Ga naar inhoud

werkt Canal Digitaal direct op een VU+ duo?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil een VU+ duo aanschaffen, en weet dat je hier het een en ander aan kan veranderen aan software / firmware.

Ik wilde graag weten of je gelijk al andere software/firmware moet plaatsen om canal digitaal werkend op deze ontvanger te krijgen of dat de ontvanger gelijk met een CD smartcard werkt.

indien je iets moet veranderen, welke software / firmware heb ik dan nodig?

Geplaatst:

Angeline

Je hebt een softcam nodig om je CD smartcard aan het werk te krijgen. Ik weet niet meer of dat in de originele soft in zit.

In de meest gebruikte alternatieve images (VTI of openPli)kan je dat downloaden. Kijk maar hier op dit forum daar staat het goed beschreven hoe je dat dient te doen. Het is werkelijk heel simpel.

groeten

Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )

Geplaatst:

openpli erop doen , cccam downloaden via het menu van de vu , dan naar menu gaan , ondere emu de cccam inwerking zetten

gr

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

Geplaatst:
Origineel bericht van: dorus43
Je hebt een softcam nodig om je CD smartcard aan het werk te krijgen.

Ik had een soortgelijke vraag maar dan gerelateerd aan Tv Vlaanderen. Die softcam is toch niet nodig als er een TVV smartcard en officiële TVV CAM in stopt? Of toch?

Nog een bijkomend vraagje... gecodeerde opnames, worden die ongecodeerd opgeslagen op het toestel of moeten die achteraf nog eens gedecodeerd worden?

Groeten,

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Geplaatst:
Origineel bericht van: martis
openpli erop doen , cccam downloaden via het menu van de vu , dan naar menu gaan , ondere emu de cccam inwerking zetten

gr

?? ik heb ook openpli, maar in menu is geen optie emu en de cccam hoefde ook niet in werking gezet te worden. dat ging vanzelf ???

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pletskop
Origineel bericht van: dorus43
Je hebt een softcam nodig om je CD smartcard aan het werk te krijgen.

Ik had een soortgelijke vraag maar dan gerelateerd aan Tv Vlaanderen. Die softcam is toch niet nodig als er een TVV smartcard en officiële TVV CAM in stopt? Of toch?

Nog een bijkomend vraagje... gecodeerde opnames, worden die ongecodeerd opgeslagen op het toestel of moeten die achteraf nog eens gedecodeerd worden?

Groeten,

Peter

die officiele tvvcam is niet nodig, het werkt beter zonder, cccam (softcam)werkt ok, opnames worden ongecodeerd opgeslagen

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Hallo,

Ik ben geheel nieuw met Vu+duo.

Ik had voorheen een echostar 808 met oude groene CanalDigitaal kaart (mediaguard 2) en oude Ci module.

Nu heb ik een Vu+duo. Het werkte het goed met oude groene CD kaart direct in een kaartslot, zonder Ci module. Ik heb nu kaart geruild voor nieuwe oranje Mediaguard 3 kaart. Dit werkt ook direct in zelfde kaartslot maar het schijnt dat ik moet iedere dag handmatig een her-activatie moet doen (via CD website) omdat het beeld bevriest. Ik heb inmiddels ook een nieuwe Ci module bij CD besteld omdat dat misschien beter werkt?

Nu lees ik hier iets over een soft cam. Heb geen idee wat dat is en hoe dat moet, dus alle help is welkom.

• Moderator
Geplaatst:

Het is niet gepast om iemands topic te kapen. Heb je zelf een vraag, open dan een eigen topic zodat het orinele topic over hetzelfde onderwerp blijft gaan.

Dus gaarne eigen topic openen voor eigen vragen.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Sorry...ben nieuw op deze forum en moet het allemaal nog uitvinden...

Heb inmiddels een eigen topic gestart...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen