Gast frenkel Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Ik overweeg de aanschaf van een DM8000. Waar in de randstad zou ik een dergelijk systeem eerst werkend kunnen bekijken? Onder anderen ben ik benieuwd naar 'look and feel' iets wat je niet op internet kunt vinden. Het geluidsniveau van het apparaat in stand-by mode. Alvast bedankt!
Sigma Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Origineel bericht van: frenkel Het geluidsniveau van het apparaat in stand-by mode. ik geloof dat ik gek wordt. wat moet ik me hier bij voorstellen. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gerard 76 Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Sigma,hij stelt een nette vraag, dan kunnen we toch een net antwoord geven? De DM8000 heeft standaard geen fan aan boord, en is dus gewoon stil. Wat je wel kunt horen is misschien de harde schijf, echter dat geluid is zo zacht dat je het amper hoort.
Neptunus Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Er zit standaard geen fan in, er is dus geen geluid in stand-by. als je er wel een fan inzet kan je die via een plugin regelen. of bedoelde je dat niet? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Neptunus Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Je was me net voor Gerard, net zoals met het totaal aantal berichten trouwens! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Sigma Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 even off topic het is niet lullig bedoeld het wat gewoon wat bij me opkwam ja wat moet ik me hier bij voorstellen on topic dan maar. geen fan en een goede HDD geen geluid wel een fan en een goede hdd met een goede plugin voorbeeld fancontrol 2 amper geluid en als TV aan staat niet hoorbaar. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
bigtwin Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Beste Frenel, ik woon niet in de randstad, maar juist zoveel mogelijk naar het oosten daarvan. Als je wilt kun je langs komen, maar dan moet je wel een stukje rijden... Dat is volgens mij echter niet nodig. Deze box is in bedrijf en in standby volledig stil. Je kunt er een hd in bouwen, zoals ik ook heb (Samsung 1,5 Tb). Het geluid is met name van deze schijf afhankelijk. In mijn geval dus niet hoorbaar. Verder is de reaktie op de ab volledig zonder enige vertraging, al met al een snelle en stabiele box, zeker als je de Open PLi image draait, zoals ik. Daarnaast is de ondersteuning hier in dit forum en het antwoorden op (beginners)vragen zeer goed, dit overigens in tegenstelling tot de eerste reaktie op jouw vraag. Laten we dat maar een uitzondering op de regel noemen. Al met al, doen, dit is een geweldige ontvanger, met goede ondersteuning, en als je de NL made open PLi image draait, heb je hier en op de open pli website echt in no-time oplossingen voor je vragen/problemen. Je kunt me ook via PM benaderen voor eventuele vragen en andere zaken. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast Jeroensky Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Dm8000 is in originele staat muisstil. Enige wat hier geluid maakt is: Standby -Als de harddisk aantal seconden voor opname opstart(hier mooie fluittoon, klinkt wel cool-alsof ie turbo heeft-, alleen bij opstarten. Is een S a m s u n g g-series -greenline- sata disk. Zo'n greenline neemt alleen meer toerental als datastroom dat vereist). let op dat je bij aanschaf hdd wel aangeeft bij koper, dat als device het niet support, je deze kan inwisselen voor andere, of laat leverancierdeze meteen inbouwen voor je. On -DVD-RW slotin drive. -6cm ventilator(als het zomer is wilt deze ietwat hoorbaar zijn ivm hoge toerental dmv in fan aanwezige sensor). Maar ja dat is dus te verwaarlozen. Is beetje zelfde categorie als de lade van mijn dvd player maakt geluid Tip: als je openpli gebruikt, gebruik de zoekfunctie van Openpli forum . P.s. als je in Amsterdam woont mag je em wel bekijken, je kan ook naar een Excellent Canal Digitaal dealer , deze zal vast wel een DM8000 hebben staan.(hebben ze geen Enigma2 tuners, dan die winkel ook niet serieus nemen )
Loui (K) Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Beste Frenkel ik woon wel in de randstad (Almere) dus mocht je willen kijken! PM graag.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen