Ga naar inhoud

[DM800HD] DM800 HD SE release datum ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

kheb op een duitse site gelezen 15-11-2010

very soon dus smile

kost wel 499 €

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Ze weten de prijzen wel hoor sorry dat ik dit zegt maar het is ook geen wonder dat er clone boxxen van gemaakt worden.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:
Origineel bericht van: SIMBAke
kheb op een duitse site gelezen 15-11-2010
very soon dus smile
kost wel 499 €

Weet je toevallig ook wat de 7020HD gaat kosten?

Origineel bericht van: Cobus R
Ze weten de prijzen wel hoor sorry dat ik dit zegt maar het is ook geen wonder dat er clone boxxen van gemaakt worden.

Dat ben ik dus niet met je eens. Ontwikkeling van dergelijke apparatuur kost ontzettend veel tijd en dus geld. Je mag er vanuit gaan dat er een eerlijke prijs neergelegd wordt. Als je een clone koopt koop je ook de bijbehorende garantie en kwaliteit...

Visiosat Bisatellite G4 Quadro, 4 quad ALPS LNB's, DM7020HD & DM500HD

Geplaatst:

Ja dat klopt wel maar hij is al ontwikkeld want de 500 hd en de 8000 gebruiken nagenoeg dezelfde chipsets

De Groeten Van Cobus R
Ziggo kabel (FTA)

• Beheerder
Geplaatst:

Nu moet ik er echt even in komen.

Als je dat soort uitspreken doet, heb je echt totaal geen verstand van zaken voor wat betreft de ontwikkeling van producten.

Er hoeft maar een schroefje van de behuizing op een andere plek te zitten en je kan je mallen aanpassen, je mainboard redesignen enz.

Daarnaast moeten er een team programmeurs die ook niet bepaald de goedkoopste jongens zijn om aan je bedrijf te blijven binden, aan de slag met drivers, OS en GUI.

Dat kost allemaal bakken met geld en zo'n dreambox is niet een product waar er miljoenen van verkocht worden. Dat gaat per model gemiddeld eerder richting enkele tienduizenden.

De ROI (= return on investment) is dus lastig en pas na lange tijd te behalen.

Als er dan ook nog kopie Chineesjes zijn die zonder al die investeringen je product gewoon namaken en je software gebruiken, dat product meestal ook nog met kwalitatief heel erg slechte onderdelen bouwen en daarmee jouw naam ook de beerput in trekken, wordt je ROI nog lastiger te behalen.

Als er dan ook nog DOMME Nederlanders zijn die zo'n clone (= Illegale kopie) kopen en niet snappen dat ze daarmee Europese fabrikanten, Nederlandse groothandelaren en Nederlandse winkeliers om zeep helpen en dus de Europese economie verzieken ten gunste van die kopie Chineesjes is zo'n opmerking natuurlijk des te dommer.

Als je een kopie koopt ben je niet alleen strafbaar gedrag aan het aanmoedigen maar maak je daarmee het originele product ook steeds duurder en ben je in mijn ogen gewoon een dom mens. Andere woorden kan ik er niet voor verzinnen.

Als je niet snapt wat het inhoud om zo'n product te ontwikkelen en bouwen kan je ook beter zwijgen.

Helemaal los van het bovenstaande heeft een product ook gewoon een marktwaarde. Zolang er markt voor is en mensen het voor die prijs kopen, blijft die marktwaarde gehandhaaft.

Dream Multimedia zal vanzelf gaan zakken, of failliet gaan als die marktwaarde veranderd.

Het was fijn om dit als objectief buitenstaander even kwijt te kunnen wink

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Als er dan ook nog DOMME Nederlanders zijn die zo'n clone (= Illegale kopie) kopen en niet snappen dat ze daarmee Europese fabrikanten, Nederlandse groothandelaren en Nederlandse winkeliers om zeep helpen en dus de Europese economie verzieken ten gunste van die kopie Chineesjes is zo'n opmerking natuurlijk des te dommer.

Ehhhh, en wat te denken dan van de Nederlandse winkeliers die zo'n clone aanbieden alsof het een echte Dreambox is??? Kan zo 2 winkels opnoemen die dit doen.

Dus het zijn niet alleen de DOMME Nederlanders die de winkeliers om zeep helpen, maar het zijn ook de DOMME winkeliers die de vertrouwen van de mens in de winkeliers verzieken.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Geplaatst:

yep blijf die goedkope chineese rommel kopen dan weet je zeker dat je straks een chineesje als baas hebt, met een chinees salaris op je rekening. ps ik denk als je 400 euri uitgeeft voor een satbox zou een normaal mens zich in het product verdiepen en het een en ander lezen en dan is de kans op een aangesmeerde clone aanzienlijk minder.

VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird

Geplaatst:

Ik zeg ook niet dat iemand clone boxxen moet kopen maar het is wel zo dat omdat dreambox zeer duur is het aantrekkelijker wordt om er dan clone boxxen van te maken deze kunnen ze dan ook nog voor een redelijke prijs verkopen. bij een product van maar 100 of 200 euro heeft dat totaal geen zin en verdienen hun (de clone makers) er ook niks op.

Maar goed weer ontopic nu, hij lijkt wel interessant moet ik zeggen die nieuwe dreambox 800HD se ik heb hier 2 orginele dream 500 HD staan en die bevallen dan ook zeer goed.

De Groeten Van Cobus R
Ziggo kabel (FTA)

• Beheerder
Geplaatst:

Citaat:
Ehhhh, en wat te denken dan van de Nederlandse winkeliers die zo'n clone aanbieden alsof het een echte Dreambox is??? Kan zo 2 winkels opnoemen die dit doen.

Dus het zijn niet alleen de DOMME Nederlanders die de winkeliers om zeep helpen, maar het zijn ook de DOMME winkeliers die de vertrouwen van de mens in de winkeliers verzieken.

Dat is natuurlijk schandalig. Die winkeliers zijn overigens gewoon strafbaar bezig en zouden dan ook aangepakt moeten worden.

Zo'n winkelier is niet meer dan een ordinaire oplichter. Het verkopen van namaak en het oplichten van je klanten is een misdrijf. Geen overtreding of zo, maar gewoon echt een een misdrijf waar je een strafblad voor krijgt.

In ieder geval melding van maken bij de fabrikant en aangifte doen van oplichting dus!

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Hier in Den Haag verkopen ze ook Clones voor orgineel in een Satelliet shop.

Ik koop daar al een paar jaar mijn spullen en heb ook een hoop dm800 kastjes bij hem gekocht voor vrienden en kennissen omdat ik er een beetje verstand van heb.

In het begin kreeg ik alleen orginele, maar de laatste 3 waren clones voor de prijs van een orginele.

Ik had in het begin niks door, tot dat ik bij iedereen de laatste Gemini Project er in wou gooien, bij iedereen gelukt behalve die laatste 3.

Bij navraag in de winkel hoe dit kwam en of het geen Clones waren werd die nog kwaad ook.

Ze maken ook lawaai als of er een ventilatortje in zit, daar herken ik het nu aan.

Ik koop nooit meer een kastje bij hun......oplichters.

Ik ga nu weer naar mijn oude satelliet winkel die een zeer goede naam in Den Haag heeft, wel ietsje duurder, maar je weet in ieder geval dat je nooit genaait word.

DM800 - DM500 - Triax 78 Multiblock

Geplaatst:

Heb je misschien ook aangifte gedaan van deze oplichting? Als je zeker bent van je zaak dan zou je contact kunnen zoeken met Dream Multimedia.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Ik heb vorige week een SE gekocht bij een webshop.

Hoe weet ik nou of zij "betrouwbaar" zijn?

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

• Beheerder
Geplaatst:

Aangifte doen!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen