Dukdalf Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Hallo, Sinds enige tijd vind ik het geluid van Ned 2 en 3 wel erg zacht. Het verschil met b.v. SBS6 is nu wel erg groot. Wie heeft er enig idee of dit zo blijft of dat het tijdelijk is?
Olie Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Hier hetzelfde probleem ook op ned 1. Het zal er mee te maken hebben dat de publieke nu in dolby uitgezonden worden. HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)
Dide Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Hier het zelfde, het volume van de NPO zenders(hd)zijn erg zacht tegenover de andere zenders. Moet hem bijna 50% harder zetten om het zelfde volume te krijgen als bv RTL4-HD. Niet echt handig tijdens het zappen... Dus CD zet die schuif is wat omhoog!!! Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W
Gast Thijzel Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Hoi, Origineel bericht van: Dide Hier het zelfde, het volume van de NPO zenders(hd)zijn erg zacht tegenover de andere zenders. Moet hem bijna 50% harder zetten om het zelfde volume te krijgen als bv RTL4-HD. Niet echt handig tijdens het zappen... Dus CD zet die schuif is wat omhoog!!! Was me ook opgevallen. Wat minder mooie oplossing qua geluid dan, maar ik heb de AC3 Downmix maar aangezet op mijn DM800HD was het een beetje zat iedere keer het geluid hoger of lager te moeten zetten.
mr_rolin Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Op mijn DM-8000 en DM-800 is het geluid op Ned 1,2 en 3 ook erg zacht. Downmix aanzetten helpt hier niets, nog steeds veel zachter dan de andere AC-3 kanalen. Het mpeg geluidsspoor is verdwenen, dus ook geen mogelijkheid hiervoor te kiezen. Waarom kan het nu niet in één keer goed? Altijd dat geknutsel bij CD; dan weer niet het goede beeldformaat of een dataregel zichtbaar boven in het beeld en nu weer het geluidsniveau. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Cobus R Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Ze zijn veel te druk om het cardsharen tegen te gaan denk ik. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
DeBeek Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Het wordt echt weer een zielig topicje met het vingertje naar CD.. Zet eens Das Erste HD of ZDF HD of ITV1 HD op. En vergelijk eens het geluids verschil tussen de MPEG en de AC 3 stream.. Daar is AC 3 ook veel zachter, Maar ja dat zal dan ook wel aan CD liggen ...
Jean-Claude Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 ik schaar me achter de andere opinies in deze thread : het is inderdaad altijd iets met CD, als het éne goed werkt dan moeten ze zo nodig iets anders verknoeien Origineel bericht van: DeBeek Zet eens Das Erste HD of ZDF HD of ITV1 HD op. En vergelijk eens het geluids verschil tussen de MPEG en de AC 3 stream.. zoals ik het begrijp kan dat zelfs niet meer want er zit geen MPEG audio stream meer bij. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
DeBeek Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Op de door mij genoemde zenders zit een Mpeg en AC3 stream.. op de Nederlandse niet meer, en een vergelijk met sms6 is niet mogelijk want die tetterd ook op de analoge kabel eruit..
Alfons Verbiest Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: DeBeek Het wordt echt weer een zielig topicje met het vingertje naar CD.. Zet eens Das Erste HD of ZDF HD of ITV1 HD op. En vergelijk eens het geluids verschil tussen de MPEG en de AC 3 stream.. Daar is AC 3 ook veel zachter, Maar ja dat zal dan ook wel aan CD liggen ... Als jij dit niet had geschreven, had ik het nu gedaan. Ik heb totaal geen verstand van techniek en erger me er al jaren aan dat het geluid veel zachter is als er een AC3 spoor bij zit. En dan maakt het inderdaad niet uit of dit een gecodeerde zender is of een FTA Duitse of Engelse zender. Zal dit iets zijn wat veroorzaakt wordt door je home cinema set?
GHP Geplaatst: 14 november 2010 Geplaatst: 14 november 2010 Sinds CDS AC3 heeft aangezet op veel zenders lopen het beeld en geluid niet meer gelijk op mijn Dreambox 800HD... Is er een manier om dit weer netjes synchroon te laten lopen? DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2
kaaskopje Geplaatst: 14 november 2010 Geplaatst: 14 november 2010 abonnementje bij UPC nemen misschien? Elk probleem wat je oplost, heb je zelf gecreëerd!
GHP Geplaatst: 14 november 2010 Geplaatst: 14 november 2010 Origineel bericht van: kaaskopje abonnementje bij UPC nemen misschien? Dat zal niet gaan, of Ziggo moet UPC toelaten op haar kabelnetwerk Maar... het begon met de overgang naar AC3... als er meer mensen last van hebben, dan weet ik zeker dat het niet aan mijn apparatuur ligt. DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2
Satkieker Geplaatst: 14 november 2010 Geplaatst: 14 november 2010 Nee hoor aan je apparatuur ligt het niet ook hier op de Vu Duo loopt op NED1 HD en NED 2 HD en NED 3 HD het geluid niet gelijk met het beeld. En ook zin's de overgang na AC3 geluid.>>> Zie hier LINK<<< ~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen