Gast heursqem Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 aha, met alle hulp van iedereen begint het me duidelijk te worden. Dank hiervoor! Ik kan dus met een monoblock voor Astra 1 en 3 (afbeelding), rechtstreeks een kabel trekken naar een nog nieuw aan te schaffen ontvanger. Rest mij nog de vraag - waar kan ik een goede installatiehandleiding vinden voor dit monoblock aangezien ik echt een leek ben. Ik zie hier en daar al wel dat dit niet eenvoudig is....
satencom Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 als dit een duo lnb is die geschikt is voor een schotel groter dan 80 cm dan zal dat wel lukken als je schotel nu op de 19,2 is uitgericht dan kun je hem er zo op zetten en dan met de rechter hoorn in de klem vast zetten je zult de schotel wel even een beetje moeten bij stelen om een goed signaal van beide satellieten te krijgen de oude lnb en switch heb je niet meer nodig , de antenne kabel kun je door treken naar de nieuwe lnb Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
vGnp Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Origineel bericht van: heursqem Ik kan dus met een monoblock voor Astra 1 en 3 (afbeelding), rechtstreeks een kabel trekken naar een nog nieuw aan te schaffen ontvanger Ik zou dan persoonlijk een twin (twee aansluitingen) of een quad (4 aansluitingen) DuoLNB kopen, mocht je later ooit een twintuner ontvanger of meerdere ontvangers willen dan hoef je alleen maar 1 of meer kabeltjes bij te trekken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast heursqem Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 aha, met wederom al deze nieuwe inzichten kan ik dus beter deze LNB aanschaffen voor mijn schotel van 85 cm.
vGnp Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Origineel bericht van: heursqem aha, met wederom al deze nieuwe inzichten kan ik dus beter deze LNB aanschaffen voor mijn schotel van 85 cm. Lijkt me wel. Mocht je in de situatie komen zoals ik die eerder schetste, dan ben je daar alvast op voorbereid. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
satencom Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 ja deze is goed zo als vGnp ook al zegt je hebt nu 4 aansluiting op deze manier kun je er een ontvanger bij zetten of twee twin ontvangers kan ook Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen