Ga naar inhoud


[Satelliet] L1 stopt met satelliet-uitzendingen


Kowalski

Aanbevolen berichten


  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hebben veel mensen in het verleden de DUO lno niet aangeschaft om de regionale omroepen te kunnen kijken?? Waarbij vaak de schotel ook vervangen moest worden, al met al heeft dat toch weer een hoop geld gekost.

Later zijn er meer zenders overgegaan op de 23,5, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn (vooral oudere) die alleen de regionale op deze satelliet bekijken.

 

Misschien kunnen de regionale omroepen die ermee stoppen deze mensen compenseren? hetzij geld terug voor de gemaakte investering (of een deel) of een gratis fta digitenne set. lijkt me wel zo eerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens Apple... maar als den Haag de geldkraan dichtdraaid dan moet er bezuinigd worden. En doen ze het niet direct op de burger, dan wel indirect. Eigenlijk moesten we nu die regionale omroepen aanklagen en de gemaakte kosten verhalen. Dan moeten ze wel zoeken naar andere bezuinigingsmaatregelen...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
het op landelijk, regionaal en lokaal niveau verzorgen van een pluriform en kwalitatief hoogstaand aanbod van programma's voor algemene omroep op het gebied van informatie, cultuur, educatie en verstrooiing en deze in ieder geval door middel van omroepzenders te verspreiden naar alle huishoudens in het verzorgingsgebied waarvoor de programma's zijn bestemd en voor de ontvangst waarvan geen andere kosten verschuldigd zijn dan de kosten van aankoop of gebruik van technische voorzieningen die de ontvangst mogelijk maken;

 

En daar gaat de zoemer. Onder gebruik van technische voorzieningen kun je ook zien de signalen van de kabelaars, Digitenne en Canal Digitaal. M.a.w. ze mogen je dus om een vergoeding vragen voor de kosten die gemaakt worden om het signaal bij jou thuis te krijgen. Deze kunnen ze dus verstoppen in een betaalpakket.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nog maar even een knuppel in een hoenderhok te werpen: hoe lang is de geldigheidsduur van de contracten betr. de verspreiding van Ned 1,2 en 3 nog? Want de NPO kennende zal daar ook als eerste op beknibbeld gaan worden als er bezuinigd moet worden.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Citaat:
het op landelijk, regionaal en lokaal niveau verzorgen van een pluriform en kwalitatief hoogstaand aanbod van programma's voor algemene omroep op het gebied van informatie, cultuur, educatie en verstrooiing en deze in ieder geval door middel van omroepzenders te verspreiden naar alle huishoudens in het verzorgingsgebied waarvoor de programma's zijn bestemd en voor de ontvangst waarvan geen andere kosten verschuldigd zijn dan de kosten van aankoop of gebruik van technische voorzieningen die de ontvangst mogelijk maken;


En daar gaat de zoemer. Onder gebruik van technische voorzieningen kun je ook zien de signalen van de kabelaars, Digitenne en Canal Digitaal. M.a.w. ze mogen je dus om een vergoeding vragen voor de kosten die gemaakt worden om het signaal bij jou thuis te krijgen. Deze kunnen ze dus verstoppen in een betaalpakket.


Ik kan best begrijpen dat door de financiële tekortkomingen dit niet meer FTA door gegevens kan worden, bied de mensen dan een optie aan om er voor te betalen. Hoewel... worden de regionale omroepen niet betaald met onze belastingcenten (+reclame opbrengsten)??

of laat de omroepen omgaan in MPEG4, dit scheelt meer dan 50% ruimte en laat astra de vrij gekomen transponder ruimte verhuren... denk dat Canal Digitaal nog wel wat kan gebruiken!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock

En daar gaat de zoemer. Onder gebruik van technische voorzieningen kun je ook zien de signalen van de kabelaars, Digitenne en Canal Digitaal. M.a.w. ze mogen je dus om een vergoeding vragen voor de kosten die gemaakt worden om het signaal bij jou thuis te krijgen. Deze kunnen ze dus verstoppen in een betaalpakket.


De NPO moet het signaal via een "omroepzender" bij jou aanleveren. Hoe jij het vervolgens op jouw buis krijgt zijn jouw kosten.

Een betaalpakket kan dus niet. Dan betaal je voor de kosten voor het aanleveren van het signaal. Die zijn voor de NPO.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ding mogen we in de discussie rondom de regionale zenders niet vergeten. Den Haag heeft dan misschien geen andere keuze dan de broekriem stevig aan te halen.......de provincies bezitten momenteel meer geld dan ooit tevoren. En het gaat hier toch om regionale zenders.

 

Heeft iemand hier overigens enig idee om wat voor bedragen het hier gaat? Ik heb op een Brits forum eens ergens gelezen dat een plekkie op een astra 2D transponder zo'n 35.000 pond per jaar kost maar ik heb geen idee of die informatie juist is.

 

Maar als het inderdaad om dergelijke bedragen gaat, waar praten we dan over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nja op de 2D spotbeam zal het vast duurder zijn dan op de 2A/B / EB1 beams smile

 

gezien je dan ook geen auteursrechten kwesties hebt op die spotbeam :P

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ik heb me destijds toen L1 voor proef op de sat ging dat dit 300.000 per jaar kostte... die 35000 pond lijkt me onderdreven.


Het lijkt mij ook aan de lage kant, vandaar dat ik het aan de orde stel. Misschien dat sommigen onder ons er het fijne van weten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg jammer dat er 6 regionale omroepen verdwijnen.

Waarom niet alleen de radiouitzendingen stopzetten?

Heb zelf geluk, woon in gelderland, maar toch cry

 

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit wat in.. smile

 

maar idd de radio uitzendingen zouden wel kunnen vervallen via de sat.

 

gezien daar 9/10 keer toch radio 1 op zit buiten primetime laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...