Ga naar inhoud


[Satelliet] L1 stopt met satelliet-uitzendingen


Kowalski

Aanbevolen berichten


  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De boel aanbesteden heeft geen zin, er is maar 1 firma die satellieten naar de 23,5 oost lanceert. En nee, de positie vrij laten is geen optie, voor je 't weet zit iedere regiozender op een andere satelliet.

 

Het Europese aanbestedingsrecht kent uitzonderingen voor dit soort situaties. Wie zich op die uitzonderingen wil beroepen moet dat goed kunnen verantwoorden, iedereen kan de degene die de uitzondering gebruikt daarvoor voor de rechter dagen om een oordeel te vellen of werkelijk niet aanbesteed hoeft te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe distributie van regionale omroepen is wel degelijk via een Europese aanbesteding verlopen. Dat is dus al gebeurd. En M7 Group S.A heeft deze Europese aanbesteding in de wacht weten te slepen. Alleen was dit bedrag schijnbaar nog te hoog voor sommige regionale omroepen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Zuppelan al aangeeft is er hier geen sprake van concurrentie voor M7.

En we weten allemaal wel wat er met de prijzen gebeurd als er geen concurrentie is.

Terecht dat de regionalen zich hier niet financieel in kunnen vinden.

In tijden van bezuiniging geven ze een goed signaal af waar andere instellingen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Europa moet eens ophouden met bemoeien van landen, word er beetje moe van dat eu alles gaat bepalen wat we zo wel en niet mogen als bedrijf zijnde, gaat neit voor jan lul zo slecht in europa, met dank aan eu(brussel).

 

Liever stapt nl gewoon lekker uit de eu, zal stukken beter gaan dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft dat er nou weer mee te maken?! De Europese aanbestedingsregels zijn juist nuttig om te voorkomen dat overheden teveel betalen. Zonder die regels zou via vriendendienstjes allerlei belastinggeld naar bepaalde bedrijven lopen.

 

Ik denk zelfs een situatie is waar Europa eventueel van dienst kan zijn: Het feit dat er één aanbieder per satellietpositie is geeft de Astra's en de Eutelsats bijzonder grote macht over hun klanten. Individuele landen kunnen dit soort Europees opererende bedrijven niet aan. Brussel zou hier eventueel wel wat aan kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: Hageneis
ik corrigeer consequent mensen die Nederland verwarren met Holland. Dat doen ook erg veel Nederlanders.


In het Limburgs dialect betekent "Hollander" domweg "vreemdeling" en dan bedoelen ze eigenlijk niet-Limburger. :D

Lekker vriendelijk naar Brabanders en Drenthenaren toe....en natuurlijk mensen uit andere provincies.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?! De Europese aanbestedingsregels zijn juist nuttig om te voorkomen dat overheden teveel betalen. Zonder die regels zou via vriendendienstjes allerlei belastinggeld naar bepaalde bedrijven lopen.


offtopic maar er zijn helaas genoeg Europese aanbestedingen waarbij de uiteindelijke kosten hoger geworden zijn dan bij lokale aanbestedingen of vrije keuze.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat mensen uit Brabant en Limburg die in buitengebied wonen zullen klacht indiennen bij consumentenbond tegen Omroep brabant en L1 en mogelijke meer Regiozenders wegens slechte (digitenne) of geen ontvang meer (via satelliet).

 

Is dat een idee of niet?

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is dat een idee!!! maar wel pas iets wat gaat gebeuren als de zenders pas uit de clark belt zijn... Pas dan komen de RO er pas achter hoeveel kijkers ze echt gaan missen... En wie weet gaat het allemaal wel meevallen en hebben ze via de sat toch niet zoveel kijkers en loopt alles met een sisser af.

 

Ik verwacht zo wie zo dat al die RO over 1-2 jaar niet meer in de huidige vorm zullen blijven bestaan. Ik verwacht dat ze een slot krijgen op Nederland1,2 of 3 of zo van 1-2 uur per dag. Net zoals bijvoorbeeld WDR3 in Duitsland heeft met regionale sloten (Achen, Koeln etc...).

 

Wel vreemd... als satelliet kijker en zeker ook als belasting betaler en autorijder (provinciale opcenten) betaal ik mee aan de provincie die de RO sponsort... dan wil ik ook de RO zien via die satelliet...!!!

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
als of de doorgifte via de kabel en digitenne niks kost :')


Bovendien kijken er waarschijnlijk bijna net zoveel mensen via de satelliet als via digitenne.

Maarja...loop vooral de domme journalisten achteraan die continu schotels associeren met allochtonen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...