Ga naar inhoud

[Windows7] beeldscherm resolutieverschil in 32 of 16bit

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het volgende,

Ik heb een programma geinstalleerd van Tacx (wielren trainer), hierbij heb je ook een mogelijkheid om real-live-video's te spelen, hier gaat iets fout want het beeldscherm blijft zwart.Als ik de beeldscherm instelling van ware kleuren 32 bit naar 16 bit zet, heb ik wel beeld ?

Via de windows mediaplayer kan ik hem wel gewoon bekijken (32bit)

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Geplaatst:

Wat is het verschil tussen 32 en 16 bit, en waarom kan daar dan verschil inzitten dat bij het één alles op zwart blijft (Warekleuren 32) ?

heft iemand hier een verklaring voor.

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Geplaatst:

ik denk dat je een andere videokaart nodig hebt, of een update wat van videokaart gebruik je,

hoe veel geheugen heeft hij .....mb, of heb je Windows 7 er op nieuw op de computer gezet

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Van Yahoo answers:

Let me explain in simple terms.

A bit is either 0 or 1 . So if i use 1-bit color, I can use 0- for black and 1 for white. So a 1-bit color image is black and white.

Like wise 2-bit color will have four colors 00- Red, 01-Green , 10-Blue, 11 - Indigo.

So a 16-bit color will have 2 ^16 colors. But the representation is quite different. It uses 5 bits each for red and blue, and 6 bits for green (5+5+6=16). So you can have 65536 colors by mixing red-blue and green. Since eye is more sensitive to green 6 bits are used for it.

A 32-bit color however does not use 2^32 but 2^24 colors and remaining 8 bits are either empty or used to give 2D appearance.

Het probleem zit hem waarschijnlijk in je programma. Je zou deze eens opnieuw kunnen installeren. Nalezen of deze wel 32 bit aankan (?) je videokaart drivers updaten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Checkin
Het volgende,
Ik heb een programma geinstalleerd van Tacx (wielren trainer)

Het programma heet waarschijnlijk Fortius, dat gebruik ik tenminste ook i.c.m. Windows7, hier geen enkel probleem met afspelen.
Heb je wel Microsoft Net, FF Dshow en Direct X eerst geinstalleerd?
Indien ja, dan zou ik Fortius nog een keer installeren.

"That's another fine mess you've got me into"

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen