Ga naar inhoud


[TIP] Windows schoonmaken met CCleaner


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Regelmatig zie ik hier het advies voorbijkomen om de PC eens schoon te maken met CCleaner. Inderdaad een heel handig programma om je register en HD een beetje op orde te houden.

 

Wat veel mensen niet weten is dat je CCleaner kunt uitbreiden met definities voor op te schonen bestanden en registry entries.

 

Om dit te vereenvoudigen is er CCEnhancer.

 

Heeft op dit moment als bug dat het onder Windows 64 bit de installatie van CCleaner niet kan vinden maar dat wordt ongetwijfeld binnenkort opgelost.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tips zijn natuurlijk altijd welkom! smile Maar met zoals alle schoonmaakmiddelen, pas op met gebruik. Er kan genoeg mis gaan met dit soort tools in onervaren handen. Voorkomen is beter dan genezen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een fervent lezer van ComputerTotaal en die hebben altijd

het beste voor gehad met het versnellen van Windows om je

register schoon te maken, totdat . . . .

 

. . .een slordige 9 maanden terug dat zij hun keutel min of

meer introkken en dat (alle) registercleaners nauwelijks tot

geen snelheidsverbeteringen gaf (aldus CT).

 

Oh, ja, ik gebruik zelf, ondanks de nieuwe inzichten van CT nog

steeds cleaners . . . met CC als redelijk veilig en Regseeker

als volkomen veilig zolang je groene aanwijzingen verwijdert.

Het is wel eens fout gegaan met Regseeker als ik alle

aanbevelingen volgde.

 

HG CC

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik Con, goed op blijven letten wat je doet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot voor kort gebruikte ik op mijn laptop nog Win XP Pro en ook een Registry Cleaner waarbij ik nooit het gevoel had dat er na het cleanen enige versnelling merkbaar was.

Ik deed het eigenlijk meer met het idee dat ik overbodige troep / ballast kwijtraakte.

 

Nu dat ik sinds de zomer WIN7 gebruik vraag ik me af of het nog wel zinvol is om ook WIN7 d.m.v. een Registry Cleaner regelmatig schoon te laten maken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je een snelheidswinst pas gaat merken als er echt heel veel bagger in je register staat. Maar opruimen kan nooit kwaad.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Ik denk dat je een snelheidswinst pas gaat merken als er echt heel veel bagger in je register staat. Maar opruimen kan nooit kwaad.


Iedereen met een beetje PC zal tegenwoordig weinig last meer hebben van een beetje vervuild register. En de snelheidswinst zal ook wel niet merkbaar zijn nee. Dit is meer voor mensen die nog met wat oudere Pentiums op XP zitten merkbaar denk ik, maar een ieder met een dual core... mwa.

Dit vind ik dus ook niet zo een probleem. Wat ik veel belangrijker vind is dat je ook je kans op een probleem terugdringt met regelmatig schoonhouden. Dus wat dat betreft, zeker waar.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...