Ga naar inhoud

De lengte van de kabel van Schotel naar ontvanger

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik mag van het bestuur van de VvE waar ik woon een schotel op het dak van het gebouw plaatsen. Uitgerekend heb ik dat de lengte van de kabel dan ca 40 meter wordt. Vraag voor de experts: kan ik vanaf een Multitenne zo'n kabel leggen en heb ik dan nog ontvangst?

Maak het onmogelijke mogelijk

Geplaatst:

Ja hoor. Ook twee keer die afstand moet met goede kwaliteits kabel geen probleem zijn.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Geen enkel probleem, hier ligt van meterkast tot schotel 40 meter kabel en dan nog eens 25 meter tot het verste aansluitpunt. Dus langste afstand tussen ontvanger hier is: 1 meter (sat-tuner->wandaansluiting) + 25 meter (wandaansluiting->meterkast) + 40 meter (meterkast->DiSecq switch) + 2,5 meter (switch->LNB) = uh 68,5 meter.

Geplaatst:

Zou 100 meter ook kunnen. Overigens weten de experts of als er een antenne versterker tussen moet of deze ook de diseq signalen doorlaat?

Alvast mijn dank voor de reacties.

Maak het onmogelijke mogelijk

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

100 meter is volgens mij geen probleem. Maar natuurlijk wel goede kabel gebruiken.

Geplaatst:

Beste test:

Ga naar een satboer waar je de kabel wil kopen.

Vraag aan hem/haar om de opgerolde kabel aan te sluiten tussen zijn/haar demo schotel/lnb en zijn/haar demo ontvanger...

Kijk eens naar de ontvangstwaardes op zijn/haar demo ontvanger. Dan zou je "genoeg" moeten weten.

En jah, "speciale" sat versterkers laten diseq signalen door. Of je een versterker nodig hebt is echter een hele andere discussie die meermalen is gevoerd op dit forum.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

• 1 maand later...
Geplaatst:

Als je toestemming hebt zou ik meteen een dikke 4 in 1 of minstens een 2 in 1 kabel nemen.

Zolang je goede coax gebruikt gaat dat goedkomen.

Zo kun je later eenvoudig een schotel gebruiken met twin of quad lnb's.

En als je budget een BIG Bisat toestaat dan...is toch andere koek.

You cannot ignore that member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen