Ga naar inhoud


[RE-9000HD] kopieeren van rebox 9000 naar externe harde schijf (USB)


tonk

Aanbevolen berichten

Hallo beste forumleden,

wie kan mij vertellen hoe ik meerdere bestanden van de rebox 9000 naar een externe harde scijf kopieer? als ik meerdere bestanden selecteer kopieert hij alleen de eerste op de lijst.ik wil de hele harde schijf kopieeren.

alvast bedankt en vrgr.

Ton Könst

Link naar reactie
Delen op andere sites


tonk, een mogelijke manier is om dit via putty te doen.

 

eerst de externe HD vastmaken aan de ontvanger, dan op je pc een putty sessie starten.

 

inloggen op je box, met commando 'df -k' kan je zien welke HD waar zit.

 

vervolgens ga je met het cd commando naar de directory ('cd /STORAGE/HDD') waar de bestanden staan die je wil copieren.

 

dan kan met copie commando de bestanden die je nodig hebt copieren... 'cp /STORAGE/HDD/BestandsnaamX.* /STORAGE/USB1/' indien je de voorste USB gebruikt. In geval je de achterste USB gebruikt moet je USB1 vervangen met USB2.

 

 

Misschien niet de makkelijkste manier; maar zo werkt het wel al voor een bepaalde reeks bestanden van 1 film.

Dit zal je wel voor elke film moeten herhalen....

 

Voordeel: stel dat je dagelijks een serie opneemt bv 'Pipo De Clown' en je hebt een waslijst bestanden, die steeds beginnen met Pipo De Clown en een nummer, dan worden ze meegcopieerd.

 

Let nog even op: unix is case sensitive

 

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere mogelijke optie is om de externe USB HDD direct aan de PC / Laptop aan te sluiten en dan via FTP (b.v. FileZilla) op de ontvanger alle betreffende files te selecteren en naar de USB drive te kopiëren.

Voorwaarde hiervoor is natuurlijk dat de RE-9000 d.m.v. WLAN of UTP kabel met het netwerk is verbonden.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via welke weg wil je kopieeren? Ik doe het rechtstreeks van de HDD naar een HD die via front USB is aangesloten. Dan de file kopieeren. Maar ik heb ze tot nu toe 1 voor 1 gedaan, dus geen groepje. Kan ik eens testen....

H.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herre
Via welke weg wil je kopieeren?

Ik veronderstel dat jij deze vraag aan mij stelt?
Zo ja, dan begrijp ik de vraag niet maar dat kan aan mij liggen.
De weg is zoals hierboven al aangegeven via FTP.
Maar dat is waarschijnlijk niet jouw vraag.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Een andere mogelijke optie is om de externe USB HDD direct aan de PC / Laptop aan te sluiten en dan via FTP (b.v. FileZilla) op de ontvanger alle betreffende files te selecteren en naar de USB drive te kopiëren.
Voorwaarde hiervoor is natuurlijk dat de RE-9000 d.m.v. WLAN of UTP kabel met het netwerk is verbonden.



Maar dit gaat relatief traag, omwille van het netwerkgebruik.

Indien de TS toch een GUI wil moet ie in windows maar 2 Verkenner-vensters openen. Bij de ene gaat hij naar \\IP-adres_van_de_box\Storage\HDD en het andere venster \\IP-adres_van_de_box\Storage\USB1 (of USB2; afhankelijk op welke je de externe disk op je box aangesloten hebt)
En dan kan je de windows omgeving gebruiken.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is voor mij even niet te vatten maar dat zal wel aan mij liggen.

 

Als de RE-9000 gewoon in de lucht is en TS een FTP sessie op zijn Laptop of PC opent zoals met b.v. FileZilla dan kan de kopieerslag starten dus niets met 2 Verkenners o.d.

 

Ook de opmerking voor wat betreft de snelheid begrijp ik niet helemaal.

Volgens mij is een kopieersessie via FTP het snelste om dat van A naar B te kopiëren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging er van uit dat de FTP sessie bedoeld was om naar een externe HDD te copieren die op de TS zijn PC hing, niet aan de box zelf. Vandaar de, foutieve, veronderstelling dat er dan traffic over zijn netwerk had gemoeten.

 

En inderdaad, FTP is soms sneller dan gewoon copieren, weet alleen niet in hoeverre dit allemaal door FileZilla ondersteund wordt.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herre
Via welke weg wil je kopieeren? Ik doe het rechtstreeks van de HDD naar een HD die via front USB is aangesloten. Dan de file kopieeren. Maar ik heb ze tot nu toe 1 voor 1 gedaan, dus geen groepje. Kan ik eens testen....
H.

@ De_Perre:
Ik heb net getest om 3 bestanden over te blazen naar een externe aangesloten harde schijf via front USB. Geen enkel probleem. laugh

Ik kopieer op die manier de files die ik wil bewerken (DVD van maken) en sluit dan mijn externe HD aan op mijn laptop.... :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herre

Ik kopieer op die manier de files die ik wil bewerken (DVD van maken) en sluit dan mijn externe HD aan op mijn laptop.... :D

Ok, maar waarom sluit je dan de externe HDD niet gelijk aan op je laptop, kopieer de hele groep betreffende files tegelijkertijd via FTP naar je laptop en bewerk dan de files?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ok, maar waarom sluit je dan de externe HDD niet gelijk aan op je laptop, kopieer de hele groep betreffende files tegelijkertijd via FTP naar je laptop en bewerk dan de files?

moet ik 1) laptop opstarten, 2) FTP starten, 3) files kopieeren naar mijn al veel te volle laptop HD.
Nu usb HD op rebox, overblazen via menu, en dan bewerken vanaf USB HD op laptop....
Ik weet het, linksom of rechtsom, we komen waar we zijn willen.
Voor mij is de belangrijkste reden dat mijn laptop "vol" zit.
H
Link naar reactie
Delen op andere sites

1) correct

2) USB HDD op laptop aansluiten

3) FTP programma op laptop opstarten

4) Interne HDD van Rebox opzoeken en de te kopiëren files markeren, binnen FileZilla is dit de rechter kolom.

5) In der linker kolom de externe USB HDD opzoeken en de map selecteren waar jij de bestanden wilt neerzetten

6) Nu de in de rechter kolom geselecteerde files uploaden.

 

Als het goed gaat worden nu alle geselecteerde files van de Rebox interne HDD naar de op de laptop aangesloten USB HDD gekopieerd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, ik heb dat nooit geprobeerd want ik zie niet direkt het nut van een pc aan te sluiten op de rebox of de rebox op het netwerk (extra kabeltjes, vrouw niet happy :-)

Dus ik doe het in mijn drie stappen:

1) HDD USB aansluiten op front USB

2) in menu [opslagmanager] rebox files selecteren die ik wil kopieeren

3) kopieeren starten.... klaar

Wat zien jullie als het voordeel om de pc aan te sluiten? Denk niet dat het een snellere verbinding is dan rechtstreeks...(?)

Dit zou alleen nut hebben als je de files op de HDD van de laptop wil zetten en geen externe HD hebt (denk ik).

H.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...