klapkonijn Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 sinds enige tijd heb ik geen beeld meer op rtl4 hd ik gebruik cccam 2.14 en stuur me kanalenlijst via dreamset. nu heeft dit altijd goed gewerkt,maar sinds kort doet hij het niet meer op een aantal zenders. wie heeft er een oplossing?
klapkonijn Geplaatst: 27 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2010 Origineel bericht van: klapkonijn sinds enige tijd heb ik geen beeld meer op rtl4 hd ik gebruik cccam 2.14 en stuur me kanalenlijst via dreamset. nu heeft dit altijd goed gewerkt,maar sinds kort doet hij het niet meer op een aantal zenders. wie heeft er een oplossing? niemand?
paardengek Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Ik heb nog steeds beeld op RTL 4 HD met CCcam 2.14 die connect op mijn lokale linux server. En je verwacht toch niet, op dit tijdstip, dat je binnen een half uur een goed en passend antwoord krijgt ?? Misschien de beidde zenders geheel verwijderen uit de zenderlijst ( uit de totale zenderlijst en uit de boekketten ) en daarna deze zenders handmatig scannen. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
guykers Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 wat is jouw snr en ber waarde. vermoed niet een decodeer probleem maar een schotel uitricht probleem. doe anders de zender(s) welke niet meer werken ff handmatig scannen (voor alle zekerheid) bewerking paardegek denkt er dus ook zo over nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
klapkonijn Geplaatst: 28 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2010 dank je guykers en paardengek,maar dit werkt ook niet signaal is hier 93% en ber op 0 ook na het scannen blijft het zwart op rtl4 hd hij heeft echter wel signaal.
paardengek Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Maak je gebruik van een lokale CCcam server ? of heb je de smardcard in de interne reader zitten ? En , wanneer het een lokale CCcam server betreft, welke versie CCcam draait er dan op ? Ik adviseer om CCcam 2.14 te gebruiken. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
klapkonijn Geplaatst: 28 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2010 ik gebruik idd cccam 2.14 dit heeft altijd goed gewerkt ook rtl4hd echter sinds een week of 2 heb ik er geen beeld meer op. ook disney xd hd en film 1 hd werken niet meer. maar heb er wel vol signaal op 93% en ber op 0 raadeloos!
klapkonijn Geplaatst: 28 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2010 ook heb ik bij vrienden met de exacte config,dus vuduo,CCcam 2.14 en de zelfde kanalenlijst het zelfde probleem??
Tonskidutch Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 scan je manueel op transponder of satelliet posities dan wel netwerk zoeken gebruiken > ja ciao Second Life Mungo Parker
klapkonijn Geplaatst: 28 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2010 ik laad normaal een complete zenderlijst in. ik kan hem wel handmatig laten zoeken en dan vind hij hem ook maar waar komen deze nieuw gescande zenders dan te staan? ik heb geen map last scanned en moet ik eerst de oude rtl4 hd verwijderen dan?
Tonskidutch Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 je gaat naar je zenderlijst per afstandbediening je klikt op provider CANALDIGITAAL (er is ook canaldigitaal) zoekt daar die rtl4hd en drukt op menuknop voeg toe aan bouqet ciao Second Life Mungo Parker
klapkonijn Geplaatst: 28 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2010 accoord ,maar moet ik eerst alle andere rtl4 hd zenders verwijderen,of staat er in de map canal digitaal meteen de laast gescande?
Tonskidutch Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 uhm, als ik scan gebruik ik ook wis lijst + netwerk zoeken...> dan staat er nog maar 1 rtl4hd in mijn overzicht. en die voeg ik dan toe aan de bouqetten met dreamboxedit is dat overigens ook mogelijk zoals je weet een en ander is een beetje oefenen maar geen rocketscience. ciao Second Life Mungo Parker
klapkonijn Geplaatst: 28 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2010 tonskidutch ook dan blijft rtl 4 hd zwart. heb je nog een ander idee? zou het aan dreamset kunnen liggen? ik heb ooit gelezen dat de firmware op enigma 2.4 moet staan en software op enigma 2.3 hoe stel ik dit ook al weer zo in? alvast bedankt voor de hulp.
Tonskidutch Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 zorry, ik gebruik dreamboxedit 4.0.0.0 heb jaren terug ooit dreamset gebruikt en was een beetje ongelukkig enigma2 is enkel datgene je kiest in dreamboxedit <Opties> overigens er waren wel berichten over dreamset versies die niet 100 procent werkten wegens een bug maar je kunt zelfs een settingslijst gewoon per ftp-client overhevelen zonder de settingseditor zelf te gebruiken indien iets anders... zou ik je eens aanraden de CCcam.cfg uit je box te halen (backup pc) en te herstarten ciao Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten