Ga naar inhoud

Is bestaande infrastructuur geschikt voor canaldigitaal

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

aha, met alle hulp van iedereen begint het me duidelijk te worden. Dank hiervoor!

Ik kan dus met een monoblock voor Astra 1 en 3 (afbeelding), rechtstreeks een kabel trekken naar een nog nieuw aan te schaffen ontvanger.

pict3.jpg

Rest mij nog de vraag - waar kan ik een goede installatiehandleiding vinden voor dit monoblock aangezien ik echt een leek ben. Ik zie hier en daar al wel dat dit niet eenvoudig is....

Geplaatst:

als dit een duo lnb is die geschikt is voor een schotel groter dan 80 cm dan zal dat wel lukken

als je schotel nu op de 19,2 is uitgericht dan kun je hem er zo op zetten en dan met de rechter hoorn in de klem vast zetten

je zult de schotel wel even een beetje moeten bij stelen om een goed signaal van beide satellieten te krijgen

de oude lnb en switch heb je niet meer nodig , de antenne kabel kun je door treken naar de

nieuwe lnb

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: heursqem
Ik kan dus met een monoblock voor Astra 1 en 3 (afbeelding), rechtstreeks een kabel trekken naar een nog nieuw aan te schaffen ontvanger

Ik zou dan persoonlijk een twin (twee aansluitingen) of een quad (4 aansluitingen) DuoLNB kopen,
mocht je later ooit een twintuner ontvanger of meerdere ontvangers willen dan hoef je alleen maar
1 of meer kabeltjes bij te trekken.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

aha, met wederom al deze nieuwe inzichten kan ik dus beter deze LNB aanschaffen voor mijn schotel van 85 cm.

pict4.jpg

Geplaatst:
Origineel bericht van: heursqem
aha, met wederom al deze nieuwe inzichten kan ik dus beter deze LNB aanschaffen voor mijn schotel van 85 cm.

pict4.jpg

Lijkt me wel. Mocht je in de situatie komen zoals ik die eerder schetste, dan ben je daar alvast op voorbereid.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

ja deze is goed zo als vGnp ook al zegt je hebt nu 4 aansluiting op deze manier kun je

er een ontvanger bij zetten of twee twin ontvangers kan ook

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen