Gast walberg Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Ik heb sinds 4 jaar een 7020 maar nu wil ik toch wat gaan doen met HD. Onze TV heeft nog een DVI aansluiting dus geen audio. De dreambox 800 valt af want die heeft geen aparte audio uitgang. De 500 heeft geen Harddisk en het is mij op de 7020 ook nooit gelukt om de schijf van de AC ryan of de synology 106 te mounten, dat is kennelijk te ingewikkeld. Blijft dus over de AZbox (niet de goedkoopste versie want die heeft geen harddisk) of de VU plus. Ik heb ook al een kpn box een radio/dvd/hd receiver staan en een ACRYAN (spijt want hij is te beperkt, o.a. fli's doet hij niet) Dus als ik iets kan combineren is het helemaal mooi, het is nu een grote hoge gammele toren. Wie heeft er een suggestie?
michel130 Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Hoezo KLOON.... Maar vuo Duo is een mooi apparaat, aangezien je de rest niks vind. Of je zou een 8000 kunnen kopen, maar die zal wel te duur zijn. Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4
Bigfoot Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Ik heb de titel aangepast van [Welke dreambox kloon?] naar [Welk dreambox alternatief?] Een dreambox cloon is een gekopieerde dreambox welke illegaal op de markt is gebracht. Daar spreken we op dit forum ook niet over op straffe van een waarschuwing/ ban, dus let daar op
Gast walberg Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Sorry dat had ik mij niet gerealiseerd, en na uw uitleg van Cloon is uw titel ook beter want ik zoek een alternatief, geen nagebouwde. Excuses.
GHP Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 De 800HD zou een goed idee kunnen zijn, let wel dat deze maar één SCART uitgang heeft en deze ga je al gebruiken voor beeld naar de TV. Gelukkig zijn er SCART splitters op de markt, hier kun je dus één kabel naar de TV doen en één met een blokje en hier tulp stekkertjes op prikken voor geluid. DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2
mauspartyhouse Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Hallo Walberg, Wat ik begrijp is dat een single tuner voldoende voor je is. Maar dat je wel een opname mogelijkheid wilt. Waarom dan niet toch de goedkoopste Azbox (elite HD)? Deze heeft dan wel geen Harddisk, maar kan wel opnemen op een usbstick. Werkt nog mooi stil ook, mocht je dat belangrijk vinden. Deze ontvanger kun je uitbreiden met een digitenne tuner. Dus je 'kpn box' kun je dan ook van de gammele toren schrappen. Of bedoel je met knp box niet een digitenne tuner ? Tot slot voor mijn info; wat zijn fli's ? Die extensie kent google niet ! ET8000
Zuppelan Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 fli = Animatie van AutoDesk Animator 't is jaren geleden dat ik nog zo'n bestand tegen ben gekomen.
mauspartyhouse Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Zoeken op AutoDesk Animator geeft ook zeer leuke plaatjes op google. Ik vraag me af welke mediaspeler fli wel afspeelt.... ET8000
Gast walberg Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Scart voor beeld naar de tv is geen optie, beeld moet digitaal verzonden worden voor HD.
Gast bobelen Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 dm 500 hd, simpel externe hd via sata aansluiting. geluid en beeld via hdmi ik denk de beste oplossing
Gast walberg Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Sorry ik bedoelde flv, de bestanden die je o.a. van youtube krijgt. Mijn ACryan geeft aan dat hij die kan spelen maar in de praktijk toch stiekem niet.
Gast walberg Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Ja er blijken uiteindelijk maar weinig mediaspelers te zijn die flv kunnen afspelen. Ik ben met een apple computer kennelijk erg verwend, ik dacht dat die mediaspeler ook alles zou doen (gaf hij op de folder wel aan). Maar inderdaad als ik de KPN kast kan vervangen scheelt al een boel, dat is inderdaad een terrestrische ontvanger, er zijn tegenwoordig van de KPN ook (adsl!) ontvangers. Duo zou mooi zijn maar 969 euro uitgeven voor een 8000 kan ik gewoon niet, op een stick opslaan zou kunnen inderdaad maar die heeft natuurlijk niet echt veel capaciteit lijkt mij.
Gast sattaz Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Origineel bericht van: walberg Ja er blijken uiteindelijk maar weinig mediaspelers te zijn die flv kunnen afspelen. Duo zou mooi zijn maar 969 euro uitgeven voor een 8000 kan ik gewoon niet, op een stick opslaan zou kunnen inderdaad maar die heeft natuurlijk niet echt veel capaciteit lijkt mij. @walberg, Volgens mij kan een Dreambox 8000 geen flv-bestanden afspelen. Geen enkele satellietontvanger die dat kan denk ik. Bij de AZBox Elite HD kun je behalve met een USB-stick ook opslaan via een externe harde schijf die een USB aansluiting heeft. Met vriendelijke groeten sattaz
vGnp Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Origineel bericht van: sattaz Volgens mij kan een Dreambox 8000 geen flv-bestanden afspelen Dus maar even de proef op de som, en een flv bestand geupload naar de 8000. Speelt dus gewoon af met de mediaspeler vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
mauspartyhouse Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Hey vgnp Dan is het alleen nog de vraag of dat voor alle flv's geldt. De acryan kan nl ook wel flv's afspelen, alleen geldt dat neit voor alle flv. Waarom de ene wel en de andere niet is mij ook niet duidelijk... ET8000
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen