Ga naar inhoud


werkt een draaibare schotel met de VU+ duo?


Angeline

Aanbevolen berichten

Ik had ook problemen met usals en de vu+ en die werden opgelost door een betere coaxkabel te gebruiken, de lengte van de kabel bij mij was 35 meter terwijl in de gebruiks aanwijzing van de motor (stab120) stond dat de lengte niet meer dan 20 meter mocht zijn tenzij men een coax gebruikt met een dikkere kern, dat heb ik toen gedaan 2 kabels en twin lnb en ziedaar geen problemen meer gehad met usals.

Overigens ben ik overgestapt op 4 lnb's dat werkt toch wel mooier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Commando zoek.

 

Met mijn pas aangeschafte Vu+ duo heb ik een probleem met het instellen van de disecq. In verschillende oplossingen die ik heb gevonden voor dit probleem is sprake van een commando onder het menu, waarmee de zenders worden ingesteld, dat instellen van de rotor"" heet of setup positioner". Dat is precies wat ik zou willen doen, maar in mijn menu ontbreekt nou juist dat commando.

 

Kan een van de gewaardeerde leden van dit forum vertellen, waarom dit commando op mijn vu+ ontbreekt en - beter nog - hoe ik dat commando terugkrijg.

 

BVD

 

Beastie1953

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk image?

In open-pli:

hoofdmenu, instellingen, zenders zoeken, tuner configuratie,

eenvoudig, modus rotor.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Image is open pli. Maar...

deze simpele oplossing heb ik al een paar keer geprobeerd: werkt niet. De reden daarvoor is waarschijnlijk kort gezegd deze: de muur waar de schotel tegenaan zit is niet precies naar het zuiden gericht, de nul-nul stand van de rotor (0 graden, geheugen leeg en precies vertikale rotor-arm) is dus niet precies naar het zuiden. Spontaan gaat de schotel nu naar 19e als ik vanuit de nul-stand op de vu+ aansluit, maar niet met optimale ontvangst (75% i.p.v. de bijna 100% die ik gewend ben. Alleen al daarom wil ik de schotel kunnen bijstellen, maar ook omdat ik met mijn SAB gewend was, om zelf de optimale stand voor elke satelliet te zoeken. En daarom blijf ik het vreemd vinden dat het commando "setup positioner" op mijn vu+ ontbreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost! En wel op basis van informatie op dit forum:

 

Het defect op pli-images had geen betrekking op de vu+ stond hier, alleen op de dm's. Daarom moest het ontbreken van de verbinding die ik met de site zocht aan het Netwerk liggen. Heb wat aan Netwerk gefrommeld en ziedaar: verbinding. Een eenvoudige upgrade levert het ontbrekende commando op. Ik kan dus nu van hot naar her draaien en weer terug. Geweldig! Nu aan het werk. Nou ja... vanavond.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha ha ha

 

ja 2 draaibare schotels.. gaat denk ik beetje te ver.

Iemand heeft het ooit voor me opgehangen, en het werkt prima. ik weet zelf genoeg van computers en ontvangers om zelf met die dingen wat te knutselen, maar schotels ophangen, ben ik niet goed in.

 

Eerst dus maar met motor beginnen. tja, en ik kan altijd nog veranderen naar een stilstaande optie met meerdere koppen o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Het is ook mogelijk om op tuner 2 bijv. middels DiSEqC-switsh meerdere schotels aan te sluiten. Bijv. Astra 1, 2,3 en Hotbird of andere configuratie. Ook een T5 of 90 kan je doen, met nog meer LNB´s.

Tuner 1 kan je dan of alleen een schotel met rotor doen, of ook weer DiSEqC-switch, met dan alleen alle Astra´s, of T50/90, en op D of 4 ingang de schotel met rotor. Deze switch moet dan wel tussen de LNB en de rotor geplaatst worden. Zet je de switch vóór de rotor, dan kan de switch het begeven.

De configuraties zoals hier beschreven, werkten jaren goed op mijn Topfield TF4000PVR. Het moet ook kunnen werken op Vu+/Dreambox, maar ik weet niet hoe ik de configuratie dan moet zetten in het menu voor tuner 1. Is allemaal wat ingewikkelder als bij een Topfield.

Nu heb ik op tuner 1 alleen de draaibare schotel en op tuner 2, DiSEqC switch met Astra 1, 3 en Türksat. Zou laatste configuratie ook willen hebben voor tuner 1, maar dan met de draaibare schotel er bij. Wie weet de oplossing voor het instellen van het een en ander?.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Togan,

kijk eens in etc/enigma2/settings

daar staan een aantal regeltjes config/nimms

welke tuner a en tuner b definieren

die kun je dus ook editeren en in omgekeerde volgorde toepassen b wordt a

 

herstart je de vu+ zou het de tuner instellingen omgedraaid moeten hebben.

 

maak vooraf eerst een backup van dat bestand, voor het geval dat er iets mis gaat (terugplaatsen en weer herstarten, herstelt de oude instelling)

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch,

 

Het zou moeten gaan in het configuratie menu, bij uitgebreid of zoiets. Daar staat iets bij een DiSEqC instelling AA / AB BA/BB. Ik denk dat je daar de instellingen moet maken, maar hoe. Heb al op diverse fora deze vraag gesteld, en niemand weet exact het antwoord. Er was zelfs iemand die zij dat er eeb commited of uncommitted switch als extra erbij moest.

Zo moeilijk kan het niet zijn, want bij een Topfield is het zeer simpel. Jouw oplossing zou zijn, "tuner A wordt B en omgekeerd. Maar dat is niet mijn bedoeling. Zols ik het bedoel is het tuner A DiSEqC met 3 vaste schotels en een draaibare. Op tuner B DiSEqc met 3 vaste schotels zonder draaibare.

Dit zou ook omgekeerd kunnen met tuner A en B.

 

Moet nu de stad in, hoor wel van je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry Togan (was forum ook even offline?)

dan heb ik de vraag verkeerd geïnterpreteerd

dan

tuner A DiSEqC met 3 vaste schotels en een draaibare

tuner B DiSEqc met 3 vaste schotels zonder draaibare.

 

lijkt het me een soort advanced setting op diseqc die 8in1 EMP centauri gebruikers wel toepassen

daar zijn wel wat voorbeelden van te vinden

 

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...