Gast Staatsbosbeheer Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Een niet nader te noemen Nederlandse organisatie heeft mij onlangs persoonlijk benaderd en gevraagd(lees: gesommeerd) om mijn youtube account over te dragen, omdat zij recht menen te hebben op dit kanaal. Ik gebruik mijn nickname echter al jaren, in online games, en diverse andere media waaronder youtube. Niet omdat ik me graag voor doe als iemand van deze organisatie, of een statement te willen maken maar puur omdat het a: lekker bekt, en b: weer eens wat anders is dan killer888 of darkmaster78 om maar wat te noemen. Mijn vraag, bestaat er zoiets als het "claimen" van een online account? Ik ben overigens niet door youtube zelf benaderd maar kreeg een email van de marketing afdeling van deze organisatie. Een officiële mail overigens, zonder "mvg" maar slechts voorzien van een "bij voorbaat dank". Misschien dat iemand tips, advies of een mening over deze kwestie heeft? thx!
Beheerder Michel Geplaatst: 29 oktober 2010 Beheerder Geplaatst: 29 oktober 2010 Niet op ingaan. Ik heb fearfactor.nl en geen advocaat van endemol die daar wat aan kon doen. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Kowalski Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Inderdaad niet op ingaan. Ze proberen het gewoon of je er met bangmakerij intrapt. Wat de account betreft: wie het eerst komt wie het eerst maalt. Youtube valt onder Amerikaans recht. Je kunt natuurlijk overwegen om de naam te verkopen en aan hun vragen hoeveel ze willen betalen. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
drz Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Tja alles heeft zijn prijs toch?? ...wat koste de nieuwe Mercedes SLK230 AMG ook alweer?? "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Big fellow Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Origineel bericht van: Frank67 Youtube valt onder Amerikaans recht. Het is niet zo simpel als het lijkt op het gebied van "internet recht". Ik zou zelf adviseren om eens het blog op http://ictrecht.nl/ te lezen, en eventueel contact op te nemen met hun... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
cookie monster Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Origineel bericht van: Big fellow http://ictrecht.nl Interessante site voor NL => voor B ==> C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
joker55 Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 geen zaken door elkaar halen....... ictrecht gaat over domeinnamen.... zoiets, als je als particulier een domeinnaam kunt hebben: www.staatsbosbeheer.nl dan komen ze in actie. Dit is slechts een nickname.....daar kunnen ze niets aan doen. Er zijn (ook hier op sat4all) zat nicknames dir lijken op instanties, woonplaatsen, autoos etc (zoals amsterdam, volvo V70, S80 etc.) Zou dan op een gegeven moment amsterdam, of VOLVO die naam gaan claimen?? HUMAX iCord is vervangen door de VU+ 4k SOLO,
Terradon Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Hoi, Het verhaal veranderd als er sprake is van een van een gedeponeerde of geregistreerde naam. Je ziet dit ook vaak bij model bescherming van bedrijven. Daar is veel info over te vinden op het net, ivm, met de (reclame) regels hier plaats ik geen links, maar als je de zoekterm gedeponeerde naam intikt vind je genoeg. Groetjes.........
Gekkenhuis Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Het gekkenhuis heeft nog nooit mijn naam geclaimd Maar het gaat hier om een gebruikernaam en geen domein naam dus zou me nu druk maken over die mail. Mvg, Gekkenhuis
Big fellow Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Origineel bericht van: joker55 geen zaken door elkaar halen....... ictrecht gaat over domeinnamen.... Heb je die site wel gelezen/doorgenomen? ICTRecht geeft adviezen over alle aspecten m.b.t. "internet recht" en niet alleen domeinnamen. Ze zijn misschien wel de meest deskundige advocaten in NL op internet gebied. Ook over onder welke recht bepaalde dingen vallen. Heel vaak is het namelijk het recht van het land van waaruit de handeling wordt gepleegt. Dus iets wat illegaal is in Nederland hosten als Nederlander in de VS waar het wel legaal is, is nog altijd strafbaar onder de Nederlandse (internationale?) wet. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
The Pope Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Ik wacht ook nog steeds op een mail van het vaticaan ;-)
Neptunus Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 En ik van de planeet Neptunus, laat ze maar met een zak geld komen, dan neem ik vervolgens saturnus ofzo. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast Staatsbosbeheer Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Het is mij niet om geld of een claim te doen. Ik gebruikte het youtube kanaal eigenlijk nooit. Anyways, daar ik de organisatie steun (m.a.w het beheer en behoud van Neerlands groen) heb ik het account na een nachtje bomen maar verwijderd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen