Ga naar inhoud


Hoe software installeren?


Alfons Verbiest

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben op satellietgebied kakelvers. Ik heb nu 1 week de 9800V2 met bootloader 2.00 en softwareversie 2.09P. Ik heb zojuist de STB Editor 1.06 gedownload en vraag me nu af: hoe verder? Eerst dit: ik moet dus nog zo'n nullmodem kabeltje kopen en vraag me af of die ook op een laptop aangesloten kan worden. En waar? De COM1 poort?

Verder heb ik in dit forum wat teruggebladerd en lees dingen over eerst resetten en eerst stekker eruit en dergelijke. En hoe werkt dit STB Editor programma om het in mijn tuner te uploaden?

Misschien lachen jullie om dit soort stomme vragen, maar voor mij is het echt allemaal nieuw. Als ik het een keer gedaan heb, dan weet ik het.

Misschien is er ergens een site waar je dit soort informatie kunt halen?

Bij voorbaat dank voor jullie eventuele antwoord.

 

Met vriendelijke groet, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt de nul-kabel op com 1 of com 2 aansluiten, alleen de configuration aanpassen waar je kabel is aan gesloten.

Je reciever op standby, aan kliken op (links boven) read, en dan komt er een klein venster waar je de com aan klikt waar je kabel is aangesloten en welk soort reciever je hebt, en dan volg je de aanwijzingen die op het beeld verschijnen.

Gewoon mee spelen en aldoende wordt je wijzer. Als er probleempjes zijn met het een of ander, gewoon weer even melden en dan kijken we of we daar mee kunnen helpen.

 

Saludos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Hagar,

 

Ik probeerde op mijn reactie nog een bewerking toe te passen, maar dat ging geloof ik niet goed. Ik zag alleen steeds een knop Doorgaan. Vandaar maar een nieuw bericht.

 

Ik heb in ieder geval toch nog een vraag n.a.v. dat upload programma dat ik op mijn vaste pc heb geinstalleerd (even droogzwemmen; kijken hoe het er uit ziet). Als ik op read klik, zie ik FTA en CI. Ik heb een legale smartcard van Canal Digitaal. Wat gebeurt er met die legale gecodeerde zenders via Canal Digitaal als ik FTA neem? En wanneer moet ik dat CI doen? Ik weet dat het Common Interface heet, maar wat doet dat eigenlijk of dient het voor?

 

Nogmaals de groeten, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jou 9800v2 is een ci, en met de kaart gebeurt niets. Als je eerst de data leest voordat je de een upgrade gaat maken dan kan je na de upgrade de channel data weer naar je reciever schrijven en zo dus ook je fav lijsten behouden.

 

Hoe de upgrade werkt heeft ozzo heel goed uitgelegd, (in kanalenlijst laden) alleen kies je in plaats van channel data, compress application om de appl. data te upgraden het gebeuren op zich is het zelfde.

 

Lees ook UPGRADEN FORTEC STAR 5400Z/9800V2. Daar staat ook veel info en als er nog vragen zijn hoor ik het. Ozzo en ik doen ons best om aan ieder uit te leggen hoe en wat je moet en kan doen om zo problemen te verkomen.

 

Saludos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...