ontvangers je er op aan wilt sluiten, niet alle merken/types ontvangers werken probleemloos met elke (8/1) switch.

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

2x dreambox 7000s en 1x dreambox 800HD, voor de LNBs denk ik de Torodial T90 te gaan gebruiken, sommige staan 3 graden uitelkaar zou ik daarmee problemen hebben?

Geplaatst:
2x dreambox 7000s en 1x dreambox 800HD, voor de LNBs denk ik de Torodial T90 te gaan gebruiken, sommige staan 3 graden uitelkaar zou ik daarmee problemen hebben?

Dan zijn EMP switches geschikt.

Vertel eens welke satellieten je wilt gaan ontvangen, dan kunnen mensen met een soortgelijke opstelling vertellen wat er wel en niet mogelijk is.
En kijk ook eens hier rond, misschien is er wel een opstelling gelijk aan die jij wilt en kun je de kunst zo afkijken.
Edit: En zien hoe anderen middels geniale oplossingen zoals een postbus hun opstelling hebben "volmaakt" laugh

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ik wil deze ontvangen :

13 oost

16 oost

19 oost

23.5 oost

1West

4West

Volgens mij liggen de problemen bij 16 en 23 graden en misschien ook bij de west posities, omdat het 3 graden ertussen staan.

Geplaatst:

Blader eerst eens door de galerij (link die ik gaf), dan krijg je wel een idee wat wel of niet mogelijk is.

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ik wou 3 Alps kopen, en de rest maakt niet uit.

De Quad Alps zijn er voor 27.50 euro.

Ik heb een online winkel en daarop staan ook goede Quad LNBs. smile

De rest kan je dan ook uitzoeken enzo.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Ik wil deze ontvangen :
13 oost
16 oost
19 oost
23.5 oost
1West
4West
Volgens mij liggen de problemen bij 16 en 23 graden en misschien ook bij de west posities, omdat het 3 graden ertussen staan.

Dit is mogelijk, ik hád ook een T90 met oa (single) LNBs op posities die jij wilt. Nu, mbt quad LNBs zijn er geluiden dat die van Alps NIET op een T90 passen. Ze passen zéker NIET op een T55 (die ik heb + Alps Quad LNBs, kijk eens in de galerij met ledeninstallaties, die T55 gemodificeerd is van mij). Dus wel even goed uitzoeken wat wel en niet past. Uiteraard zijn die LNBs van Inverto mogelijk een goede keuze omdat ze zo lekker smal zijn.
De kern van het verhaal: goed uitzoeken of iets gaat passen, ook in de hoogte.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen