Ga naar inhoud


eib / knx via open pli


Gast copycat

Aanbevolen berichten

Hey,

 

zijn er mensen met ervaring voor het aansturen van hun domotica via de eib plugin van open-pli?

 

Ik heb mijn Thecus nas gekoppeld via USB en daar draait een module - eibd - om met de bus te praten.

Voor zover ik weet moet er nog linknx tussen en kan dan de eibox (E.I.B.ox) plugin de knx sturen.

 

Via de ETS kan ik de bus aanspreken langs de thecus. Nog 2 stappen te gaan dus.

 

Alle tips zijn welgekomen.

 

 

grtz,

 

Christian

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey,

 

Wel EIB/KNX (uitgesproken konnex) is een domotica protocol dat door meerder fabrikanten wordt gesupporteerd. Binnen linux zijn er wel wat initiatieven om de integratie met KNX te doen.

 

De eibox plugin stelt u in staat om uw domotica te sturen vanuit de dreambox / vu+ via een eib daemon.

 

De thecus is een NAS die een module 'eib' heeft die je kan gebruiken om met de bus te praten, die daemon dus.

 

Dwz dat je via de vu+ via tcp naar de thecus acties kan doen om bvb uw licht aan te doen. Zo moet je niet meer rechtstaan om een film te kijken.

 

Maar er is duidelijk nog niet zoveel volk dat het gebruikt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Hallo,

 

Ik ben momenteel men KNX installatie aan het uitwerken voor in onze woning. Daarnaast wil ik ook een VU+ gebruiken als sat ontvanger alias mediaserver...

Een knx verbinding met de sat receiver en deze eventueel gebruiken voor het sturen van de domotica installatie interesseren me dus zeer, heb je jouw experiment verdergezet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...