Gast TheKing of Bling Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Help, ik ben de kluts kwijt! Graag zou ik satelliet willen ontvangen thuis, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en ik weet niet wat ik allemaal moet aanschaffen en wat het ongeveer kosten gaat... Dit zijn m'n wensen: -HD kanalen, alle ned. en duitse kanalen ontvangen. -4 kamers waar televisie gekeken wordt. -1 tuner met opneem functie, en de mogelijkheid opgenomen programma's over te zetten op de pc. Ik zit te lonken naar een Dreambox DM800 met x-tra harde schijf en een zonder harde schijf. Beginnen wil ik in de woonkamer en in m'n "gamehol" de andere 2 kamers (slaap+kinder) komen dan later wel. Kan iemand mij a.u.b. vertellen wat voor een schotel en andere toebehoren ik moet aanschaffen, waar ik op moet letten en aan welk bedrag ik moet denken?
clemens2 Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Deze vraag word vaak gesteld en geeft vaak ook discusies omdat de een meer wil dan een ander en ook minder snel tevreden is. Maar een kleine opsomming waarmee je gered bent. schotel bijvoorbeeld triax 78 cm 40 euro,. lnb cannal digitaal voor astra 1 en 3. en met 4 uitgangen 55 euro. 3 ontvanger,s philips HD ongeveer 165 euro per stuk. 1 ontvanger met harde schijf ongeveer 400 a 500 euro. 2 kaarten cd 75 euro per stuk en 2 kaarten 3e4e kaart 45 euro per stuk. Maar er zijn nog zeer veel andere merken enz. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
Lambik61 Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 In Apeldoorn zit een satellietvereniging De Transponder. Daar worden ook bijeenkomsten georganiseerd. Die kunnen je alles vertellen, voorlichten, adviseren en demonstreren. Ze hebben ook een eigen website. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Gast TheKing of Bling Geplaatst: 3 november 2010 Geplaatst: 3 november 2010 Was een supertip! Via hun site duidelijk filmpje bekeken. ik ga d'r zeker 's heen!
Con Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Origineel bericht van: TheKing of Bling Was een supertip! Via hun site duidelijk filmpje bekeken. ik ga d'r zeker 's heen! Ook het filmpje bekeken, erg leuk maar vooral uniek. Daar kunnen veel mensen wat aan hebben. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
pearlpeter Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Nou als eerste, zul je een schotel moeten hebben, met en quat lnb. Van daaruit leg je dan 4 coax kabels naar de kamers waar je satelliet wilt kijken. Voor elke tv waar je satelliet tv wilt kijken, zul je een ontvanger moeten hebben. Als je dan dreamboxen gebruikt, of een ontvanger met dezelfde mogelijkheden, heb je maar 1 kaartje nodig van canaaldigitaal. Dat kaartje kun je dan intern delen met de andere ontvangers. Hoe dat allemaal moet, is hier wel ergens te lezen op dit forum.
Jan Ambers Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Vergeet niet, op het kijkpunt waar je wil opnemen TWéé coaxkabels naar je LNB te voorzien...!
Alex1970 Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Origineel bericht van: Jan Ambers Vergeet niet, op het kijkpunt waar je wil opnemen TWéé coaxkabels naar je LNB te voorzien...! Als je op die plek dan ook een twin-tuner gebruikt. Bijv. een VU+ DUO (of een DM8000), dus niet bij een DM800. Realiseer je dan wel dat je bij een DM800 alleen kan kijken óf opnemen. Je kan met de partnerbox plugin wel opnames via één van de andere boxen doen, zodat je dan weer niet een twin-tuner nodig hebt. Op een computer kan je ook kijken door een kanaal van één van je boxen te steamen naar die PC. Op die box kan dan uiteraard niet gelijktijdig gekeken worden. Wat op die manier wel kan is een opname bekijken en tegelijkertijd live TV kijken. Dus aparte ontvangers zijn alleen nodig indien gelijktijdig onafhankelijk van elkaar live TV gekeken/opgenomen wordt. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen