Ga naar inhoud

[DM500S] nds3 kaart sky italia 93b in de fik !!!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ben in het bezit van een nieuwe sky it kaart nl nds3 93b

en heb gelezen als ik deze kaart in mijn DM500 steekt

dat het ik de kaart zou verbranden .

Het zou te maken hebben met de voeding van de kaartlezer in de

dream die 5 volt is .

Maar deze nieuwe kaarten werken op 3.3 volt vandaar dat ze stuk gaan als je die in jou dream zou steken !

Heb er al veel over gelezen en heb zou lukken als je een aanpassing doet aan je kaartlezer van je dream doormiddel van een weerstand

Heeft iemand hier meer info of al ervaring ?

mvg,

Geplaatst:

Ik zou zeggen, pak de gebruiksaanwijzing en kijk bij specificaties wat voor soort kaartlezer er in zit. Dan de leverancier van smartcard informeren of die kaartlezer compatible is.

Overigens, stel je kaart gaat defect, dan kan je zo nieuwe krijgen (als je die kaart legaal hebt verkregen).

Geplaatst:

Dat klopt inderdaad... de DMM geeft altijd 5 Volt aan de kaart af, terwijl deze kaart 3.3 Volt nodig heeft.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

van de nieuwe witte Sky UK kaart werd ook eerst gezegd dat deze op 3.3V werkte, blijkt allemaal zever, alle kaarten werken op 5V.

sky UK werkt perfect op dreambox in de interne readers.

sky IT heb ik geen ervaring mee, maar ik weet dat die ook in de dreambox werkt, dacht wel dat ge Oscam nodig had.

zoek eens op "card sharing forum oscam sky IT" en ik denk wel dat ge de informatie zult vinden die ge nodig hebt :-)

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Sky IT gaat absoluut doorbranden, Sky UK niet.

Led lampje erin solderen is wat wel gedaan wordt of externe reader gebruiken

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Geplaatst:

SkyITA werkt uitstekend met oscam in een dm500 dus dat klopt alvast niet.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

da's nogal evident, want anders zouden de Sky digiboxen een variabele voltagen moeten hanteren tijdens de overgangsperiode als er nog nieuwe/oude kaarten door elkaar gebruikt worden.

en die functionaliteit zit niet in een digibox.

wat ik wel heb gelezen is dat men bij een 800 een beetje moet opletten met de warmteafvoer, zeker als er een HD ingebouwd is. Een ventilator is daar geen overbodige luxe.

maar zoals dus reeds gezegd : een Sky IT kaart werkt prima in een dreambox

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

hey dank u allemaal voor de snelle reactie

Maar ik heb me mss slecht uitgedrukt

Ik weet zeker dat de nieuw kaarten 093b waarvan de serie nummer begint met 0002 gaan doorbranden

ik bezit zelfs 2 legale skykaarten maar de oude 919 of serie nummer 0001 en werken perfect in iedere dreambox

Maar nu is er eentje stuk gegaan geeft error 9993 dus ik sky ita gebeld en krijg nu een nieuwe toegestuurd maar heb wel commentaar gehad dat ik met de kaart iets vreemds heb gedaan

wat ze eigenelijk wouden zeggen dat ik de kaart niet in de originele box heb gebruikt wat ook zo is ,stak in mijn dream

Is zelf zo als je de nieuwe kaarkt 93b in de oude skybox steekt zou hij ook opbranden !!!

Weet iemand mss waar ik de aanpassing voor dream kan doen zodat ik de nieuwe er ook in kan steken

heb ergnes ook gelezen om een blokker te gebruiken en daar de aanpassing te doen zodat je niet in jou dream moet zijn

Mvg

Geplaatst:

oei, dat doet hier een belleke rinkelen.

als ik het me nog goed herinner heeft sky IT op een gegeven moment een EMM verstuurd die NIET door de digiboxen werd verwerkt, maar wel door 'andere apparatuur'.

gevolg was dat de kaart op een gegeven moment defect werd (kon geen EMM's meer verwerken als ik het nog goed herinner), en die foutmelding toonde, met de vraag om te bellen.

De bellers kregen vervolgens een nieuwe kaart toegestuurd MAAR werden ook op een 'blacklist' geplaatst en zo'n 6 maand geleden kregen die allemaal een aangetekend schrijven om te melden dat er was vastgesteld dat die personen hun Sky kaarten gebruikten in illegale apparatuur, waarbij het abonnement door Sky werd opgezegd en die personen werd aangemaand om hun apparatuur binnen te dragen bij een Sky dealer.

't is maar da't ge't weet dus .....

er is daar een hele tijd veel heisa over geweest, maar da's nu toch al 6 maand geleden dat ik hier nog iets over gehoord heb. Ik weet dan ook niet hoe de vork momenteel in de steel zit, en of oscam voldoende bescherming biedt tegen deze valse EMM's.

Geplaatst:

idd dit heb ik dus aan de hand gehad enkele weken terug

en ja idd werd gevraagd om sky op te bellen

Had ik dat eerder geweten had ik zeker niet gebeld en gewoon gezegd dat kaart stuk is grrrr

Ben nu aan her wachten op mijn nieuwe sky kaart hehe

Maar heb hier nog eentje draaien in dream de 919 de oude dus

en deze werkt nog heel goed gewoon onder CCcam

Nu hoop ik niet dat ze weer van die valse ENN gaan sturen

Ben nog steeds aan het zoeken hoe ik mijn smartkaartreader moet aanpssen voor deze nieuwe kaarten

Mvg,

Geplaatst:

in de CCcam config staat ergens DISABLE EMM

die moet je dus op yes zetten, dan stuurt CCcam geen EMM's meer door naar de kaart. Maar dan wordt je kaart dsu ook niet meer geupdated

oplossing is de kaart om de 2/3 weken een nachtje in de sky digibox te plaatsen, zodat deze de nodige updates krijgt.

Geplaatst:

ja ik weet en toch had ik 9993 maar soit kaart is onbuikbaar

ben nu op de nieuwe aan het wachten hehe

maar nu ben ik nog niet geholpen om mijn kaartreader aan te passen

alvast bedankt

Geplaatst:

Heeft niemand dan dit probleem ?

denk dat ik zelf mijn soldeerbout moet gaan uithalen

mss heeft iemand een schakeling dat ik de stroom kan

beperken van mijn nieuw 093b kaart ja is ondertussen al binnen

groetjes en thx

Geplaatst:

Hallo Master,

Op diverse Italiaanse boards staat uitleg hoe het zou moeten werken in een Dream 500.

Google eens met google.it, denk dat je daar genoeg tegenkomt.

Appie

----- Wavefrontier T90, 2 X Dreambox 8000 ( DVB-S & DVB-C ), Sky Italia, Tivusat, Ziggo -----

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen