Ga naar inhoud


[Pioneer] extra mogelijkheden 4.38


mardy

Aanbevolen berichten

Misschien een stomme vraag maar wat kan ik met de extra functies bv met de pcm lijst en deze dan via de ab te veranderen.

 

Hoe kan ik via de deco zien met welke codering er uitgezonden wordt er staat overal iets van seca ( via het menu dmv plus toets) maar er zijn toch ook nog irdeto signalen op de astra ?

 

Ik werk met een pio dbr200 alleen (nog) op astra met de 4.38nl sw.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een aantal kanalen worden onder verschillende ECM-PID uitgezonden. Een ander encryptieysteem heeft ook een ander ECM-PID. Dus je kunt mbv de ECM-PID schakelen. Je kunt aan deze ECM-PID niet zien wel encryptysysteem er aan gekoppeld zit. Hiervoor zul je naar de provider (site) moeten.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satori in ieder geval bedankt voor de snelle reaktie.

Maar wat heeft het voor nut om de ecm-pid waarden te veranderen ?

En wat doen deze ?

 

Kan dit ook ermee te maken hebben dat bv op de K geen engelse taal werkt. Dit erkt 1 tel dan is het stil. Als ik dan frans selcteer heb ik wel geluid. Maar helaas is mijn frans niet best en kan ik nog minder goed liplezen.

 

Voor de duidelijkheid ik heb de kanalen lijst van mike ik wil er een ander inzetten ik heb al gelezen dat deze niet helemaal klopt. En ik heb nog niets in de ecm-pid veranderd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed beeld hebt, blijf je van de ECM-PID af, maar als je de nieuwe EMTEC files witl gebruiken en ook naar alle Prem-kanalen kijken, dan zul je deze goed moeten zetten. Als straks seca2 komt en je wilt toch nog wat extra's zien, dan kun de Ird... ECM kiezen en dan heb je weer bewegend licht.

 

Vwb de taal: Een film wordt meestal uitgezonden in zijn originele taal en de taal van het land. Voor de K-kanalen is dat dus 'originele taal' en Frans.

Als je met 'menu '4' '2' de voorkeurtaal op Engels zet en de originele taal is engels, dan krijg je engels. In bijna alle andere gevallen zal de taal Frans blijven.

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SATORI

 

Dat van die talen heb ik inderdaad zo staan maar voorheen als er geen engels was sprong ie autom. naar de andere taal over. Nu staat in de selectie wel engels maar ik hoor helemaal niks. Ik had voorheen wel de 4.32 van dynamite. Zou dit niet iets in de kanalen lijst kunnen zijn ? En wat zijn jou ervaringen met de lijst van mike ? Of zou dit met het s2 verhaal te maken hebben ?

 

Hoe kom ik er achter wat de goede ecm-pid zijn voor bv ird?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...