Digipaps Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Hoi allen, ik heb hier een DB7025 staan die dienst doet als server voor een DB7020 in de slaapkamer. Beiden draaien met PLI Jade3 en CCcam. Sinds een mooi poosje heb ik freezes op de 7020 in de slaapkamer. Wel is het zo dat de 7020 altijd geheel wordt uitgeschakeld als we niet meer kijken. Wat kan de oorzaak voor die freezes zijn?? iemand een idee? digipaps digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
1pm Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 welke versie cccam 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
iemand Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 en aangezien je een 7020 hebt... vervang de 22Khz elco ook (preventief) om dit uit te sluiten zie http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1847547/all/DM7020_wie_weet_een_oplossing_ gr. Erik
Digipaps Geplaatst: 31 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2010 Origineel bericht van: iemand en aangezien je een 7020 hebt... vervang de 22Khz elco ook (preventief) om dit uit te sluiten ziehttp://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1847547/all/DM7020_wie_weet_een_oplossing_ Er zit een compleet nieuwe voeding in de 7020....dus?? digipaps digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Digipaps Geplaatst: 31 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2010 Origineel bericht van: 1pm welke versie cccam 1pm op de 7020 draait CCcam 2.1.2 op de 7025 CCcam 2.1.3 digipaps digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Gast 1664 Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Origineel bericht van: Digipaps Er zit een compleet nieuwe voeding in de 7020....dus?? digipaps Dus zou ik ook díe elco nog even vervangen.
iemand Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 pak de elco met een combinatietang vast draai het een kwart slag om z´n as trek hem los desoldeer de 2 pennen zet een een gewone elco op. let wel even op de polariteir (min/kant is zwart streepje). kheb er ook wel een foto van. Stuur dan even een PM gr. Erik
Digipaps Geplaatst: 31 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2010 Overigens en dit ter aanvulling....de freezes komen voor bij het kijken van b.v. RTL4...hij werkt en dan ineens voor enkele seconden soms wel 20 staat het beeld stil..om daarna weer terug te komen en weer speelt. Hetzelfde gebeurt dan wat later weer... Ik heb dus de indruk dat het iets met het sharen (intern) te maken heeft, maar wellicht zie ik het wel verkeerd.. digipaps digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
iemand Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Probeer het losdraaien en desolderen maar een op een sloopprint met SMD-condensatoren erop. Mocht je het niet aandurven, dan PM je maar. T'is nog geen 10 minuten werk. Als bijlage een foto van een herstelde 7020. Met een gewone elco (geen SMD-behuizing). Je kunt hierop duidelijk zien hoe de polarisatie moet zijn. gr. Erik
likus Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Misschien een poging waard: in mijn opstelling (met een 8oo en een 7020) weet ik dat het een stuk beter werkt als ik de 7020 als server instel als dat ik dat de 800 laat doen. Ik lees ook dat dat eigenlijk niet nodig zou zijn, maar het werkt blijkbaar wel zo. Misschien is het met de 7025 ook wel zo omdat het ook een E2-machine is... Draai de 2 config-files eens om, en kijk of het beter werkt. DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
Gast 1664 Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Origineel bericht van: Digipaps Ik heb dus de indruk dat het iets met het sharen (intern) te maken heeft digipaps Dat zou natuurlijk kunnen, maar een (bijna) defecte condensator zorgt er voor dat de lnb (tijdelijk) terugvalt naar de lage band. Als daar ook een transponder zit, dan blijf je signaal houden, maar geen ontvangst. Sharen met een zender in de lage band zal wel niet lukken, dus probeer eens te testen met een FTA zender in de hoge band. Als die ook uitvalt...
Digipaps Geplaatst: 31 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2010 Origineel bericht van: 1664 Dat zou natuurlijk kunnen, maar een (bijna) defecte condensator zorgt er voor dat de lnb (tijdelijk) terugvalt naar de lage band. Als daar ook een transponder zit, dan blijf je signaal houden, maar geen ontvangst. Sharen met een zender in de lage band zal wel niet lukken, dus probeer eens te testen met een FTA zender in de hoge band. Als die ook uitvalt... Hoe kan het dan dat de 7025 wel gewoon beeld blijft geven op dezelfde zender afgesteld?....dat snap ik dan niet. digipaps digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Gast 1664 Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Als beide ontvangers staan doorgelust, dan klopt dat idd niet. Hebben beide ontvangers een eigen aansluiting aan een (twin-) lnb, dan kan dat prima.
Digipaps Geplaatst: 2 november 2010 Auteur Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: 1664 Als beide ontvangers staan doorgelust, dan klopt dat idd niet. Hebben beide ontvangers een eigen aansluiting aan een (twin-) lnb, dan kan dat prima. Beiden hebben een eigen coax naar een twin LNB, maar kennelijk lag het probleem ergens intern. Ik heb op de 7020 bij netwerkinstellingen het gebruik van een gateway aangevinkt en het IP ingevuld....daarna geen freezes meer. Kan iemand mij uitleggen wat dit er precies mee te maken heeft? Hele netwerk draait hier via een modem/router + daarnaast een wifi router/switch....zoals gezegd werkt het nu.. Een ander probleem doet zich nu voor, ik kan nu geen verbinding maken met beide dreamboxen via b.v. smart FTP of cute FTP...ze worden niet gevonden. iemand een idee waar dit aan kan liggen? Zal ook wel weer met die routers te maken hebben denk ik ?? digipaps digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Gast 1664 Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 De gateway verzorgt het verkeer naar een ander netwerk, bij particulieren is dat meestal het internet. Bij sharen is het natuurlijk noodzakelijk dat de ontvangers elkaars ip adres kennen en dat er geen ander apparaat hetzelfde ip adres krijgt toegewezen. Het gemakkelijkst gaat dat door de ontvangers handmatig een vast adres te geven die wel in de juiste range ligt, maar niet door de router kan worden uitgegeven aan een ander apparaat. Het FTP probleem kan ik alleen verklaren als je ip nummers hebt gebruikt die niet in dezelfde range liggen als de rest van je netwerk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen