dm800kristian Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Beste allen, Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een DM800. Echter het aansluiten op mijn GSO installatie wil niet echt lukken. Telkens als ik probeer te kijken krijg ik de error "afstemmen mislukt". Heeft iemand een idee waaraan dit ligt? Tunerconfig bijv.? De sattelieten die mijn GSO installatie bestrijkt zijn: Astra 1 op 19.2° Oost Astra 1E/3A op 23.5° Oost Astra 2 / Eurobird 1 op 28.2° Oost EutelsatW3A op 7.0° Oost Hot Bird op 13.0° Oost EutelsatW2 op 16.0° Oost Türksat 1C/2A op 42.0° Oost Heeft iemand tips? Bij voorbaat dank! Mvg, Kris
vGnp Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Lees dit eens door vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
dm800kristian Geplaatst: 31 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2010 Allereerst bedankt voor de snelle reactie. Ik heb getracht onderstaande configuratie in te stellen, echter achter LOF kan ik niet "universele usb" instellen. Wat er het meest op lijkt is "universeel LNB" is dat ook goed? Satelliet : 13E LNB : LNB1 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : geen Snelle Diseqc : nee herhaal sequence : nee Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input1 Diseqc herhaling : Geen Helaas krijg ik telkens een icoon dat de satteliet gedraaid wordt. Iemand ideeën?
vGnp Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Heb je wat meer gegevens over die switch? Foto's? Hoe aangesloten? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
dm800kristian Geplaatst: 13 november 2010 Auteur Geplaatst: 13 november 2010 Beste VNGP en anderen, Ben enige tijd uit de lucht geweest i.v.m. drukte. Hierbij heb ik de benodigde foto's bijgevoegd. Ik heb meerdere tuner config gebrobeerd maar zonder resultaat. Van de installateur heb ik de juiste koppen (LNB) volgorde doorgekregen: Astra 19.2 lnb 1 Astra 23.5 lnb 2 Astra 28 lnb 3 Hotbird 13 lnb 4 Ik krijg alleen maar de zenders van de Astra 19.2 Hebben jullie ideeen? Wacht met belangstelling af en BvD! Mvg, kris
vGnp Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Zoals ik al eerder vroeg, heb je wat meer gegevens over die switch? Foto's? Hoe aangesloten? En als toevoeging, ook graag wat foto's van de schotelopstelling. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
dm800kristian Geplaatst: 13 november 2010 Auteur Geplaatst: 13 november 2010 Wat bedoel je met switch? Wat betreft de schotelopstelling: er staan gemeenschappelijke 8 schotels op het dak van ons appartementencomplex. mvg, Kris de leek
vGnp Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Origineel bericht van: dm800kristian Wat bedoel je met switch? De LNBs op de schotels zijn verbonden met de GSO switch. Op die switch zijn dan weer de ontvangers van de deelnemers aangesloten. Graag wat meer info over die switch (dat apparaat dus) Origineel bericht van: dm800kristian Wat betreft de schotelopstelling: er staan gemeenschappelijke 8 schotels op het dak van ons appartementencomplex Groot dak dus Je noemt echter maar 7 satellieten in je openingspost. Wat is de 8e? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
dm800kristian Geplaatst: 14 november 2010 Auteur Geplaatst: 14 november 2010 ik zal hiervoor weer even contact opnemen met de installateur. kan dus even duren. alvast bedankt voor de hulp!
dm800kristian Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Geplaatst: 24 december 2010 beste vngp, Het is alweer een tijd geleden, maar ik heb inmiddels wat instellingen van de installateur ontvangen. Zie onderstaand: Ontvanger DiSeqc 1,1 DiSeqc 1 / Uncommitted 1 = Astra 1 DiSeqc 2 / Uncommitted 1 = Hotbird DiSeqc 3 / Uncommitted 1 = Turksat DiSeqc 4 / Uncommitted 1 = Astra 2 DiSeqc 1 / Uncommitted 2 = Astra 3 DiSeqc 2 / Uncommitted 2 = Eutel 16 DiSeqc 3 / Uncommitted 2 = Eutel 10 Heb je enig idee hoe de andere instellingen dienen te staan? Als ik bovenstaande instellingen invoer. Mvg, Kris
vGnp Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 1. Modus Geavanceerd kiezen (rechts/links toets) 2. Blader naar de Astra 1 satelliet (regel 2) 3. Kies voor LNB 1 4. Vul de rest net zo in als op onderstaand plaatje 5. Ga terug naar regel 2 en kies Hotbird 6. Alles weer volgens plaatje, maar LNB wordt LNB 2 en AA veranderen in AB 7. Weer naar regel 2, nu Turksat kiezen. 8. LNB moet LNB 3 worden, en BA kiezen 4. Regel 2, Astra 2, LNB 4, BB 5. Regel 2, Astra 3, LNB 5, AA EN Input 1 wijzigen in Input 2 6. Regel 2, Eutel 16, LNB 6, AB, Input 2 7. Regel 2, Eutel 10, LNB 7, BA, Input 2 Op OK drukken om alle instellingen te bevestigen. Daarna automatisch laten zoeken. Vervolgens achterover leunen en blij zijn. vGnp 1 VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
dm800kristian Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Geplaatst: 24 december 2010 Beste vGnp, Het is me inmiddels gelukt om zenders van andere sattelieten te ontvangen. Echter wanneer ik tussen zenders zap van verschillende sattelieten, krijg ik het beeld van de zender van de andere satteliet niet. Wat doe ik fout? Mvg, Kris Origineel bericht van: dm800kristian beste vngp, Het is alweer een tijd geleden, maar ik heb inmiddels wat instellingen van de installateur ontvangen. Zie onderstaand: Ontvanger DiSeqc 1,1 DiSeqc 1 / Uncommitted 1 = Astra 1 DiSeqc 2 / Uncommitted 1 = Hotbird DiSeqc 3 / Uncommitted 1 = Turksat DiSeqc 4 / Uncommitted 1 = Astra 2 DiSeqc 1 / Uncommitted 2 = Astra 3 DiSeqc 2 / Uncommitted 2 = Eutel 16 DiSeqc 3 / Uncommitted 2 = Eutel 10 Heb je enig idee hoe de andere instellingen dienen te staan? Als ik bovenstaande instellingen invoer. Mvg, Kris
vGnp Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 Hmm, moeilijk te beoordelen vanaf hier. Heb je wel signaal en een lock als je een handmatige transponderscan doet op verschillende satellieten? Edit: Gaat het om alle zenders op andere satellieten dan 19,2E, of om sommige zenders? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
dm800kristian Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Geplaatst: 24 december 2010 Beste vGnp, Bedankt voor je reactie en eerdere. Het is me inmiddels gelukt, ik had niet alles op dezelfde Ontvanger DiSeqc 1,1 staan. Wat mij betreft kan deze draad worden opgeheven. Bedankt. Mvg, Kris
vGnp Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 Mooi te horen dat het gelukt is. Veel plezier ermee! vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen