Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Is de Rebox eigenlijk DLNA


MACKerMD

Aanbevolen berichten

DLNA staat voor “Digital Living Network Alliance”. DLNA wordt gevormd door een groep van aangesloten bedrijven die afspraken hebben gemaakt over het eenvoudig koppelen van apparaten zoals persoonlijke computers, consumenten electronica en mobiele apparaten.

 

Nu valt de Rebox naar mijn mening onder 'consumenten electronica' en heeft een netwerk ondersteuning. Is deze dan ook DLNA of misschien in de toekomst ?

 

Dan kan ik mijn huidige TV namelijk DIRECT op me rebox aansluiten en dmv gebruik te maken van DLNA direct toegang tot opanems.

 

Waarom deze omweg ?

Omdat ik dan een totaal overzicht heb van diverse andere apparaten in het netwerk met diens content.

 

EN het scheelt weer jongleren met een afstandsbediening (nee, ik heb geen Logitech ONE)

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: MACKerMD
DLNA staat voor “Digital Living Network Alliance”. DLNA wordt gevormd door een groep van aangesloten bedrijven die afspraken hebben gemaakt over het eenvoudig koppelen van apparaten zoals persoonlijke computers, consumenten electronica en mobiele apparaten.

Misschien is het handig en ook trouwens volgens de bordregels verplicht om de bron te vermelden waar deze bovenstaande citaat vandaan komt want dan kunnen we ons ook even inlezen en ook begrijpen wat je bedoelt.
Volgens mij komt dit citaat van HDTVNieuws.nl (zie onderstaande daaruit afkomstige citaat).

DLNA staat voor Digital Living Network Alliance. DLNA wordt gevormd door een groep van aangesloten bedrijven die afspraken hebben gemaakt over het eenvoudig koppelen van apparaten zoals persoonlijke computers, consumenten electronica en mobiele apparaten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met behulp van een search op internet een wiki pagina gevonden en daar staan de getrokken HW gabrikanten bij. Grote namen, die de industrie misschien verder kunnen overtuigen. Maar nog geen Rebox/Fortis; wie weet misschien in de toekomst...

 

Bron: wikipedia

 

As of June 2010, there are 26 promoter members and a much larger list of contributor members. The promoter members are:[6] Access, AT&T Labs, Inc., Awox, Broadcom, Cisco Systems, Comcast, DIRECTV, Dolby Laboratories, Ericsson, Hewlett-Packard, Huawei, Intel, LG Electronics, Microsoft, Motorola, Nokia, Panasonic, Pioneer Corporation, Qualcomm, Rovi Corporation, Samsung Electronics, Sharp Corporation, Sony Electronics, Technicolor, Toshiba, and Verizon.

 

DLNA is run by a board of directors consisting of the DLNA Executive Director and representatives from nine of the promoter members:[7] AwoX, Broadcom, Intel, Microsoft, Nokia, Panasonic, Samsung, Sony and Technicolor.

 

The board of directors oversees the activity of the four following committees:

 

Compliance & Test Committee, overseeing the certification program and its evolutions

Ecosystem Committee, planning the future development of DLNA guidelines

Marketing Committee, actively promoting DLNA worldwide

Technical Committee, writing the DLNA guidelines

 

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als antwoord van de TS. De Rebox is geen DLNA client of Server. Je kan dus geen media streamen van een DLNA server. Ook kan hij niet als DLNA server fungeren. Wel een leuke feature eigenlijk als dit zou kunnen smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Jurgen:

De DLNA 'uitleg'-regel was puur om de niet-begrijpende lezers duidelijk te maken wat DLNA is.

Dit is een algemene uitleg die vergelijkbaar is met 'wat is VHS' of 'Wat betekent DVB-S/S2'.

Bron leek me hierbij niet nodig, aangezien dezelfde tekst OOK op de hoofdpagina van de DLNA ontwikkelingspagina aanwezig is en overgenomen door diverse andere sites waarbij de bron niet vermeld wordt.

 

(Ik vind dit wel mieren****erij hoor. Maar ik vermeld 't een volgende keer wel)

 

@Cronos:

Juist; vooral omdat het dan handig is om in een andere kamer, met een DLNA-tv bijvoorbeeld direct vanaf je rebox te kunnen kijken. Scheelt weer ontpluggen/repluggen etc.

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MACKerMD

(Ik vind dit wel mieren****erij hoor.


Nou, je wekte bij mij anders wel de indruk dat deze perfecte uitleg (letterlijke citaat) wel van jezelf kwam.
Ik heb een hekel aan als iemand zich met vreemde veren probeert te tooien en zo kwam het bij mij wel over.

Het is een kleine moeite om even de bron te vermelden en daar is niets mis mee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin.

Ik erger me juist ontiegelijk aan al die lieden die een topic beginnen met een onbegrijpelijke vraag (meestal ook nog in abominabel slecht Nederlands), waarop dan vaak als logisch gevolg niet ter zake doende antwoorden gegeven worden.

Vind het dus juist prima dat TS zijn vraag begint met inleidende informatie, waardoor de vraag eenieder duidelijk is. Prima gedaan dus, kunnen velen een voorbeeld aan nemen.

On topic: ik liep met dezelfde vraag rond en had het antwoord elders al gevonden. Hierboven dus bevestiging daarvan. Met dank aan TS.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik snap trouwens helemaal niets van de vraag, want dat kan nu toch ook.

 

 

Origineel bericht van: MACKerMD

Dan kan ik mijn huidige TV namelijk DIRECT op me rebox aansluiten en dmv gebruik te maken van DLNA direct toegang tot opanems.

 

Heb je helemaal geen Digital Living Network Alliance voor nodig.

 

En het is wel zo netjes om de bron te vermelden, en niet net te doen of je het zelf hebt verzonnen.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie

Maar naast een veelvoorkomend gebrek om een verhaal logisch op te stellen en een correct Nederlandse zin te bouwen, is men blijkbaar ook te besodemietert om leestekens, hoofdletters en dergelijke te gebruiken en tikfouten te verbeteren. Vaak ziet het ernaar uit dat iemand klakkeloos alles wat in zijn gedachten opkomt op diezelfde ordeloze manier als waarop hij denkt, in één zin op papier heeft gezet. Geen touw aan vast te knopen. Om te janken.


Origineel bericht van: lennie

PS: moet toch "correct" zijn. Een zin is in correct Nederlands. Veel gemaakte fout, zoals bij voorbeeld in "ik heb een hele nieuwe fiets gekocht". Heel slaat op nieuw, en niet op de fiets. Is een correct Nederlandse zin dus, en een heel nieuwe fiets.
Wat die t = d betreft heeft u volkomen gelijk.


Origineel bericht van: lennie

Ik erger me juist ontiegelijk aan al die lieden die een topic beginnen met een onbegrijpelijke vraag (meestal ook nog in abominabel slecht Nederlands), waarop dan vaak als logisch gevolg niet ter zake doende antwoorden gegeven worden.


Het onderstaande is OT maar ik moest het toch even kwijt.

Lennie,

Zoals je ziet heb je al meer pogingen ondernomen om gebruikers op het juiste gebruik van de Nederlandse taal te wijzen of hen te corrigeren.
Je mag dan misschien ambities hebben om Neerlandicus te worden maar naar mijn mening wordt nergens op de fora geëist om foutloos Nederlands te schrijven, correcte Nederlandse zinnen te vormen en de juiste grammatica toe te passen.
Niet iedereen is zo geweldig thuis in de Nederlandse taal zoals jij doet voorkomen dus laat de gebruikers nu datgene in hun bericht zetten wat in hun gedachten opkomt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ergernis daaromtrent komt voort uit het feit dat taalverloedering een onderdeel is van algehele degeneratie waaraan onze westerse "beschaving" te lijden heeft. Maar dat is te hoog gegrepen, dus kom ik er nooit meer mee aanzetten. Beloofd is beloofd.

 

Iets anders is dat ik ten gevolge van slordige formulering van vragen en antwoorden vaak misverstanden zie ontstaan op forums/fora (beide is goed. Bron: o.a. Wikipedia), waardoor het doel niet of amper bereikt wordt. Dus taalgebruik wel degelijk belangrijk op een forum.

 

Terzake; @ David1980: goed dat TS wat inleidende informatie gaf. Als daarbij altijd een bronvermelding moet is het hek van de dam; waar ligt dan de grens.

 

Ik meen uit de vraag van TS te begrijpen dat hij graag zou weten of hij middels de netwerkverbinding van de Rebox via de router toegang kan krijgen tot streaming media vanaf een of ander opslagmedium in het netwerk, teneinde die op zijn TV te kunnen bekijken. Een dergelijke vraag heb ikzelf gesteld op 6 november: "Afspelen vanaf NAS?".

DLNA is ontstaan uit o.a die behoefte, dus de vraag van TS was zeer terecht. Antwoord via omweg was dus: negatief.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie

PS: moet toch "correct" zijn. Een zin is in correct Nederlands. Veel gemaakte fout, zoals bij voorbeeld in "ik heb een hele nieuwe fiets gekocht". Heel slaat op nieuw, en niet op de fiets. Is een correct Nederlandse zin dus, en een heel nieuwe fiets.
Wat die t = d betreft heeft u volkomen gelijk.


Het KAN natuurlijk ook zo zijn, dat hij eindelijk een HELE fiets, heeft, ipv alleen het frame en deze NIEUW heeft aangeschaft. (Als zou men dan een 'nieuwe hele fiets' ook kunnen zeggen) smile

Origineel bericht van: jurgen

Het onderstaande is OT maar ik moest het toch even kwijt.

Lennie,

Zoals je ziet heb je al meer pogingen ondernomen om gebruikers op het juiste gebruik van de Nederlandse taal te wijzen of hen te corrigeren.
Je mag dan misschien ambities hebben om Neerlandicus te worden maar naar mijn mening wordt nergens op de fora geëist om foutloos Nederlands te schrijven, correcte Nederlandse zinnen te vormen en de juiste grammatica toe te passen.
Niet iedereen is zo geweldig thuis in de Nederlandse taal zoals jij doet voorkomen dus laat de gebruikers nu datgene in hun bericht zetten wat in hun gedachten opkomt.


Gezien jij altijd de moeite neemt een ieder in zijn commentaar de adem af te willen nemen, kan ik er bijna vanuit gaan dat je je nogal aangesproken voelt dat een iemand die zich probeert zo goed mogelijk te verwoorden, daarin misschien een opleiding toe gehad heeft, en misschien jij daarin net niet geslaagd bent, dan deze maar meteen te bekritiseren op zijn diverse pogingen op verbeteringen in taalgebruik? Als je op deze manier off-topic bent, stuur diegene dan een pm. Spaart mij weer de verloren minuut tijd uit. Maw, maak je toch niet over elke zin druk, da's slecht voor je rikketik.

Origineel bericht van: lennie

Ik meen uit de vraag van TS te begrijpen dat hij graag zou weten of hij middels de netwerkverbinding van de Rebox via de router toegang kan krijgen tot streaming media vanaf een of ander opslagmedium in het netwerk, teneinde die op zijn TV te kunnen bekijken. Een dergelijke vraag heb ikzelf gesteld op 6 november: "Afspelen vanaf NAS?".
DLNA is ontstaan uit o.a die behoefte, dus de vraag van TS was zeer terecht. Antwoord via omweg was dus: negatief.


Jij begrijpt waar ik aan dacht. Inderdaad de ReBOX via router (in jouw geval NAS, die ik hier niet heb staan) via een ander medium aan te spreken in een andere ruimte, dmv. DLNA. En, het antwoord is dan helaas (nog) negatief. Misschien in de nabije toekomst dat deze optie ingebakken wordt. Zou leuk zijn.

@David:

Lees hierboven wat zowel Lennie als ik hierover zei, dan snap je wat we bedoelen. Als je dat niet begrijpt, google dan gezellig mee.

DLNA is een heel handig iets.

(deze off-topic kwam omdat Jurgen zonodig over bronvermelding moest beginnen... zucht.)

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...