Ga naar inhoud

Welke (Stabiele) Twin PVR HD Ontvanger voor gezin ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste medesatters,

Diverse zoekfuncties afgevuurd op dit board om een antwoord op mijn vraag te vinden. Helaas moet ik constateren dat het zo eenvoudig nog niet is.

Ik heb recentelijk mijn DSR7005 ontvanger (Philips) verkocht en wil nu graag een vergelijkbare ontvanger terug welke HD kan weergeven.

Logische vervolgstap zou een opvolgende Philips zijn (8121) welke goed betaalbaar is. Helaas lees ik enkel negatieve ervaringen over deze ontvanger.

Ook lees ik vooral negatieve ervaringen bij nagenoeg de meeste PVR Twin HD ontvangers.

Single Tuner HD ontvangers lijken hier veel minder problemen mee te hebben (stabiliteit)

Is er iemand die mij een Twin PVR HD ontvanger kan aanbevelen welke :

* Stabiel is.

* Moet simpel zijn maar ook goed (overige gezinsleden moeten de ontvanger ook makkelijk kunnen gebruiken)

* Goed = goede beeld kwaliteit + geluidskwaliteit

Ik schaam me rot om deze vraag in dit forum te posten, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer en durf op dit moment geen keuze te maken.

Hopelijk dat jullie input/ ervaringen mijn keuze een stuk makkelijker kunnen maken.

Vriendelijk dank.

SatMarc

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Geplaatst:

Hoi satmarc,

ik ken die 8121 niet maar op een forum worden bijna altijd enkel probleemgevallen gemeld en al die andere positieve ervaringen nooit belicht.

desondanks heb je veel keuze

enkele daarvan zijn linux openembedded receivers en enkele gesloten firmware receivers.

ik kan zelf de VU+ DUO aanbevelen zonder aandelen te hebben aan of van.

stel jezelf een lijstje op van die merken en types die in je budget passen en vergelijk de mogelijkheden

enkel door die keuze te doorlichten krijg je inzicht.

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Satmarc,dat je door de bomen het bos niet meer ziet kan ik me helmaal voorstellen,maar op beeld en geluid hoef jij je niet druk om te maken,ik zelf heb de kathrein 912 bekeken een week lang.

en vergeleken met de 7121/8121,en de atevio [rebox] en ik moet zeggen de een geeft standaard meer kleur of scherpte.maar als je de lcd aanpast aan je eigen smaak,kan ik alleen maar tot een oordeel komen,ze zijn een genot om hd te kijken.

is het bij jouw een begin,dan zou ik op zeker spelen,en nam een

gecertiviseerde homecast 2100 met pvr hij ziet er niet uit maar voor 100euro kun je je geen buil vallen!

en ga van daar uit de kat uit de boom kijken naar een goede twin.

Geplaatst:

Satmarc, waarom ga je niet naar een goede dealer en laat je daar voorlichten? Als de tuner dan niet bevalt dan kun je met goede afspraken met de dealer misschien omruilen. Leg je wensen voor jezelf goed vast en bespreek deze.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Geplaatst:

Je moet nog even je wensenlijstje verder uitbreiden:

- wil je opnames maken, indien ja meerdere tegelijk

- wil je een additionele CI of een CCcam in de interne reader

- komt er een tweede ontvanger bij later

- wil je box opnemen in je thuisnetwerk zodat je kan streamen

en meer van dat soort vragen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
ik kan zelf de VU+ DUO aanbevelen zonder aandelen te hebben aan of van.
stel jezelf een lijstje op van die merken en types die in je budget passen en vergelijk de mogelijkheden
enkel door die keuze te doorlichten krijg je inzicht.
ciao

Tonskidutch,

Ik ben maar eens gaan zoeken op deze VU+DUO ontvanger, Jarco Kriek (satellite magazine) was hier helemaal lovend over. Zelfs zijn vrouw des huizes was helemaal om, schijnt een gemakkelijke ontvanger in dagelijkse bediening te zijn.

Ook de overige uitgebreide mogelijkheden spreken mij wel aan (Card S.) Hier moet ik me wel flink in gaan verdiepen.

Origineel bericht van: Ton2207
Satmarc, waarom ga je niet naar een goede dealer en laat je daar voorlichten? Als de tuner dan niet bevalt dan kun je met goede afspraken met de dealer misschien omruilen. Leg je wensen voor jezelf goed vast en bespreek deze.

Ton,

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Mijn ervaring is dat iedere satelliet winkel "aandelen" schijnen te hebben in bepaalde merken ontvangers, of juist gestopt is met kwalitatief goede ontvangers maar bijvoorbeeld slechte ervaringen hebben met garantieafwikkelingen van deze ontvangers.
Hier in de buurt (West Brabant) is niet echt een goed gesorteerde satelliet winkel te vinden op korte afstand. Ik kom er dus niet onderuit om zelf te blijven zoeken/ vergelijken.

Origineel bericht van: Neptunus
- wil je opnames maken, indien ja meerdere tegelijk
- wil je een additionele CI of een CCcam in de interne reader
- komt er een tweede ontvanger bij later
- wil je box opnemen in je thuisnetwerk zodat je kan streamen

Neptunus,

Ik ga de ontvanger hoofdzakelijk gebruiken voor Canal Digitaal, een extra CI is niet van toepassing.
Er staan nog twee andere ontvangers in huis (met smartcard) welke prima functioneren. Er komt voorlopig geen andere ontvanger bij.
Streamen is niet direct nodig. (volgens mij heeft de VU+ deze optie wel?)
Ik maak gebruik van een mediaplayer welke ik regelmatig voor streamen gebruik.

Alvast iedereen dank voor de reacties. Ik ben wel erg geintreseerd geraakt in de VU+
Ik weet dat merken noemen hier uit den boze is. Als je de VU+ zoekt in de vergelijking sites komt er een internet winkel bovenin het lijstje (378 EURO) Moet ik nog letten op bepaalde uitvoeringen (EU/ DE/ NL ??)

Eventueel aanvullende reacties zijn van harte welkom !!

Groetjes,
SatMarc

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Geplaatst:

waar je hem koopt is natuurlijk OOK een kwestie ivm garantie

let daar ook op bij de sites die je zelf gevonden hebt.

3 jaar is bij de betere winkel ook een prijspeil.

ciao

True North

Rebekka Bakken

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen