Ga naar inhoud


(UFS910/E2) Hoe mount je een HDD?


dvbs

Aanbevolen berichten

Goede morgen

 

Sinds gisteren lukt het me niet meer om op te nemen. Er wordt dan gemeld dat er geen HDD inzit of dat ze niet gemount is. Dit heb ik proberen op de lossen met de HDD nog eens te formatteren. Dan wordt ze geformatteerd; ze wordt gemount; de opname mappen worden gecreëerd en dan wordt ze opnieuw ge-unmount. (alvorens te rebooten)

 

In het menu vind ik niet zo direct de optie om een (interne) HDD te mounten (dit kon toch met de niet-E2-software?). Enkel de optie om auto-mount aan te zetten; maar dat lost het probleem niet op.

 

Hoe kan de HDD gemount worden? Kan het via een menu, moet het via telnet; of installeer ik de image best eens opnieuw?

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is me niet helemaal helder welke firmware je gebruikt.

 

Bij E2 moet de HD het label 'RECORD' hebben en dan wordt deze automatisch gemount.

 

Anders zou de schijf in /etc/fstab moeten staan.

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag DeltaFM

 

De software die ik gebruik is de AAF HS V2 (/BA).

 

De HD heeft wel degelijk het label 'RECORD'.

 

Het rare is dat het een tijd gewerkt heeft. Het enige dat er gebeurd is, is via de webif eens de opnames gedelete.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat de schijf nog steeds goed aangesloten is (connector los), hoor je de schijf ook opstarten?

 

Je zou even kunnen proberen om de schijf ergens anders in te drukken en dan te controleren of de schijf zelf wel ok is.

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

DeltaFM

 

De schijf is nog goed aangesloten.

 

Als ik een niet-E2 image opstart, kan ik ze formatteren en vervolgens ook mee opnemen.

 

Start ik de AAF HS V2 dan kan ik wel de schijf formatteren of controleren, maar daar blijft het ook bij.

 

Probeer ik in opname probeer te gaan, verschijnt de melding: "geen HDD gevonden of gemount"

 

Heb ondertussen al eens de image opnieuw geïnstalleerd, maar het brengt geen soelaas.

 

Jammer want het heeft gewerkt......

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

DeltaFM

 

-"Wanneer je E2 opstart geeft ie dan tijdens het opstarten 'RECORDMOUNT OK'?" : dat doet hij/zij helaas niet.

 

-Vandaag heb ik eens AAF HS v2 volledig opnieuw geïnstalleerd. Bij de eerste poging om op te nemen lukte het dan wel! Zelfs weergave was ok. Na deze (enige)proefopname gewist te hebben kwam ik het bovenvernoemd probleem weer tegen; het lukt niet meer om de HDD te mounten. Een dezer zal ik eens helemaak opnieuw beginnen en één opname laten staan; misschien brengt dot soelaas.

 

-het opname path heb ik niet veranderd (althans bewust)

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, probleem opgelost.

 

Door de melding "geen hdd gemount of geen hdd geformatteerd" vond ik niet onmiddellijk de fout.

 

Bij het deleten van de laatste opname op de HDD wordt blijkbaar ook de map "movie" gedelete. Dus gewoon even die map opnieuw aangemaakt en nu werkt het (weer).

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm, zo simpel was het dus niet; had een map movie aangemaakt op de BA-usb-stick.

 

Hdd wordt dus nog altijd niet herkend na eenmaal een opname gemaakt/gedelete te hebben. confused

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, "Hoe mount je een (inwendige)HDD?"

 

simpel: via telnet: mount /dev/sda1 /media/hdd

 

en dan lukt het om op te nemen en weer te geven, maar

 

van zodra ik afsluit en opnieuw opstart, wordt/is de HDD niet gemount

 

-Moet normaal gezien bij het opstarten de schijf automatisch gemount worden? En waar moet dat scriptje zich bevinden eventueel?

 

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wanneer de Kathrein eenmaal naar deep-stby gaat en opnieuw opstart crashet hij.

 

Dat gebeurt een paar keer en daarna start hij op maar ziet de schijf niet meer tot ik ze manueel mount.

 

Vermoedelijk wordt er iets "gecorrigeerd in E2" zodat hij ze daarna zelfs niet meer "zoekt".

 

Kan je de E2 soft "resetten" (zoals je vroeger kon met fabrieksinstellingen) of kan je ergens het opstarten "editten"?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info: nu werkt het.

 

Probleem is dat ik niet kan zeggen waaraan het precies lag.

 

Feit is dat ik (nog tweemaal opnieuw) E2 geïnstalleerd heb na de BA-usb opnieuw (volledig) geformateerd te hebben.

 

Een tip die die ik volg is wel de volgende; na het opstarten wacht ik nog eventjes tot de HDD zichtbaar is op het display (dit duurt wel nog een extra 20 seconden) en ga dan pas zappen. (of dit effectief helpt?)

 

Hopelijk is iemand hier iets mee.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...