Ga naar inhoud


[RE-8000HD 9000-HD] Nieuwe software: wanneer???


Peter38

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv
Jürgen, een goede software zou eigenlijk "idiotenzeker" dienen te zijn.

Cees, daar ben ik het volstrekt mee eens maar ik wilde net als Remo hierbij toch ook aangeven dat er regelmatig op Rebox wordt afgegeven terwijl het probleem in kwestie ook vaak aan bedien- of instelfouten ligt.
..en dan heb ik het niet over fouten die door een slecht geprogrammeerde UI worden veroorzaakt.

Ik denk hierbij b.v. aan de Servicefout, deze wordt toch wel heel vaak veroorzaakt door eigen toedoen zoals o.a. foutief ingestelde DiSEqC.
Maar volgens mij wordt het nu OT want het ging om de vraag wanneer er nieuwe SW komt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Nieuwe verbeterde software staat en valt met terugkoppeling.

 

Ik weet niet, of de TS zijn feedback aan Rebox heeft gegeven.

 

Afgezien van de bug, waarbij opnamen niet altijd te wissen zijn, waarvoor de workaround uit- en inschakelen beschikbaar is, heb ik op dit moment niet al te veel klachten.

 

Bij het uitschakelen zou de tijd dat je de knop op de afstandsbediening in moet drukken voor "deep sleep" wat langer mogen zijn.

 

Nu gebeurt het mij wel eens, dat de ontvanger toch onbedoeld in deep sleep gaat, i.p.v. standby light.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ceesv, kan je niet gewoon in light sleep gaan door 1 x kort op de toets te drukken??

 

Ik zet hem meestal in deep sleep door meerdere keren kort op de aan/uit toets op de AB te duwen.

 

[edit]

 

wat software en/of firmware betreft: ik vermoed dat ze bij Rebox afhangen van wat aangeleverd wordt als release. Indien er geen algemene FW wordt vrijgegeven kunnen zij evenhard wachten en eventueel verder ontwikkelen op wat ze al hadden.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De tijd tussen kort en lang drukken is een beetje krap gekozen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: De_Perre
ik vermoed dat ze bij Rebox afhangen van wat aangeleverd wordt als release.

Ik vrees dat je met deze opmerking helemaal gelijk hebt.
Volgens mij wijzigt Rebox na de oplevering van de nieuwe software door Fortis helemaal niets behalve eventueel datgene wat aan de CD SECA3 codering is gekoppeld.
Zelf dit laatste waag ik te betwijfelen want wellicht wordt dit op aangeven van Rebox ook door de fabrikant in de nieuwe release meegenomen.
Helaas is hier geen duidelijkheid over en zullen we hierna blijven gissen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: De_Perre
ceesv, kan je niet gewoon in light sleep gaan door 1 x kort op de toets te drukken??

Ik zet hem meestal in deep sleep door meerdere keren kort op de aan/uit toets op de AB te duwen.


Kijk, dat zijn nu dingen die ook interessant zijn om te weten. De oorspronkelijke handleiding vermeldt dit niet en blijft ver achter met alle opties die de 9000 nu heeft.
Bij de inverto hadden we destijds een groepje dat een nieuwe handleiding maakte met alle nieuwe opties. Bestaat zoiets ook voor de Rebox? Ik denk bv aan de de teletxt mogelijkheden, dat moet je nu allemaal zelf uitvogelen.

Wat betreft de bugs, mijn lijstje was langer en dat heb ik naar Haarlem gestuurd. Hieronder mijn lijst, misschien kunnen mensen deze bugs bevestigen?
--------------------
bugs (B) of voorgestelde verbeteringen (V) voor software RE-9000
opstelling:
RE-9000
bootlaoder L1.23
HW RE9000 1.00
software RE v1.08.44
API Sep 19 2010
Data versie FDU v1.3
HDD WD green 1 Tb 64 Mb cache
TVV en CD kaart
analoge tv
LNB: Unicable Inverto (aangesloten op normale uitgang, niet Unicable)
Usuals positioner
tuners doorgelust

(B) wanneer LNB uitgang is aangesloten op Unicable dan werkt de automatische instelling niet
(B) wanneer LNB uitgang aangesloten is op Unicable en handmatig instellingen A/SCIF1/1680,
prima ontvangst maar geen signaal op PIP tuner.
(B) wanneer tijdens opnamen de opname wordt teruggekeken, blijft het [REC] icoontje branden op
de display als opname is afgelopen
(B) na eerste start-up verschijnen alle aktieve icoontjes in de display. Na uit/aan zijn de meeste
icoontjes verdwenen.
(BV) als je een tijdje in een menu item blijft staan activeert het systeem automatisch dit item.
in bepaalde gevallen heeft dit tot een vastloper geleid (bv na kopieeren data van HDD naar
USB HD)
(B) regelmatig is het niet mogelijk om de files op de HDD te verwijderen of te verplaatsen,
alleen na een harde reset lukt dit weer
(B) timeshift is aan, om de 20 seconden hikt het geluid (op 2 machines gehad)
(B) Front LED tijd ingesteld op 10 seconden. Wanneer ik een opname start en vervolgens de rebox
op standby zet, blijft de front led branden (totdat opname klaar is)
(V) bovenste kaartlezer decodeert, maar doet geen updates op de kaart
(B) (vraag) wat is het nut van de standby voeding? als ik deze [uit] zet en het apparaat uit/aan zet,
staat de voeding weer op [aan]
--------------------
H.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herre
(V) bovenste kaartlezer decodeert, maar doet geen updates op de kaart


Kijk, en had ik dit dan weer geweten had ik volgende week niet naar Aalst moet rijden omdat mijn CDS kaartje geen beeld meer geeft...

Maar dat van de AB en meerdere keren kort drukken heeft ergens in de release notes van een FW update gestaan geloof ik.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: De_Perre
Origineel bericht van: herre
(V) bovenste kaartlezer decodeert, maar doet geen updates op de kaart


Kijk, en had ik dit dan weer geweten...

Nou, dit had je gemakkelijk kunnen weten want dit onderwerp heeft al menige malen dit forum gepasseerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Origineel bericht van: herre(V) bovenste kaartlezer decodeert, maar doet geen updates op de kaart

 

Mijn slot doet het wel.

Zowel slot 1 als slot 2.

Maar ik gebruik maar 1 kaart en geen gedonder in welk slot ik de kaart ook druk.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Origineel bericht van: De_Perreik vermoed dat ze bij Rebox afhangen van wat aangeleverd wordt als release.

 

Dit moet wel waar zijn.

De Octagon software werkt ook prima met de seca 3 kaart.

Ook zit de cd fastscan erin.

Rebox zet hun eigen bootlogo erin en haalt de plugin functie eruit.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: remo
Citaat:
Origineel bericht van: herre(V) bovenste kaartlezer decodeert, maar doet geen updates op de kaart


Mijn slot doet het wel.
Zowel slot 1 als slot 2.
Maar ik gebruik maar 1 kaart en geen gedonder in welk slot ik de kaart ook druk.

Remo, wat doet jouw bovenste kaartlezer wel: updaten?
Bij mij werken (decoderen) ze beiden, maar de bovenste update de kaart niet. En volgens mij is dat zo bij iedereen cry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: remo
Citaat:
Origineel bericht van: herre(V) bovenste kaartlezer decodeert, maar doet geen updates op de kaart


Mijn slot doet het wel.
Zowel slot 1 als slot 2.
Maar ik gebruik maar 1 kaart en geen gedonder in welk slot ik de kaart ook druk.


Wat bedoel je nu precies met deze opmerking?
Volgens een recent door Rebox gedane mededeling is de bovenste interne kaartlezer nog steeds niet voor 100% in orde.
Ik weet niet anders dan dat de bovenste interne kaartlezer m.b.t. het decoderen uitstekend functioneert maar de periodieke kaart update nog niet functioneert.
Pas geleden hebben we hierover ook al een discussie gevoerd waarbij de meningen verdeeld waren.

Ik heb nu maar weer eens mijn SECA3 kaart in de bovenste interne kaartlezer geplaatst en nu maar afwachten of de huidige datum van 28 respectievelijk 21-12-2010 automatisch wordt verhoogd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herre

mijn 2 de slot decodeert gewoon en met de vorige software versie had ik ook gewoon update`s.

Wel had ik de Octagon software erop staan mischien dat het daarom werkte.

Maar zal net als Jurgen mijn kaart ook nog eens in het bovenste slot drukken en kijken wat hij nu doet.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inmiddels meer duidelijkheid:

Voor de Octagon is een nieuwe versie beschikbaar.

 

 

Changes :

 

 

- Div. bugs fix. (Stability)

- Cutting Network Connnection when Set reboot fix.

- MultiPicture Function add. (Mosaic)

--> Blue Button

--> PS : This function will upgrade soon !

- Lyp Sink issue when recorded TS file playback fix.

- TimeShift Function improved

- Norway language add.

- System timer .. relate rec play fix.

- Online Firmware upgrade Server changed :

--> octagon-germany.de

--> Menu - Installation - Netzwork Setting

--> Firmware upgrade Server

--> Temp Disk save to HDD

- SAT + TP Database upgrade

 

 

 

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peter38
Er is inmiddels meer duidelijkheid:
Voor de Octagon is een nieuwe versie beschikbaar.


Changes :


- Div. bugs fix. (Stability)
- Cutting Network Connnection when Set reboot fix.
- MultiPicture Function add. (Mosaic)
--> Blue Button
--> PS : This function will upgrade soon !
- Lyp Sink issue when recorded TS file playback fix.
- TimeShift Function improved
- Norway language add.
- System timer .. relate rec play fix.
- Online Firmware upgrade Server changed :
--> octagon-germany.de
--> Menu - Installation - Netzwork Setting
--> Firmware upgrade Server
--> Temp Disk save to HDD
- SAT + TP Database upgrade

Er zitten wel een paar bekende bugs in, mooi als deze opgelost zijn. De Lip sync issue en de Netwerk connectie... smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...