Ga naar inhoud


Bestaat er iets als verjaaringtermijn bij schotel plaatsen.


cornea

Aanbevolen berichten

Vandaag een brief in de bus dat de schotel die al ruim 10 jaar op een tegelvoet op het dak staat verwijderd moet worden.

 

En of de zonnecollector (een van de eerste) van bijna 20 jaar onrechtmatig geplaatst is.

(deze zit in het op een schuin dak tussen de pannen)

 

Is dit niet na zoveel jaar gewoon gelegaliseerd?

 

Betreft een koopwoning (beeldbepalend pand)

 

hoor het wel

 

 

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De gemeente zutphen heeft de brief gestuurd.

ondertekend door de teamleider Vergunningen & Handhaving.

 

Hier onder een stukje uit de stentor van vandaag,zet je toch aan he denken.

" Melken die burgers"

 

 

Tekort van tien miljoen

 

door Sander Grootendorst. donderdag 28 oktober 2010 | 07:40

Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

 

ZUTPHEN - Gemeenteraad en college van Zutphen houden donderdag 2 december de eerste ronde van de zogeheten kerntakendiscussie.

B en W gaan samen met de negen fracties op zoek naar antwoord op de vraag welke taken de gemeente moet behouden en welke ze geheel of gedeeltelijk moet afstoten om rond tien miljoen euro te bezuinigen. Dit maakte wethouder Eri Willeumier gisteren bekend. De tweede ronde van de kerntakendiscussie is veertien dagen later. De raad zal knopen moeten doorhakken, want reguliere bezuinigingen leveren te weinig op.

 

Begin volgend jaar kunnen vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties meepraten over de op handen zijnde bezuinigingen. Zij worden of zijn al door de gemeente ingelicht over datgene wat hen mogelijk boven het hoofd hangt. Volgens Willeumier moet de uitkomst van de discussie bij de bespreking van de 'strategische agenda 2012' (de vroegere voorjaarsnota) vaststaan. Dat is in principe in het voorjaar van 2011.

 

De discussie staat los van het besluit van B en W deze week om voor de rest van 2010 een uitgavenstop in te stellen. Zo wil de gemeente een tekort van twee miljoen euro voor dit jaar 'terugverdienen'. Willeumier benadrukt dat de stop niet geldt voor alle zaken waar de gemeente toe verplicht is, zoals het uitkeren van bijstand. De gemeente houdt de hand ook niet op de knip voor maatregelen als de veiligheid van burgers in het geding is. Investeringen die nodig zijn voor een project als De Mars gaan ook door.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cornea
Betreft een koopwoning (beeldbepalend pand)


- sinds wanneer zijn er regels voor "beeldbepalende panden"?
- zijn de zaken die je noemt afhankelijk van een bouwvergunning?

wanneer de regels over het aanzien van gebouwen later zijn opgesteld dan de datum waarop je de schotel/zonnepanelen hebt geplaatst staat de gemeente niet zo sterk in haar verzoek de zaken te verwijderen.

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet een omgevingsvergunning aanvragen.

 

stuk uit brief.

 

Welstandsadvies

De huidige situatie is niet legaliseerbaar, de huidige situatie is ter advisering voorgelegd aan de Welstandscommissie op 11 oktober 2010.Zonnepanelen en schotelantenne moge niet zichtbaar zijn van de openbare weg.

 

Word als het goed is morgen teruggebeld over wat uitleg.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cornea
Ik moet een omgevingsvergunning aanvragen.

stuk uit brief.

Welstandsadvies
De huidige situatie is niet legaliseerbaar, de huidige situatie is ter advisering voorgelegd aan de Welstandscommissie op 11 oktober 2010.Zonnepanelen en schotelantenne moge niet zichtbaar zijn van de openbare weg.

Word als het goed is morgen teruggebeld over wat uitleg.

Hieruit leid ik af dat de regels dus pas ná de plaatsing van de schotel en zonnepaneel zijn opgesteld.
Dan kan de gemeente niet ineens gaan dwingen zaken weg te halen, dat zou onbehoorlijk bestuur zijn. Wanneer ze dat toch willen gaan doen adviseer ik je om een juridisch adviseur erbij te halen (rechtsbijstand). Mijns inziens sta je wel sterk.

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Cornea,

 

Kijk even op deze pagina met www ervoor rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/brochures/2010/05/15/schotel-antennes.html

Hier staat een brochure met regels voor het vergunningsvrij plaatsen van een (schotel)antenne. En inderdaad schakel een juridisch adviseur in (heb zelf goede ervaring met een jurist van mijn bond). Maar ga inderdaad ook in overleg met gemeeente en vraag duidelijk naar het hoe en waarom. Succes.

 

Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de schotel zijn de regels ergens in 1997 aangepast met ingangsdatum 1-1-1998. Ik heb destijds mijn 1.80 schotel nog snel even vergunningvrij geplaatst (totale hoogte meer dan 3.75m). Ik begrijp dat jouw schotel op een platdak staat aan de voorzijde (straatkant) van jouw huis. Als je deze naar de achterkant van het huis zet (dus net achter de middenlijn) dan staat die weer vergunningvrij.

 

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mojo
Wat betreft de schotel zijn de regels ergens in 1997 aangepast met ingangsdatum 1-1-1998. Ik heb destijds mijn 1.80 schotel nog snel even vergunningvrij geplaatst (totale hoogte meer dan 3.75m). Ik begrijp dat jouw schotel op een platdak staat aan de voorzijde (straatkant) van jouw huis. Als je deze naar de achterkant van het huis zet (dus net achter de middenlijn) dan staat die weer vergunningvrij.




Ehhh even een foutje betreffende de datums: 1997 moet zijn 2002 en 1-1-1998 moet 1-1-2003 zijn cool

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaliter reageer ik niet zo als nu. Dus excuus bij voorbaat daarvoor. Echter Mojo stelt het niet goed (te kort door de bocht waardoor vraagsteller op het verkeerde been wordt gezet en dat wil ik graag voorkomen. Het zou zijn positiebepaling wellicht negatief beinvloeden en hem daarmee kunnen schaden).

 

In de brochure hierboven door mij gemeld staan de regels die op dit moment gelden en de maatstaf vormen en die komen niet overeen met Mojo stelt. Wat Mojo bedoelt is naar ik aanneem de voorgevel rooilijn. Daar moet in principe de schotel achter geplaatst worden alszijnde vergunningsvrij. De voorgevelrooilijn ligt zoals de naam al aangeeft direct achter de voorgevel (zie illustratie in de folder). Zodra de schotel daarachter staat en maximaal 2 meter doorsnee en lager is als 3 meter vanaf voet mast tot (maximale bij draaibare schotels) bovenrand van de schotel is een schotel vrij van vergunning te plaatsen. Dus schotel mag ook in totaal 3 meter hoogte bereiken als hij boven op het dak staat de hoogte vanaf maaiveld tot aan dakhoogte telt daar duidelijk niet in mee zie folder daarvoor). Behalve in enkele (limitatief) genoemde uitzonderingen.

 

De vraag die nu overblijft is dus staat de schotel achter de gevelrooilijn voldoet deze aan genoemde voorwaarden en of is er sprake van een van deze uitzonderingsgevallen (in casu is er sprake van een monumentaal pand Rijks, provinciaal gemeentelijk) en let wel een beeldbepalend pand hoeft geen monumentaal pand te zijn en een beeldbepalend pand valt niet onder de limitatief genoemde uitzonderingen).

 

Hopelijk brengt dit licht in de duisternis.

 

Vriendelijke groeten,

Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mojo,

 

Je stelt dat de schotel achter de midenlijn van het object op het dat moet worden geplaatst. Dat is niet zo. Hij moet achter de voorgevelrooilijn en die ligt direct achter de voorgevel. Het is dus mogelijk dat het plattedak achter de voorgevelrooilijn ligt. In dat geval mits aan alle andere voorwaarden wordt voldaan hoeft vraagsteller dus geen actie te ondernemen.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het schijnt dat de schotel nu zichtbaar is vanaf de openbare weg dus vandaar mijn opmerking om de schotel te verplaatsen naar de achterzijde. Dan is de schotel niet zichtbaar meer vanaf de openbare weg.

 

Voorzijde of voorgevel zijn 2 andere dingen.

 

Maar belangrijker is nog of de schotel destijds in strijd met de regels geplaatst is.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...