Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Hazelzet
maar nog steeds geen CanalDigitaal zenders?? Wat doe ik fout?

De Canaldigitaal zenders zul je waarschijnlijk handmatig moeten invoeren. crazy

• Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: NewAgeMan
De Canaldigitaal zenders zul je waarschijnlijk handmatig moeten invoeren. crazy

Origineel bericht van: passievol
Het mooie van de nieuwe software is de fastscan optie in HD en SD.

Je moet dus zeker geen zenders handmatig gaan invoeren, maar wel de fastscan optie kiezen en dus niet normaal zoeken.

M_Z
Geplaatst:

Wat wel vrij dom is, is dat je ook voor TVV en Télésat je TV moet wijsmaken dat je in Nederland bent.

Dacht dat we daar al een tijd vanaf waren (van de Nederlanden) smile

mvg

Geplaatst:

Ik weet niet welke module jij gebruikt maar zappen gaat gewoon lekker snel met de originele canaldigitaal module.

Opnemen gaat ook top met een HDD op de USB aangesloten.

Let op dat je wel de laatste versie software installeerd van 29-10-2010 (versie 3001) want deze heeft fastscan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Erik Slagter
Niks voor mij, ik snap daar absoluut de lol niet van.

Hoe bedoel je dat?

Nou, ik zie de toegevoegde waarde voor mij niet. Een televisie moet niks anders doen dan het digitale beeld(!)signaal dat binnenkomt via enkele HDMI of DVI-connectoren weergeven. Dan bepaal ik zelf wel wat voor ontvangers ik ga kopen om naar DVB-S/DVB-T/DVB-C/Spelconsole/BluRay/DVD etc. te kijken. Ik vind dat maar niks, dat dat allemaal voor je bepaald wordt als je een TV koopt.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Er wordt nix bepaald, er wordt je een functionaliteit geboden.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Geplaatst:

Daar zou pas sprake van zijn als je modulair kon kiezen hoeveel en wat voor tuners je erbij zou nemen, idealiter dan ook nog tuners die vrij te koop zijn en ook voor andere TV's te gebruiken zouden zijn. Maar als je dat wilt (zoals ik), dan kom je uiteindelijk toch gewoon uit bij een monitor en (een) losse receiver(s) :-) Ik vind het al heel erg dat TV standaard met een analoge tuner worden uitgerust.

Geplaatst:

Ik snap de reactie niet.

Je hoeft de ingebouwde tuner niet te gebruiken hoor.

Ik zie het al voor me, nee ik wil deze tv niet, want deze tv heeft picture in picture ingebouwd en ik wil zelf een apparaat kiezen die dat kan.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Geplaatst:

Misschien een tv met ingebouwde dreambox dat zou wel leuk zijn maar die zijn er niet dus gewoobn de dream eronder en tv naar keuze ideaal alles in 1 is niks (mijn mening)

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

@passievol,

Opnemen gaat ook top met een HDD op de USB aangesloten,

Daar heb ik een vraagje over, er zit dus 1 tuner in en die laat je een tv-programma opnemen, KAN je dan terwijl hij dus opneemt, kijken naar een DVD / blue-ray / cable receiver of zo?

Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Geplaatst:

Heb laatst bij een familielid een panasonic TV ingesteld omdat ze niet door de wizard setup heen kwamen.

Ze waren vast allemaal rare dingen aan het indrukken geweest als ik zag wat ingesteld stond.

Maar die ondersteund dus standaard DVB-C/T/S

wat best handig kan zijn.

Je kan zelfs Tuners uitzetten die je niet wil gebruiken.

Keuze uit analoog,C,T,S

Geplaatst:
Origineel bericht van: SnijdeA
Ik snap de reactie niet.
Je hoeft de ingebouwde tuner niet te gebruiken hoor.

Ik zie het al voor me, nee ik wil deze tv niet, want deze tv heeft picture in picture ingebouwd en ik wil zelf een apparaat kiezen die dat kan.

Nou wat dacht je van "ik wil niet betalen voor wat ik niet gebruik"? Of dat hetgeen ingebouwd is MEESTAL minder mogelijkheden heeft dan hetgeen je in een los apparaat kunt krijgen?

Helemaal los daarvan, in de praktijk heb je meestal alleen maar last van al die zaken die er (ongevraagd) ingebouwd zitten, ik noem maar: bij aanzetten standaard naar de analoge tuner gaan terwijl er geen cai-kabel is aangesloten...

Maar hoe dan ook, er zal vast een markt voor zijn, laten ze alsjeblieft ook TV's maken met "alles" er in voor de liefhebbers, maar dan ook eens een TV waar NIKS in zit, voor mij dan, of dan op z'n minst alles modulair.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
Nou wat dacht je van "ik wil niet betalen voor wat ik niet gebruik"? Of dat hetgeen ingebouwd is MEESTAL minder mogelijkheden heeft dan hetgeen je in een los apparaat kunt krijgen?

Dan koop je hem toch gewoon niet!!! Pff wat een ophef...
En TV's zonder toeters en bellen zijn er ook best wel hoor.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Geplaatst:

Alles in één toestel is best handig maar het heeft ook een paar nadelen:

- sat tuner defect en hebt zelfs geen TV meer tot ie hersteld is.

- binnen een paar jaar hoor je, sorry we doen geen software updates meer voor dit type of de chip ondersteund dit of dat protocol jammer genoeg niet meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen