Ga naar inhoud


youtube account claim?


Gast Staatsbosbeheer

Aanbevolen berichten

Gast Staatsbosbeheer

Een niet nader te noemen Nederlandse organisatie heeft mij onlangs persoonlijk benaderd en gevraagd(lees: gesommeerd) om mijn youtube account over te dragen, omdat zij recht menen te hebben op dit kanaal. Ik gebruik mijn nickname echter al jaren, in online games, en diverse andere media waaronder youtube.

 

Niet omdat ik me graag voor doe als iemand van deze organisatie, of een statement te willen maken maar puur omdat het a: lekker bekt, en b: weer eens wat anders is dan killer888 of darkmaster78 om maar wat te noemen.

 

Mijn vraag, bestaat er zoiets als het "claimen" van een online account? Ik ben overigens niet door youtube zelf benaderd maar kreeg een email van de marketing afdeling van deze organisatie. Een officiële mail overigens, zonder "mvg" maar slechts voorzien van een "bij voorbaat dank".

 

Misschien dat iemand tips, advies of een mening over deze kwestie heeft?

 

thx!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad niet op ingaan. Ze proberen het gewoon of je er met bangmakerij intrapt.

Wat de account betreft: wie het eerst komt wie het eerst maalt. Youtube valt onder Amerikaans recht.

Je kunt natuurlijk overwegen om de naam te verkopen en aan hun vragen hoeveel ze willen betalen. wink

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Youtube valt onder Amerikaans recht.

Het is niet zo simpel als het lijkt op het gebied van "internet recht". Ik zou zelf adviseren om eens het blog op http://ictrecht.nl/ te lezen, en eventueel contact op te nemen met hun...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen zaken door elkaar halen.......

 

ictrecht gaat over domeinnamen....

zoiets, als je als particulier een domeinnaam kunt hebben:

www.staatsbosbeheer.nl dan komen ze in actie.

 

Dit is slechts een nickname.....daar kunnen ze niets aan doen.

Er zijn (ook hier op sat4all) zat nicknames dir lijken op instanties, woonplaatsen, autoos etc (zoals amsterdam, volvo V70, S80 etc.) Zou dan op een gegeven moment amsterdam, of VOLVO die naam gaan claimen??

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Het verhaal veranderd als er sprake is van een van een gedeponeerde of geregistreerde naam.

 

Je ziet dit ook vaak bij model bescherming van bedrijven.

 

Daar is veel info over te vinden op het net, ivm, met de (reclame) regels hier plaats ik geen links, maar als je de zoekterm gedeponeerde naam intikt vind je genoeg.

 

 

Groetjes.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joker55
geen zaken door elkaar halen.......

ictrecht gaat over domeinnamen....

Heb je die site wel gelezen/doorgenomen?
ICTRecht geeft adviezen over alle aspecten m.b.t. "internet recht" en niet alleen domeinnamen.
Ze zijn misschien wel de meest deskundige advocaten in NL op internet gebied. Ook over onder welke recht bepaalde dingen vallen. Heel vaak is het namelijk het recht van het land van waaruit de handeling wordt gepleegt. Dus iets wat illegaal is in Nederland hosten als Nederlander in de VS waar het wel legaal is, is nog altijd strafbaar onder de Nederlandse (internationale?) wet.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Staatsbosbeheer

Het is mij niet om geld of een claim te doen. Ik gebruikte het youtube kanaal eigenlijk nooit.

 

Anyways, daar ik de organisatie steun (m.a.w het beheer en behoud van Neerlands groen) heb ik het account na een nachtje bomen smile maar verwijderd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...