Ga naar inhoud


Nieuwe picons voor Ziggo op de Dreambox


Varkentjes

Aanbevolen berichten

Ziggo Oost en West update 25-08-2011

 

In verband met de grote wijzigingen die vanaf 1 september 2011 voor Ziggo van kracht zijn, heb ik alle picons weer up-to-date gemaakt.

 

Omdat 16:9 uitzendingen steeds meer de overhand gaan krijgen heb ik besloten om alle picons opnieuw te maken in formaat 100x60. Het voordeel hiervan is dat het zenderlogo bij de breedbeeld uitzendingen nu niet meer vervormd wordt. Bij 3:4 uitzendingen wordt het logo nu wel iets vervormd, maar dat zal uiteindelijk steeds minder voor gaan komen.

 

De meeste logo's komen van LyngSat-logo, de rest van de providers zelf. Daarnaast heb ik naar eigen ontwerp de HD logo's gemaakt voor de kanalen RTL 4, RTL 5 en RTL 8, waarvan ik vind dat ze wel erg goed gelukt zijn. Ook zijn vanaf nu de picons voor radiokanalen beschikbaar gemaakt. Ik zal proberen deze piconset weer in Pli te laten opnemen zodat je als eindgebruiker er weinig handwerk meer aan hebt.

 

De volgende tv zenders zijn nieuw vanaf 1-9-2011:

 

* RTL 7 HD

* Animal Planet HD

* Nat Geo Wild HD

* MTV Live HD

* Kindernet/Comedy Central

* Planet Türk

* Crime & Investigation Network

* Lite TV

* TRT Türk

* Kral TV

* Disney Channel

* Pebble TV

* Disney Junior

* Discovery ID

* Ziggo Event Channel

 

 

En later dit jaar komen nog 3 kanalen erbij:

 

* 24Kitchen

* 192 TV

* RTL Crime

 

Deze logo's zijn al toegevoegd, enkel de symlinks moeten nog aangemaakt. Zodra ook die uitzendingen van start gaan zal ik die weer in een nieuwe update mee nemen.

 

 

 

Ik heb niet alle kanalen kunnen testen, dus als iemand mij nog even kan bevestigen of de volgende kanalen werken:

 

* Brabant 10

* GPTV

* TV Limburg

* RTV Zuiderzee

* Schagen FM

* Seaport TV

picons-ziggo-casema-20110825.tar.gz

picons-ziggo-tvhome-20110825.tar.gz

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Ik heb een vraagje.

Ik heb gisteren met mijn DB800 HD met dvb-c een update gedaan maar zag dat de picons die in de download stonden van 20110604 waren. Ik lees hier dat er inmiddels een heleboel zijn bijgekomen of aangepast.

Weet iemand hoe ik eventueel wel over deze nieuwe picons kan beschikken. Het mooiste is natuurlijk via de software update maar daar zie ik die van augustus niet staan.

 

Gr Maring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn 2 Ziggo gebieden het oude Casema/Multikabel gebied en het oude @home gebied. Varkentjes zit in het Casema/Multikabel gedeelte en werkt deze bij. Het oude @home gebied wordt niet bijgewerkt (misschien een optie voor jou om te doen, ikzelf zit ook in het Casema gebied dus gebruuik wel de Picons van varkentjes).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream1975
Er zijn 2 Ziggo gebieden het oude Casema/Multikabel gebied en het oude @home gebied. Varkentjes zit in het Casema/Multikabel gedeelte en werkt deze bij. Het oude @home gebied wordt niet bijgewerkt (misschien een optie voor jou om te doen, ikzelf zit ook in het Casema gebied dus gebruuik wel de Picons van varkentjes).

Correctie:
Ik zit alweer geruime tijd in het voormalig @home gebied maar werk voor alle gebieden van het Ziggonetwerk (TVhome, Casema en Multikabel) de picons bij.

Vreemd dat Maring ze niet binnenkrijgt, ze staan namelijk wel degelijk op de PLi update server. Na 1 September maak ik weer een update, want aan de westkant misten tijdens het uitwerken van de wijzigingen nogal wat nieuwe kanalen.

@Maring:
Welke versie van PLi gebruik je momenteel? Ik heb met de OpenPLi 2.1 van 27-8-2011 geprobeerd en die ziet de updates wel.

OpenPLi 2.1 voor DM800
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Varkentjes

 

Bedankt voor het reageren. Sorry, ik dacht dat ik gelezen had dat jij ook in het casema gebied woonde maar dat is dus niet zo. Ik ben wel blij dat jij ze ook voor ons wilt maken.

Volgens mij heb ik de Pli 2.1. Ik heb eergisteren nog een update binnengehaald maar ondanks dat zie ik alleen maar de vorige versie van april staan. Ik heb ook een VU+ en als ik daarmee naar download ga zie ik ze wel staan. Daar staat op zeker Pli 2.1 op.

Ik begrijp dat ondanks dat ik eergisteren een nieuwe update op de DB 800 heb binnengehaald ik Pli 2.1 moet hebben draaien om dit picon bestand van 20110828 te kunnen binnenhalen?

 

Gr Maring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update Ziggo-Oost 1-9-2011

 

Nieuwe zenders:

 

* 192TV

* 24 Kitchen

* BBC HD

* Disney Junior

* Disney XD 24

* Eventkanaal

* FOXlife HD

* MTV Music 24

* RTL 5 HD

* RTL 8 HD

* RTL Crime

* TV 538

 

 

Vervallen zenders:

 

* Car Channel

* Misdaadnet

* Nederland 1 HD

* Nederland 2 HD

* Nederland 3 HD

* Preview TV

* SWR Fernsehen

* TMF Dance

* TMF NL

* TMF Pure

* Ziggo Event Channel

* ESPN Classic Sports

* HitRadio

* 3FM Alternative

* 3FM Live

* 3FM Mega Top 50

* 3FM Serious Talent

* Funx Hiphop

* Radio 2 In Concert

* Radio 2 Liedkunst.nl

* Radio 2 Sterren.nl

* Radio 4 Eigentijds

* Radio 4 Jong Klassiek

* Radio 4 Musica Religiosa

* Radio 6 Jazz Jong

picons-ziggo-tvhome-20110901.tar.gz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Varkentjes,

 

Ik heb het .tar bestandje van 25-8-2011 gedownload maar hoe en waar zet ik ze nu handmatig in mijn db 800. Ik zie namelijk meerdere mappen staan waar picons in kunnen. Misschien dat jij mij de routing zou kunnen geven. Downloaden via pli lukt dus niet dus ik wil het zo proberen.

 

Gr Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...