Ga naar inhoud


Bestaat er iets als verjaaringtermijn bij schotel plaatsen.


cornea

Aanbevolen berichten

Heb telefonisch contact gehad en de schotel mag niet zichtbaar zijn van de openbare weg,als ik hem naar achteren plaats is hij zichtbaar van een openbaar parkje.

 

Moet nu via mail toelichten naar de gemeente hoe of wat,heb nu een 88cm triax en deze zou ik kunnen verruilen voor een Visiosat.

Dit scheelt wel aanzienlijk in de hoogte.

 

Wat ik erger vind is het zonnepaneel t.b.v. de boiler.

De vorige bewoners hebben toen ongesubsidieerd deze investering gedaan,volgens mij waren er hier toen geen regels voor.

En vervolgens hoor je 20 jaar niets van de gemeente.

Woon hier zelf nu 10jaar.

 

Er staan wel hier niet ver vandaan 3 van die lelijke gesubsidieerde onrendabele windmolens.

 

 

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


en let wel een beeldbepalend pand hoeft geen monumentaal pand te zijn en een beeldbepalend pand valt niet onder de limitatief genoemde uitzonderingen).

 

Hopelijk brengt dit licht in de duisternis.

 

Vriendelijke groeten,

Joop

 

Is dit ergens na te lezen zodat ik hierna kan refereren in mij e-mail naar de gemeente.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joop001
Hallo Cornea,

Kijk even op deze pagina met www ervoor rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/brochures/2010/05/15/schotel-antennes.html
Hier staat een brochure met regels voor het vergunningsvrij plaatsen van een (schotel)antenne. En inderdaad schakel een juridisch adviseur in (heb zelf goede ervaring met een jurist van mijn bond). Maar ga inderdaad ook in overleg met gemeeente en vraag duidelijk naar het hoe en waarom. Succes.

Joop


Brochure had de gemeente bijgesloten bij de brief,alleen waren deze hier 10 jaar geleden niet.
Volgens het overzicht heb je bij een beschermt stadsgezicht altijd een omgevingsvergunning nodig.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cornea,

 

Sinds wanneer is jouw woning een beschermt stadsgezicht. Als de woning nl zo is aangewezen nadat de schotel en zonneboiler waren geplaatst,dan is er een opening. Want de woning is dan zo aangewezen met de aanwezigheid van deze voorzieningen. Maar een tip ga aub goede juridische steun zoeken bv bij vereniging eigen huis, bond oid.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook gaan voor de tip van joop001.

 

Je zou de gemeente nog even kunnen wijzen op het feit dat het al jaren zo zit en dat het volgens de toen geldende regels is geplaatst. Maar dit wel doen na juridisch advies.

 

Wees voorzichtig!

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cornea
De gemeente zutphen heeft de brief gestuurd.
ondertekend door de teamleider Vergunningen & Handhaving.

Hier onder een stukje uit de stentor van vandaag,zet je toch aan he denken.
" Melken die burgers"


Tekort van tien miljoen

door Sander Grootendorst. donderdag 28 oktober 2010 | 07:40
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

ZUTPHEN - Gemeenteraad en college van Zutphen houden donderdag 2 december de eerste ronde van de zogeheten kerntakendiscussie.
B en W gaan samen met de negen fracties op zoek naar antwoord op de vraag welke taken de gemeente moet behouden en welke ze geheel of gedeeltelijk moet afstoten om rond tien miljoen euro te bezuinigen. Dit maakte wethouder Eri Willeumier gisteren bekend. De tweede ronde van de kerntakendiscussie is veertien dagen later. De raad zal knopen moeten doorhakken, want reguliere bezuinigingen leveren te weinig op.

Begin volgend jaar kunnen vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties meepraten over de op handen zijnde bezuinigingen. Zij worden of zijn al door de gemeente ingelicht over datgene wat hen mogelijk boven het hoofd hangt. Volgens Willeumier moet de uitkomst van de discussie bij de bespreking van de 'strategische agenda 2012' (de vroegere voorjaarsnota) vaststaan. Dat is in principe in het voorjaar van 2011.

De discussie staat los van het besluit van B en W deze week om voor de rest van 2010 een uitgavenstop in te stellen. Zo wil de gemeente een tekort van twee miljoen euro voor dit jaar 'terugverdienen'. Willeumier benadrukt dat de stop niet geldt voor alle zaken waar de gemeente toe verplicht is, zoals het uitkeren van bijstand. De gemeente houdt de hand ook niet op de knip voor maatregelen als de veiligheid van burgers in het geding is. Investeringen die nodig zijn voor een project als De Mars gaan ook door.


en prachtig vraagje hetgeen natuurlijk met al die tekorten en bezuinigingen extreem actueel is

even dit
1
de welstandcommissie zijn oordeel is een advies, geen wet en dat advies kost de gemeente 90€/persoon x welstandleden = ugh duizend euro (let op netto, bruto nog veel meer)
2
de afdeling vergunningen en handhaving heeft een wettelijke plicht maar kan het niet meer aan wegens te kort aan kundig personeel en zal nog gaan inkrimpen ook (algemeen beeld in de gemeenten) bovendien gaan de extern ingehuurden allemaal eruit
3
als je geld kunt verdienen aan de burger die zich niet conformeert aan de regels is het door hem boetes op te leggen en die zullen dan minstens zo hoog zijn als de ambtenarij kost, met eventueel de wandeling naar de rechter
(dus je kunt flink gepakt worden)

4
maar je kunt ook zeggen, laten we die ellende uit het verleden voor wat het is / streep eronder en richten we ons op datum nu en doelstelling straks

er zijn bij jouw cornea, wellicht geen mensen flauw gevallen op straat of hebben ze er trauma's overgehouden wegens de aanwezigheid van die schotel.

dump al die oude aanschrijvingen, beste gemeenten en ga door met je kerntaak

ciao

Sweet Hours

Beth Rowley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het plaatsen van een schotel is conform de uitspraak van de Hoge Raad altijd toegestaan. Wel hanteren gemeenten, woningbouwcorporaties en VVE's zogeheten 'gedragsregels' voor de plaatsing ervan. Zo mogen schotels hier in Haarlem niet groter zijn dan 120cm, ze mogen niet aan de straatzijde worden geplaatst om 'ontsiering' tegen te gaan. VVE's zijn mogelijk nog strenger vanwege zichtgevaar en daardoor?? vermindering van waarde.. Deze laatste groepen gaan hier in de randstad vaak over tot GSO installaties..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku
Het plaatsen van een schotel is conform de uitspraak van de Hoge Raad altijd toegestaan.


@Mimisiku,

Dit is nieuw voor mij.
Heb je een URL waar ik die uitspraak kan lezen?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ook wel graag willen weten.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: Mimisiku
Het plaatsen van een schotel is conform de uitspraak van de Hoge Raad altijd toegestaan.

@Mimisiku,
Dit is nieuw voor mij.
Heb je een URL waar ik die uitspraak kan lezen?

Origineel bericht van: Mimisiku
Poeh, dat moet ik weer opgraven ergens. Er is begin dit jaar een uitspraak geweest...


@Mimisiku,

Van wat ik op Internet kan terugvinden is er inzake plaatsen van schotels 1 uitspraak van de Hoge Raad.
Die dateert van 3 november 1989.
Hierbij wordt een schotelverbod in een huurreglement NIET gezien als een onredelijke beperking
met betrekking tot artikel 10 lid 1 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.
In een recent arrest van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens staat dat schotels
aan de buitenzijde van de woning mogen worden aangebracht ondanks een eventueel contractueel verbod.
Bron van het bovenstaande is de blog van het Nederlands Juristenblad.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb in een e-mail naar de gemeente alles van mijn zijde beschreven en voorgesteld om een kleinere schotel te plaatsen meer naar achteren.(visiosat bisat in plaatst van triax 88cm)

 

hiermee gaan ze akkoord.

het zonnepaneel mag ook blijven zitten omdat deze er al 21 jaar zit.

 

Als deze vervangen moet worden dan mag ik geen nieuwe plaatsen.

Hiermee ben ik akkoord gegaan.

 

Hoef geen omgevingsvergunning aan te vragen,het word wel vastgelegd.

 

 

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...